پاکستان: محرومیت دختران افغانستان از آموزش ربطی به اسلام ندارد

نخست وزیر پاکستان در واکنش به محرومیت دختران افغانستان از تحصیل از سوی طالبان گفت که «این تفکر که زنان نباید تحصیل کنند، غیر اسلامی است و هیچ ربطی به دین ندارد.»

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «عمران خان»، نخست‌ وزیر پاکستان گفت که وضع ممنوعیت بر آموزش دختران در افغانستان یک اقدام «غیر اسلامی» بوده و هیچ ربطی به دین ندارد.

خان در گفت‌وگو با بخش انگلیسی BBC در واکنش به اجازه ندادن طالبان به دختران برای رفتن به مدرسه از سوی طالبان گفت که «این تفکر که زنان نباید تحصیل کنند، غیر اسلامی است و هیچ ربطی به دین ندارد.»

صدر اعظم پاکستان در این گفت‌وگو ابراز امیدواری کرد که طالبان به‌زودی به دختران اجازه رفتن به مدرسه را خواهند داد.

عمران خان از بزرگان طالبان خواست تا یک حکومت همه‌شمول تشکیل دهند، و هشدار داد که اگر طالبان موفق به تشکیل یک حکومت همه‌شمول نشوند «دیر یا زود» جنگ داخلی دوباره در افغانستان آغاز خواهد شد و این سبب ایجاد «بی ثباتی و هرج و مرج» در این کشور شده و افغانستان به یک «مکان دلخواه» تروریست‌ها مبدل می‌شود.

این گفته‌ها در حالی است که طالبان به دختران در افغانستان اجازه بازگشت به مدرسه را نداده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد یکی از سخنگویان طالبان ادعای این که دختران از رفتن به مدارس متوسطه منع خواهد شد را رد کرده و گفته‌است که پسران دوره متوسطه اکنون می‌توانند به مدرسه بروند و در کنار سایر تلاش‌ها، ترتیبات روی دست است تا سیستم حمل و نقلی ویژه برای دختران مدارس فراهم شود تا آنان بتوانند در فضای امن به مدرسه بروند.

رد این ادعا در حالی است که وزارت آموزش افغانستان روز شنبه شاگردان پسر و اساتید کلاس‌های ششم تا ۱۲ را دستور داد تا دروس خود را از سر بگیرند. اما در مورد بازگشت دختران به مدرسه چیزی نگفته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1112110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =