ثبت‌نام نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی چگونه است؟

جزئیات ثبت‌نام غیرحضوری نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه آموزشیار اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جزئیات ثبت‌نام غیرحضوری نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه آموزشیار اعلام شد. دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی برای ثبت‌نام باید ابتدا به سامانه آموزشیار مراجعه کند. در صفحه اول پورتال اطلاع‌رسانی سیستم آموزشیار لینک‌های دانلود فرم‌های مربوط به پذیرش دانشجویان جدیدالورود به تفکیک مقاطع مختلف وجود دارد. پذیرفته‌شدگان می‌توانند با کلیک بر روی هر یک از بخش‌ها؛ نسبت به اخذ فایل PDF فرم‌ها اقدام کنند.

دانشجویان باید پس از انتخاب گزینه پذیرفته‌شدگان جدید، با درج کد ملی و کد امنیتی می‌توانند پورتال کلیه رشته محل‌های انتخابی خود را مشاهده کنند. پذیرفته‌شدگان می‌توانند با کلیک روی هر یک از رشته محل‌ها؛ جزئیات اطلاعات پذیرش خود را مشاهده کنند.

با انتخاب یکی از رشته محل‌ها و انتخاب گزینه «ورود به سیستم»، صفحه اخذ تایید از پذیرفته شده نمایش داده می‌شود. داوطلب می‌تواند تنها در یک رشته محل اقدام به پذیرش غیرحضوری در سامانه آموزشیار کند و پس از زدن دکمه «اعلام اتمام عملیات توسط متقاضی» در صفحه ثبت مدارک، دیگر قادر به ثبت‌نام در رشته محل‌های دیگر نخواهد بود. داوطلبان در این مرحله به صفحه لاگین به سیستم پذیرش غیرحضوری دانشگاه آزاد اسلامی(سیستم آموزشیار) انتقال داده می‌شوند.

در صفحه لاگین سیستم آموزشیار، دانشجویان با وارد کردن شماره دانشجویی موقت در شناسه کاربری و رمز عبور و زدن دکمه «ورود» به صفحه ثبت اطلاعات و مدارک درخواستی منتقل می‌شوند. 

پس از ورود به سیستم مجددا اطلاعات شناسنامه‌ای و پذیرشی دانشجویان نمایش داده می‌شود. پذیرفته‌شدگان در این صفحه بایستی دکمه «فرم اطلاعات اولیه پذیرش»را انتخاب و اقدام به درج سایر اطلاعات تکمیلی خود کنند. 

داوطلبان پس از تکمیل فرم اطلاعات اولیه پذیرش، برای تایید صحت اطلاعات مندرج در فرم، حتما باید عبارت تعهد را علامت زده و سپس روی دکمه «ثبت» کلیک کنند. پذیرفته‌شدگان باید توجه داشته باشند فقط درصورت درج تعهد کلید «ثبت» فعال خواهد شد.

پس از این مرحله داوطلبان باید دکمه «ثبت مدارک تحویلی توسط متقاضی» را انتخاب کرده و وارد چک لیست ثبت و بارگذاری مدارک پذیرشی شوند تا فهرست فرمها برایشان نمایش داده شود. در این مرحله لازم است به ترتیب وارد لینک هر بند شده و فرم مربوطه را تکمیل کنند. داوطلبان پس از انجام کلیه مراحل باید قسمت تعهد را علامت زده تا کلید «اعلام اتمام عملیات توسط متقاضی» فعال شود. داوطلبان باید توجه داشته باشند پس از انتخاب این گزینه، امکان تغییر هیچ اطلاعاتی وجود نخواهد داشت و صفحه در حالات مشاهده قرار می‌گیرد. به همین منظور داوطلبان باید پس از اطمینان از صحت اطلاعات مندرج در فرمها و پیوست مدارک اقدام به کلیک روی گزینه اعلام اتمام عملیات توسط متقاضی کنند.

درصورتی‌که پذیرفته‌شدگان تمامی مدارک پذیرش را تکمیل کرده و دکمه «اعلام اتمام عملیات توسط متقاضی» را انتخاب کرده باشند؛ دکمه «چاپ تاییدیه ثبت‌نام» فعال خواهد شد. داوطلبان با زدن این دکمه می‌توانید رسید پذیرش موقت را مشاهده کنند. 

شماره دانشجویی اصلی دانشجو در این مرحله مشخص نیست و واحدهای دانشگاهی مربوطه باید به بررسی و تایید مدارک داوطلب اقدام کنند. پس از تایید پذیرش توسط کارشناس واحد دانشگاهی، شماره دانشجویی نهایی صادر خواهد شد. داوطلب در این مرحله می‌تواند با ورود مجدد به سیستم و زدن دکمه «چاپ تاییدیه ثبت‌نام» نسبت به چاپ رسید با نمایش شماره دانشجویی اصلی اقدام کنند. شماره دانشجویی اصلی یک رشته عدی ۱۴ رقمی است که شناسه کاربری دانشجو به سامانه آموزشیار برای انتخاب واحد و غیره خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =