شرایط تمدید مهلت دفاع پایان نامه دانشجویان امیرکبیر اعلام شد

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرکبیر شرایط تمدید مهلت دفاع از پایان نامه دانشجویان امیرکبیر را اعلام کرد و گفت: درخواست دانشجویانی که سنوات یا مهلت زمان دفاع آنها به اتمام رسیده به کمیسیون موارد خاص ارجاع داده می‌شود.

سید محمد حسین کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز درباره تاریخ دفاع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: دانشگاه با توجه به شرایط،  محدویت‌های کرونایی و آموزش مجازی همکاری لازم را با دانشجویان به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری داشته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه به دانشجویانی که نتوانسته‌اند تا مهلت مقرر قانونی دفاع کنند، مهلت و سنوات مجدد برای آنها در نظر گرفته است، گفت: البته این مهلت برای دفاع دانشجویان در مقاطع سه گانه تحصیلی یعنی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری متفاوت است.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اینکه دانشجویان مقطع کارشناسی نسبت به سایر دانشجویان،  برای دفاع کمتر دچار مشکل هستند، گفت: دانشجویان در این مقطع تحصیلی موظف به گذراندن سه واحد پروژه از حدود ۱۴۰ واحد درسی هستند. همچنین آنها یک سال برای طی کردن روند دفاع یا ارائه پروژه زمان در اختیار دارند، در نتیجه مشکل چندانی برای این دانشجویان ایجاد نمی‌شود.

وی درباره مهلت زمان دفاع از پایان نامه یا پروژه تشریح کرد: بر اساس قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشجویان تا ۳۱ شهریور ماه برای دفاع مهلت داشتند؛ اما دانشگاه امیرکبیر برای برخی دانشجویان با شرایط ویژه مهلت دفاع را تمدید کرده است.  بر این اساس این دانشجویان می‌توانند تا ۳۰ مهر ماه نسبت به شرکت در جلسه دفاع از پایان نامه خود اقدام کنند.

کریمیان ادامه داد: همچنین معاونت آموزشی دانشگاه، دانشجویانی که سنوات یا مهلت زمان دفاع آنها به اتمام رسیده را به کمیسیون موارد خاص ارجاع می‌دهد تا به صورت قانونی این کمیسیون مهلت مجددی را برای این دانشجویان  مشخص کند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به مهلت دفاع دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی بیان کرد: به عنوان مثال دانشجویان مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد ورودی ۹۷ که هنوز جلسه دفاع خود را برگزار نکرده‌اند، حدود سه سال است که در دانشگاه حضور دارند. این دانشجویان باید تا ۳۱ تیرماه دفاع می‌کردند چراکه ترم ۶ آنها به پایان رسیده بود. مسئولان دانشگاه در مرحله نخست  تا ۱۵ شهریورماه به این دانشجویان مهلت داد و سپس در مرحله دوم تا ۱۵ مهرماه تمدید شد.  

وی با بیان اینکه هیچ دانشگاهی در کشور مانند دانشگاه امیرکبیر با دانشجویان همکاری ندارد، گفت: دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی ۹۷ بر اساس قانون باید ۳۱ تیرماه دفاع می‌کردند؛ اما دانشگاه با این دانشجویان همراهی لازم را کرده تا آنها بتوانند فارغ التحصیل شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =