برگزاری آزمون‌های میان‌دوره علوم پزشکی به صورت هم‌زمان

آزمون میان‌دوره علوم پزشکی، دندانپزشکی و پره‌انترنی پزشکی به صورت همزمان در ۲۷ آبان ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  چندی پیش برخی از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به مشخص نبودن تاریخ برگزاری آزمون میان‌دوره علوم پایه پزشکی اعتراض داشته و خواهان مشخص شدن تاریخ دقیق برگزاری این آزمون شدند.

ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی ۱۲ مهرماه، در نامه‌ای به دبیرخانه شورای علوم پایه پزشکی، دبیرخانه شورای پزشکی عمومی، دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی و مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد: آزمون میان دوره علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی در نیمه دوم آبان ماه برگزار خواهد شد.

در این نامه آمده بود: با توجه به شرایط موجود در اپیدمی کرونا و به منظور تحقق شرایط آموزشی مطلوب مقرر شد آزمون میان‌دوره علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی در نیمه دوم آبان ماه برگزار شود. بدیهی است برای برنامه‌ریزی دوره تحصیلی دانشجویان دندانپزشکی که در آزمون میان‌دوره موفق به کسب نمره قبولی می‌شوند، می‌توانند بلافاصله با برنامه‌ریزی  شایسته دانشگاه‌ها، ترم تحصیلی را آغاز کرده و در موعد مقرر اعلامی پایان ترم در آزمون شرکت کنند تا مشکلات سنوات تحصیلی و برنامه‌ریزی آموزشی برایشان ایجاد نشود.

به دلیل مشخص نبودن تاریخ دقیق برگزاری آزمون میان‌دوره، بسیاری از داوطلبان در تنظیم برنامه مطالعاتی خود برای شرکت در این آزمون با مشکل مواجه شده بودند. از طرفی در این نامه به تاریخ دقیق برگزاری آزمون میان‌دوره پره‌انترنی پزشکی اشاره‌ای نشده بود. شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت مشکلات این دانشجویان را به شورای سنجش و پذیرش اعلام و خواهان مشخص شدن تاریخ دقیق برگزاری آزمون میان‌دوره علوم پزشکی، دندانپزشکی و پره‌انترنی پزشکی شد.

با پیگیری خبرنگار ایسکانیوز از شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت، مشخص شد با تایید شورای سنجش و پذیرش وزارت بهداشت، آزمون میان‌دوره علوم پزشکی، دندانپزشکی و پره‌انترنی پزشکی به صورت همزمان در ۲۷ آبان ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1114460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =