از جدال حساس استقلال خوزستان با سایپا تا تقابل عاشوری و پیوس در خرم آباد

لیگ دسته اول فوتبال ایران امروز استارت می خورد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ فصل جدید لیگ‌یک کشور در حالی از روز شنبه استارت می خورد که هنوز وضعیت بعصی از تیم ها از بعد سازماندهی، کادرفنی و سخت افزاری مشخص نشده یا اگر شده هنک اشکالاتفراوانی در آن دیده می شود . در هر صورت سازمان لیگ از این هفته فصل پر هیاهویی را در فوتبال ما شروع خواهد کرد با ین مقدمه به شرایط پیش بازی تیم ها خواهیم پرداخت.

استقلال ملاثانی_ رایکای بابل

استقلالی های ملاثانی در حالی میزبان شمالی های کشور خواهند بود که هنوز حرف و حدیث در مورد مالکیت این تیم وجود دارد. در طرفی اشکش سرمربی فصل قبل تیم را آماده کرده از طرفی هم گروه دیگری که مدعی این تیم هستند با عزیز فرسیات در حال آماده سازی این تیم هستند که همین مورد می تواند در اولین هفته نکته جالب و احتمالا جنجالی مسابقات باشند، از طرفی رایکایی های بابل که کمی دیر تصمیم به حضور در مسابقات این فصل گرفتن در اولین قدم با تمدید قرارداد پیروز قربانی مربی موفق فصل پیش اقدام کردند و بعد از آن با چند بازیکن به توافق رسیدند، تداوم مربیگری قربانی در این تیم نقطه عطف فعالیت این تیم می باشد ضمن اینکه در اردوی تهران و بازی های تدارکاتی موفق نشان داده اند. 

خوشه طلایی_ویستا توربین

ساوه ای ها که خیلی زمان برد تا تصمیم به ادامه فعتلیت بگیرند با داوود مهابادی مربی نام آشنا و موفق سالهای اخیر خیلی زود به توافق رسیدن و سعی کردن با یارگیری و تمدید بازیکنان قبلی ثبات را حداقل در اسکوات تیم شکل دهند اما نکته ای که هست اینکه خوشه طلایی به نظر می رسد برای آماده سازی در قواره تیم های تاثیرگذار و مدعی صعود زمان گمی داشته و هفته اول می تواتد برای آنها مشکل ساز باشد. از طرفی ویستا توربین که فصل پیش با آن داستان های عجیب انتهای لیگ دو نهایتا در پلی آف توانست خود را لیگ یکی کند امسال برای اولین هفته لیگ یک را تجربه خواهد کرد و اتفاق جالب آن انتخاب محمد نوازی به فاصله کمتر از چهل هشت ساعت تا آغاز بازی ها به عنوان سرمربی این تیم است.

مس شهر بابک_پارس جم جنوبی

مس شهر بابک در اولین هفته میزبان پارس جم جنوبی هست. جدالی که اتفاقا به نظر دیدنی می اید بخصوص روی نیمکت دو سرمربی جوان یکی وحید رضایی که خود عامل صعود به لیگ یک برای مسی ها بوده و همین امروز خبر رسید که تمدید سه ساله شهر بابکی ها داشته تا احتمالا با تیپ خاطر برای صعود بع لیگ برتر تلاش کند و از طرف دیگری ایمان رزاقی مربی جوان و با دانشی که پله های ترقی را فعلا مرحله به مرحله پیموده و سال پیش در همین پارس جم جنوبی به عنوان دستیار فعالیت کرده. از این جهت این بازی شاید رونمایی از این دو مربی در لیگ یک باشد.

خیبر خرم آباد_شهرداری آستارا

هر دوتیم امسال را احتمالا با توپ پر شروع خواهند کرد. روبرویی دو هم بازی قدیمی که فوتبال ما خاطراتی شیرین با آنها دارد.عاشوری و پیوس در این دو، که حالا در لیگ یک برای خود در مربیگری نامی دست و پا کرده اند و اتفاقا از جمله تیم هایی هستند که به نظر تیم خود را برای مسابقات خوب بسته اند تا سالی موفق را برای دو تیم آستارایی و خرم آبادی رقم بزنند.

شاهین بوشهر_قشقایی

فقطدر ایران و فوتبال ما هست که تنها ۴۸ ساعت تا شروع بازی ها مربی انتخاب می شود.این در حالی است که به نظر می آید شاهین بوشهر با مهدی امینی به عنوان سرمربی به مصاف قشقایی می رود. شاهینی ها که فصل پیش رابا بدشانسی از صعود بازماندند امسال تا آخرین لحظات هم درگیر بحث مالکیتی تیم خود بودند و با عدم مساعدت شهرداری شهر، پیش فصل بسیار سخت را پشت سر گذاشته اند بخصوص که چندین بار صحبت از واگذاری امتیاز این تیم ریشه دار به شهرهای دیگر مطرح شده و احتمالا بازی ها را با بازیکنان سنین امید و جوانان خود شروع کنند. از طرفی قشقایی هم با مهرداد خادمی چند هفته ای هست که تمرین کرده اما شرایط این تیم هم بخاطر بی پولی سختی های خود را دارد. در حقیقت این بازی رقابت تیم های پر از مشکلات هست در هفته اول می باشد اما به نظر می رسد کفه ترازو به نفع قشقایی در این شرایط می چربد.

ملوان_آرمان گهر

همین ابتدا از ملوان به عنوان یکی از اصلی ترین مدعی های صعود به لیگ برتر این فصل نام برده می شود. ملوانی ها سال پیش بخصوص در هفته آخر معادلات صعود را با نباختن به بادران کاملا تغییر دادند، حالا احتمالا از هفته اول به مز بردن به نتیجه دیگری راضی نخواهند شد. از طرفی آرمان گهر با قاسم شهبا مربی بومی خود چند سالی است که در این سطح فوتبال فعالیت می کند و به نظر می رسد سیاست های این باشگاه که یکی از اضلاع فوتبالی استان کرمان را تشکیل می دهند بیشتر صرفا ماندن در لیگ یک باشد تا صعود به لیگ برتر.

سایپا_استقلال خوزستان

سایپایی ها که هنوز در گیر و دار رای دادگاه cas می باشند و خود را مدعی حضور در لیگ برتر، در حالی کمی دیر با سعید اخباری به توافق رسیدند که با همین مربی سال پیش از لیگ برتر سقوط کرده بودند و حالا سعید احباری با چالشی جدی و اما شیرین حضور در لیگ یک و احتمالا ادعای صعود این تیم قرار دارد باید دید او می تواند این خواسته را پوشش دهد یا شرایط به نوعی دیگ تغییر می کند، از طرفی خوزستانی ها با امیر خلیفه اصل سال پیش نتایج خوبی گرفتند و حالا شانس خود را با سهراب بختیاری زاده امتحان خواهند کرد تا شاید تیمی که چند سال پیش قهرمان لیگ برتر شد امسال جشن صعود به لیگ برتر را بگیرد، هرچند اصلا صحبت از صعود در ین مقطع محلی از اعراب ندارد اما در هر صورت ین دو تیم جزو تیم های دارای کاریزمای مناسب برای این امر می باشند.

بادران تهران_مس کرمان

در مورد وضعیت بادران که اصلا نمی توان نظر داد. این هم جزو تیم هایی هست که وضعیت نامشخصی دراین فصل دارد و هنوز ظاهرا مجوز انتقال آن به قزوین صادر نشده. اما مس کرمان این روزها با فرزاد حسین خانی کاپیتان سالهای قبل خود تیم خود را آماده مسابقات می کند، اید دید اولین تجربه ای مربی جوان در سطح لیگ یک چگونه خواهد بود، البته که حسین خانی حداقل در کادر فنی کمک های با تجربه ای را مانند آرتا منهاجی در کنار خود دارد.

ماشین سازی_شهرداری همدان

ماشین سازی هم سقوط کننده سال پیش به این دسته از بازی ها بوده با برادران اکبرپور هفته اول را آغاز می کند، تبریزی ها البته پیش فصل شلوغی را پشت سر نگذاشته اند اما اکبرور می داند ک انتظار از این تیم همیشه جمآوری امتیازات از همان هفته اول و جنگیدن برای صعود می باشد اما شهرداری همدان هم تیمی هست که در سکوت رسانه ای محض پیش فصل خود را پشت سر گذاشته و باید دید هفته اول از کدام چهره ها در سطح نیمکت و حتی داخل زمین رونمایی خواهد کرد.

امیر کریمی (کارشناس فوتبال)

کد خبر: 1115037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =