ابراز نگرانی امیرعبداللهیان از رشد داعش در افغانستان

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اقدامات تروریستی اخیر در افغانستان را محکوم کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و اتریش نگرانی‌های مشترکی در مورد داعش دارند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و اتریش را دیرینه و قدیمی خواند و تصریح کرد: ما برای این روابط اهمیت زیادی قائل هستیم.

امیرعبداللهیان با ابراز امیدواری در زمینه افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور، از اهدای محموله واکسن از سوی اتریش به کشورمان قدردانی کرد و خواستار همکاری‌های بیشتر دو کشور در زمینه مقابله با همه‌گیری و تامین واکسن کرونا شد.

وی همچنین برخورد مسئولانه‌تر اتحادیه اروپا در قبال حقوق بی‌جاشدگان افغانستانی را مورد تاکید قرار داد و با محکوم‌کردن اقدامات تروریستی اخیر در افغانستان، رشد داعش و گروه‌های تکفیری در افغانستان را خطرناک توصیف کرد.

پتر لاونسکی دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش نیز در این دیدار با تجلیل از رابطه دوستانه بین جمهوری اسلامی ایران و اتریش، ابراز امیدواری کرد که با مشارکت همه طرف‌ها برجام احیا شود.

وی همچنین اقدامات تروریستی اخیر در افغانستان را محکوم کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و اتریش نگرانی‌های مشترکی در مورد داعش دارند.

دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش همچنین حمایت کشورش از نشست‌های همسایگان افغانستان برای حل مشکلات این کشور را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1115156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =