لبنان: سلاح مقاومت کابوس تل آویو است

مفتی جعفری لبنان با هشدار به بروز جنگ داخلی در این کشور گفت که تمامی اتفاقات اخیر با هدف از بین بردن سلاح مقاومت بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، شیخ «احمد قبلان» مفتی جعفری لبنان امروز (دوشنبه) در سخنانی، حادثه منطقه «الطیونه» و تیراندازی به سوی حامیان حزب‌الله و جنبش امل را دارای ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.

به نوشته وبگاه شبکه المنار، او گفت آن‌چه که در مقابل کاخ دادگستری رخ داد، حادثه‌ای خطرناک و فاجعه ملی بود؛ حادثه‌ای که با برنامه‌ریزی قبلی و با هدف تهدید امنیت و ثبات لبنان از سوی بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی رخ داد.

احمد قبلان، افزود: «همگی باید در قبال این حادثه احساس مسئولیت کنند، در غیر این صورت کشور به لبه پرتگاه خواهد رفت. ما خواهان زندگی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر هستیم، در تاریخ و تربیت اسلامی و مسیحی جنگ و چند دستگی به دلیل اختلاف دینی یا فرقه‌ای جایی ندارد، جنگ داخلی جنگ فرقه‌ها و مذاهب نیست، بلکه علیه دین و مذهب است، چرا که در صورت شعله‌ور شدن جنگ داخلی ادیان و مذاهب آلت دست قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی می‌شوند.»

این مقام دینی لبنانی تأکید کرد: «همه اتفاقات اخیر با هدف از بین بردن سلاح مقاومت صورت می‌گیرد، سلاحی که به ویژه برای تل آویو کابوس محسوب می‌شود.»

او خطاب به قاضی «فادی البیطار» مسئول پرونده انفجار بندر بیروت نیز گفت: « قاضی نماینده خدا برای اجرای عدالت است و اگر خیانت کند، به خداوند خیانت کرده است، پس آن‌چه که رخ داد و از این پس اتفاق خواهد افتاد به گردن توست؛ ما هرگز نمی‌پذیریم که بزرگ و کوچک کشور در ازای هدیه‌ای که آمریکا را راضی کند، به قتگاه کشیده شوند.»

پنج‌شنبه هفته گذشته تیراندازی به سوی حامیان حزب‌الله و جنبش امل در مقابل کاخ دادگستری لبنان که دست به تجمع مسالمت‌آمیز زده بودند، هفت شهید و ۶۰ مجروح در پی داشت. حزب‌الله و جنبش امل شبه‌نظامیان حزب «القوات اللبنانیه» به سرکردگی «سمیر جعجع» را عامل این حمله معرفی کرده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1115385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =