مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۸مهرماه

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه دانشگاه  گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در چهارشنبه(۲۸مهرماه) را در ادامه می‌خوانید:

دانش‌آموز سمای نجف‌آباد به مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت راه یافت


نوزدهمین مسابقات ملی مهارت در رشته آشپزی با حضور ۱۸ شرکت‌کننده از ۱۷ استان کشور و در پنج مرحله به میزبانی استان مازندران برگزار شد.
در این دوره از مسابقات منصوره احمدی دانش‌آموز متوسطه دوره دوم سمای نجف‌آباد به‌عنوان نماینده مدارس سما با شرکت در بخش آشپزی با شرکت‌کنندگانی از سراسر کشور به رقابت پرداخت و با تهیه فینگر فود و وعده‌های غذایی مختلف توانست توجه برگزارکنندگان و بازدیدکنندگان را به خود جلب کند.
در راستای انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان فنی و حرفه‌ای، معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه تعدادی از دانش‌آموزان و دانشجویان واجد شرایط را برای حضور در نوزدهمین دوره از مسابقات ملی مهارت انتخاب و معرفی کرد که ۱۲ نماینده از مدارس سما در بخش دانش‌آموزی این دوره از مسابقات حضور دارند.
فاز نخست نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت به میزبانی استان‌های مازندران، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و کردستان از ۲۲ مهر سال جاری با حضور ۱۷۰ رقابت کننده آغاز شده که در این مرحله از مسابقات استان مازندران میزبان رشته‌های قنادی و آشپزی، استان کرمان میزبان رشته‌های تراش و فرز CNC، طراحی مهندسی مکانیک و تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات سنگین، استان سیستان و بلوچستان میزبان رشته جواهرسازی، استان فارس میزبان رشته فناوری گرافیک و راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت و استان کردستان میزبان رشته توسعه فناوری‌های موبایل است.
برگزیدگان نهایی نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت به مسابقات جهانی مهارت در شانگ‌های چین اعزام خواهند شد.
 

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۸مهرماه

اجرای برنامه‌های مدون قرآنی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مرکزی

محفل انس با قرآن کریم به مناسبت فرخنده زادروز پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد بن عبدالله(ص) و موسسه مذهب جعفری حضرت امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت با حضور قاریان و حاملان قرآن کریم، رییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی، مسئولان دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان مرکزی، مدیران قرآنی نهادهای فرهنگی در ادارات کل استان مرکزی ، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه در سالن اجتماعات آیت الله هاشمی دانشگاه آزاداسلامی واحد اراک برگزار شد.
رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: برنامه‌هایی مدون در حوزه حفظ، قرائت، مفاهیم، تفسیر و ... در دستور کار است که در طول سال تحصیلی اجرایی می‌شود.
وی با استناد به فرمایش حضرت علی (ع) که قرآن را «ربیع‌القلوب» معرفی کردند، افزود: اگر انسان بخواهد دلش تازگی یابد و از استرس‌ها و اضطراب‌ها رهایی یابد، چاره‌ای جز گرایش و حرکت در مسیر قرآن و اهل‌بیت(ع) ندارد. توجه به این مصحف شریف در ادبیات کهن ما جایگاه ویژه‌ای دارد و شعرایی همچون حافظ و نویسندگان همچون خواجه عبدالله انصاری از آیات الهی برداشت‌هایی داشته‌اند که در مضامین شعری و نثری خود از آن استفاده کرده‌اند.
همتی با بیان اینکه زندگی فردی، علمی و اجتماعی بزرگان علمی همچون پروفسور حسابی پدر علم فیزیک با قرآن عجین بوده است، اظهار کرد: بنا به اهمیت فعالیت قرآنی در دانشگاه‌ها، کانونی با این محور در این مراکز علمی تشکیل شد، در این کانون‌ها اهتمام ویژه‌ای به بحث مفاهیم قرآن شده است.   
وی ادامه داد: با فعالیت جدی کانون قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی قرار بر این است بستر و زمینه‌ای فراهم کنیم تا خلأهای موجود در خصوص مفاهیم قرآنی و تزریق معنویت و آرامش برطرف شده و جوانان دانشجو کلام وحی را در کنار خود باور کرده و از آثار و برکات آن استفاده کنند.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۸مهرماه

نخستین لیگ کشوری ورزش همگانی مجازی


نخستین لیگ کشوری ورزش همگانی با همت مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف کاهش کم‌تحرکی ویژه دانشگاهیان به مناسبت هفته تربیت‌بدنی در سراسر کشور برگزار می‌شود.
مسئول ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با اعلام این خبر گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان مرکزی دانشگاه، لیگ ورزش همگانی با هدف افزایش آمادگی جسمانی و ارتقاء سطح سلامت برای آحاد خانواده دانشگاه آزاد اسلامی در دو بخش خواهران و برادران برنامه‌ریزی شده است .
علی دوستی با ابراز امیدواری به اینکه با انجام تمرینات اعلام شده به مدت 25 دقیقه در هر روز گام بزرگی در جهت فرهنگ‌سازی و اعتلای سطح سلامت خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی برداشته شود افزود: مرحله اول لیگ ورزشی همگانی، روزهای شنبه و سه‌شنبه هر هفته و مجموعا در 8 هفته برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقات می‌تواند با ورود به سامانه http://sportiau.ac.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام و بر اساس دستورالعمل‌های درج شده در این پایگاه فیلم‌های ضبط شده از فعالیت‌های ورزشی خود را ارسال کنند.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۸مهرماه
 


آیین تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد


مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با حضوررئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی،معاون پژوهش وفناوری واحد مشهد و جمعی از پژوهشگران برتر درسالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.
 محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در این آئین ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق (ع) با تاکید بر اینکه کارپژوهشی زمان بر و طاقت فرساست، گفت: همه حوزه ها باید تسهیل گر کار پژوهش باشند تا دانشگاه به اهداف پژوهشی خود دست یابد.
وی با بیان اینکه تلاش، تعهد و پایبندی فرد به سازمان و جامعه از ضروریات کارپژوهشی است، افزود: نباید صرفا بحث درآمدزایی کار پژوهشی مطرح باشد بلکه مهم این است که پژوهش با نگاه حل مساله، مشکلی از جامعه حل کند.
مرادی افزود: البته دانشگاه به واسطه رسالتی که دارد نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت نیست، از این رو می تواند در سایه نقش آفرینی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی وغیره در آمد غیر شهریه ای نیز برای دانشگاه به ارمغان آورد.
در ادامه سعید خیاط مقدم معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با ارائه گزارشی به مهم ترین فعالیت ها و موفقیت های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حوزه خدمات پژوهشی تا کنون 20 عنوان کتاب ارائه شده که از این تعداد 5 جلد به چاپ رسیده است.
وی از احیای مجوز انتشارات دانشگاه خبر داد و گفت: از 456 واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مشهد جزء 12 واحدی است که مجوز انتشارات را اخذ کرده است.
 

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۸مهرماه

نخستین مسابقه ملی اینترنت اشیاء در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان

مسابقه ملی اینترنت اشیاء با محوریت  شهر هوشمند و اشیاء هوشمند باهمت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار خواهد شد .

 سمانه بهرامیان مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد سمنان اظهار کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و به‌منظور آماده‌سازی دانشجویان مستعد برای شرکت در مسابقه ملی اینترنت اشیاء، یک دوره کارگاه آموزشی به مدت 20ساعت از اواسط آبان ماه سال جاری برای تمامی دانشجویان علاقه‌مند سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مسئول باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد سمنان با ابراز نگرانی از محدودیت‌های ناشی از شرایط کرونایی حاکم بر جامعه و دور ماندن نسل جوان از فعالیت‌های علمی و اجتماعی اظهار کرد: شرایط به وجود آمده در سطح کشور و دوری گزینی از فعالیت‌های اجتماعی و علمی باعث افسردگی و عدم انگیزه‌ کافی برای رشد و خلاقیت در جوانان شده که اگر جدی گرفته نشود تبدیل به بحران در سطح کشور خواهد شد.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۸مهرماه

محفل انس با قرآن کریم در واحد اراک برگزار شد 


محفل انس با قرآن در تالار آیت الله هاشمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با حضور قاریان ممتاز بین‌المللی و کشوری و گروه تواشیح حنان به مناسبت  زادروز رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.

در این محفل جعفر فردی قاری ممتاز بین المللی، محمدرضا عسگری قاری ممتاز کشوری، محمدحسین روشنایی قاری نوجوان برگزار شد، همتی مسئول دفتر نهاد رهبری این واحد درباره تاثیر بسزای استماع قرآن در افزایش آرامش روحی و روانی سخنرانی کرد.

در پایان  از کارکنان و استادان برگزیده مسابقات قرآن و عترت این واحد تقدیر شد.

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۸مهرماه

کد خبر: 1115607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =