اروند را به منطقه‌ای برای رونق صادرات تبدیل می‌کنیم

محمدرضا اسکندری گفت: ما در منطقه آزاد اروند بیشتر به‌دنبال استفاده از ظرفیت‌های منطقه هستیم تا آن را به منطقه‌ای برای رونق صادرات تبدیل کنیم.

محمدرضا اسکندری مدیرعامل منطقه آزاد اروند در گفت‌وگو با ایسکانیوز در خصوص ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند عنوان کرد: این منطقه از ظرفیت‌ها و پتانسیل خوبی در زمینه کشاورزی، صنعتی و تجاری برخوردار است و در بین سایر مناطق آزاد کشور نیز یک منطقه ویژه است، چرا که تنها منطقه‌ای است که از لحاظ زمینی، ریلی، دریایی و هوایی امکان ارتباط با مکان‌های مختلف دنیا را دارد.

وی افزود: وجود نخلستان‌‎ها و صنعت شیلات در آبادان و خرمشهر این منطقه را به یک منطقه صادرات‌محور تبدیل کرده و این درست عکس چیزی است که در حال حاضر در سایر مناطق آزاد اتفاق می‌افتد چرا که آنها بیشتر به‌دنبال واردات هستند.

اسکندری با اشاره به برنامه‌هایش در این منطقه اظهار کرد: ما در منطقه آزاد اروند بیشتر به‌دنبال استفاده از ظرفیت‌های منطقه هستیم تا آن را به منطقه‌ای برای رونق صادرات تبدیل کنیم. در کنار این امر می‌توان صنایع مختلف را نیز در این منطقه شکل داد.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند با اشاره به بحث گردشگری و وجود جزیره مینو در این منطقه گفت: مینو جزیره‌ای است که بین رودخانه اروند کبیر و اروند صغیر محصور است و به راحتی می‌توان در آنجا زمینه‌ای فراهم کرد که سرمایه‌گذاران بتوانند بر روی صنعت گردشگری در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند.

اسکندری در پایان عنوان کرد: می‌توانیم در منطقه آزاد اروند توریسم سلامت و آموزشی نیز داشته باشیم یعنی آنجا را به قطبی برای ایجاد دانشگاه بین‌المللی تبدیل کنیم تا امکان جذب دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل در ایران نیز فراهم شود. همچنین می‌توان از ظرفیت پزشکی منطقه آزاد اروند برای ایجاد درآمد ارزی، توسعه و رونق این منطقه بهره‌برداری لازم را کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =