دیپلمات‌های امارات هم از لبنان خارج شدند

وزیر مشاور امارات در امور خارجه گفت که تصمیم خروج دیپلمات‌های این کشور از لبنان، در همبستگی با عربستان اتخاذ شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، امارات عربی متحده خبر داد که دیپلماتهای خود را از لبنان خارج کرده است.

«خلیفه شاهین المرر» وزیر مشاور امارات در امور خارجه گفت که تصمیم خروج دیپلمات‌های این کشور، در همبستگی با عربستان اتخاذ شده است.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) به نقل از المرر گزارش داد، این اقدام ابوظبی در واکنش به «شیوه غیر قابل قبول برخی از مسئولان لبنانی» در قبال عربستان سعودی صورت گرفته است.

وی خبر داد که کنسولگری امارات، همچنان مشغول به کار است و مرکز صدور گذرنامه نیز در برخی از نمایندگی‌های این کشور در بیروت، فعال است.

این در حالی است که «ولید البخاری» سفیر عربستان سعودی در لبنان که توسط ریاض فراخوانده شده بود، امروز شنبه بیروت را ترک کرد.

تنش‌ اخیر میان لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه سعودی از آنجا آغاز شد که «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی که مربوط به پیش از انتصاب وی به پست وزارت است، خواهان توقف جنگ علیه یمن شد.

قرداحی در پاسخ به این سوال که تحولات جاری در یمن را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: «تجاوز وحشیانه به یمن که هشت سال از آن می‌گذرد، باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم» .

در پی این مصاحبه، برخی رسانه‌های لبنانی اظهارات قرداحی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند و منابع لبنانی نزدیک به سعودی مدعی شدند، این اظهارات منجر به بحران دیپلماتیک جدید میان بیروت و ریاض خواهد شد.

عربستان سعودی و بحرین دیروز سفرای خود را از لبنان فراخواندند و کویت هم امروز ضمن فراخواندن سفیر خود از لبنان، 48 ساعت به کاردار سفارت لبنان در کویت فرصت داد این کشور را ترک کند.

وزارت خارجه کویت در بیانیه خود اعلام کرد، این تصمیم را به دلیل ادامه اظهارات منفی علیه سعودی و «عدم اتخاذ اقدامات مناسب جهت جلوگیری از قاچاق به کشورهای عضو شورای همکاری» گرفته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1116805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =