مقام یمنی: لبنان قادر به مقابله با چالش‌هاست

رئیس هیئت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن گفت: عرب واقعی کسی است که با رژیم صهیونیستی و آمریکا مقابله می‌‎کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن گفت که ملت، دولت و مقاومت لبنان قادر به مقابله با هر چالشی هستند.

وی افزود: «این ملت لبنان بود که اولین شکست را به دشمن صهیونیستی وارد کرد».

عبدالسلام اظهار داشت: عرب واقعی کسی است که با اسرائیل و آمریکا مبارزه می‌کند نه کسی که دنباله‌روی آنها می‌شود و  به‌ادعای دفاع از هویت عربی، امت اسلامی را هدف می‌گیرد.

عبدالسلام دو روز قبل نیز گفته بود که عربستان با ادامه سیاست‌های استکباری خود نمی‌تواند بر شکست اسفبارش در یمن سرپوش بگذارد.

جرج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان که مجری شناخته‌شده در جهان عرب است، اخیراً در برنامه‌ای تلویزیونی با «بیهوده» خواندن جنگ عربستان سعودی علیه یمن، از نیروهای جنبش انصارالله یمن حمایت کرده و گفته بود که این نیروها نیز همانند حزب‌الله از خود و کشورشان حفاظت می‌کنند.

این سخنان وزیر اطلاع‌رسانی لبنان منجر به تنش در روابط این کشور با عربستان شد و عربستان و چند کشور عربی دیگر خواستار کناره‌گیری قرداحی شده‌اند.

در پی انتشار اظهارات قرداحی، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و بعد از احضار سفیر لبنان در ریاض به او 48 ساعت وقت داد خاک عربستان را ترک کند.

عربستان سعودی همچنین اعلام کرده است که همه واردات خود از لبنان را متوقف کرده و مدعی شده است که به‌رغم این تصمیمات، به فکر شهروندان لبنانی مقیم عربستان است.

پس از عربستان سعودی، چند کشور شورای همکاری خلیج فارس نیز  روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود با لبنان را قطع کردند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1117003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =