پلت‌فرم‌ها جای خالی سینما را پر کردند / ترکیب مدیریتی حوزه اکران چه می‌شود؟

کثیریان اعتقاد دارد که اکران آنلاین باعث شده تا اکران سنتی محدود شود، زیرا مردم در این مدت بیشتر به این موضوع عادت کرده‌اند که در خانه و با هزینه کمتر فیلم و سریال ببینند.

کیوان کثیریان، منتقد سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص فیلم‌هایی که در حال حاضر روی پرده سینما در حال اکران هستند، اظهار کرد: در دوران پس از کرونا اندکی طول می‌کشد تا سینما رونق بگیرد و مردم عادت سینما نرفتن و فیلم دیدن در پلتفرم‌ها را ترک کنند، که البته بعید می‌دانم ترک شود.

بیشتر بخوانید:

جشنواره فیلم کوتاه به رغم کاستی‌ها مهم‌ترین رویداد این حوزه است

منتقد سینما ادامه داد: فیلم سینمایی دینامیت که در حال اکران است مایه‌های کمدی دارد و فیلم مفرحی است.

وی افزود: سینمایی درخت گردو نیز به یک فاجعه انسانی می‌پردازد و فیلم دراماتیکی است که بخشی از تاریخ جنگ ما را روایت می‌کند.

کثیریان با ذکر این نکته که باید دید در حال حاضر ترکیب مدیریتی حوزه اکران چه می‌شود، تشریح کرد: منتظریم تا ببینیم شورای صنفی اکران چه ترکیبی را برای اکران جدید سینماها در نظر خواهد گرفت، زیرا بعید است سینماها تا مدتها به وضعیت قبل بازگردند و وضعیتشان متفاوت خواهد بود. 

منتقد سینما بیان کرد: اعتقاد دارم که اکران آنلاین باعث شده تا اکران سنتی محدود شود، زیرا مردم در این مدت بیشتر به این موضوع عادت کرده‌اند که در خانه و با هزینه کمتر فیلم و سریال ببینند و از طرفی پلتفرم‌ها هم تولیداتشان را زیاد کرده و سریال‌های بیشتری می‌سازند.

وی با اشاره به این موضوع که پلتفرم‌ها بازاری که به دلیل تعطیلی سینماها خالی مانده بود را تا حدودی فتح کردند، تشریح کرد: بازپس گرفتن این بازار توسط سالن‌های سینما اندکی مشکل است، زیرا کرونا هنوز تمام نشده و مردم همچنان برای ورود به فضاهای سربسته احتیاط می‌کنند.

وی افزود: به طور حتم وقتی یک امکان دیگر به وجود آمده که شکل ساده تر و ارزان‌تری دارد از آن توسط مردم استقبال می‌شود و اینکه مردم مثل گذشته سالن سینما را انتخاب کنند، سخت شده و بخشی از مردم نیازهای تصویری خودشان را در پلتفرم‌ها برطرف کرده و ترجیح می‌دهند یک فیلم را چند ماه دیگر با هزینه کمتر ببینند.

کثیریان در خاتمه تاکید کرد: طبیعی است مردم به دلیل شرایط اقتصادی که هرروز بدتر از روز قبل می‌شود، این چنین تصمیمی بگیرند و با هزینه کمتر بتوانند این تفریح را در خانواده‌ها نگه دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =