لبنان خواستار برقراری روابط ممتاز با عربستان شد

در پی بحران اخیر میان شماری از کشورهای عربی و لبنان، عبدالله بو حبیب از تمایل برای ایجاد روابطی ممتاز با عربستان سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از رویترز، در پی بحران اخیر میان برخی کشورهای عربی و لبنان، وزیر خارجه لبنان از تمایل برای برقراری رابطه‌ای ممتاز با عربستان سخن گفت.

خبرگزاری رویترز به نقل از وزیر خارجه لبنان نوشت: ما خواهان روابطی ممتاز با عربستان هستیم و ما گفتگو را به دیکته کردن مطالب ترجیح می‌دهیم.

او در ادامه اعلام کرد: پیش از مشکل قرداحی گفت و گویی (میان دو طرف) وجود نداشت و سفیر ریاض با ما در تعامل نبود.

وزیر خارجه لبنان همچنین گفت که نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان امیدوار است که دیداری را با وزیر عربستان در نشست گلاسکو داشته باشد.

گفتنی است پیشتر وزارت امور خارجه بحرین امروز (سه شنبه) از تمامی شهروندان خود که در لبنان حضور دارند، خواست با توجه به شرایط متشنج و بی ثبات بیروت فوراً این کشور را ترک کنند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای به خبرگزاری رسمی بحرین «بنا» از ممنوعیت سفر شهروندان این کشور به لبنان برای جلوگیری از خطرات علیه شهروندان و تامین امنیت آن‌ها خبر داد.

این هشدار بلافاصله پس از آن صادر شد که بحرین، سفیر لبنان را از این کشور اخراج و همه واردات از لبنان را ممنوع کرد. منامه همچنین سفیر خود ازبیروت فراخواند.

پیش از این در پی اظهارات جرج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره جنگ یمن که اعلام کرده بود عربستان به یمن حمله کرده و نیروهای انصارالله تنها از خود دفاع می‌کنند؛ چندین کشور حاشیه خلیج فارس از جمله امارات، بحرین، کویت و عربستان سفرای خود را از لبنان خارج کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =