محمدجعفر منتظری را بیشتر بشناسید

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در سال ۱۳۲۷ در شهر قم متولد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در سال ۱۳۲۷ در شهر قم متولد شد. پدرش اهل گلپایگان و مادرش اهل خمین است. حجت‌الاسلام منتظری توسط مرحوم آیت‌الله محمدی‌گیلانی در سال ۱۳۵۹ به همکاری در دادگاه انقلاب اسلامی در تهران دعوت شد و نخستین ابلاغ قضائی خود را در شهریور سال ۱۳۶۰ دریافت کرد.

او در سال ۱۳۶۷ در معیت رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح به تشکیل و راه‌اندازی آن سازمان که ترکیبی از دادستانی‌های سپاه و ارتش بود اقدام کرد و در سال ۱۳۶۸ بنا بر اقدام وزیر وقت دادگستری به عنوان معاون پارلمانی این وزارتخانه منصوب شد.

حجت‌الاسلام منتظری به مدت چهار سال در سمت معاون اول دادستان کل کشور خدمت کرد. بعد از آن به عنوان مشاور آیت‌الله هاشمی‌ شاهرودی، رئیس وقت قوه قضائیه به فعالیت خود ادامه داد. او یک ‌بار در زمان ریاست آیت‌الله یزدی و یک بار در دوره ریاست آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی از سوی مقام معظم رهبری مسئولیت هیأت‌های بررسی راه‌های ارتقای قوه قضائیه و بازرسی ویژه از آن قوه را عهده‌دار شد.

پس از انتصاب آیت‌الله آملی‌لاریجانی به عنوان رئیس قوه قضائیه از شهریور سال ٨٨ بر مسند ریاست دیوان عدالت اداری تکیه زد و هم‌زمان از سوی مقام معظم رهبری به عنوان رئیس کل دادگاه ویژه روحانیت منصوب شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =