مایکروسافت محل اولین‌ بازی‌های المپیک را شبیه‌سازی کرد

شرکت مایکروسافت با کمک هوش مصنوعی مکان اولین بازی‌های المپیک را به همان شکلی بازسازی دیجیتال کرده که در دوران اوج خود بیش از ۲ هزار سال پیش به نظر می‌رسید.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ شرکت مایکروسافت با کمک هوش مصنوعی و با همکاری وزارت فرهنگ و ورزش یونان، در پروژه‌ای تحت عنوان «المپیای باستان: زمینه‌های مشترک» محل اولین بازی‌های المپیک را به صورت دیجیتال بازسازی کرد.

مایکروسافت برای انجام این پروژه با شرکت فناوری Iconem همکاری کرد تا صدها هزار عکس از این مکان باستانی را به شکل امروزی بازسازی کند. این عکس‌ها را از طریق دوربین‌های زمینی و دوربین‌های پهپادی گرفته است.

مایکروسافت سپس عکس‌ها را با هوش مصنوعی پردازش کرد تا این مکان باستانی را به قدری دقیق شبیه‌سازی کند که گویا محل هم‌اکنون جلوی چشمان کاربران زنده است.

گفتنی است که اولین بازی‌های المپیک در سال ۷۷۶ قبل از میلاد مسیح در دشت المپیا برگزار شد و حداقل تا سال ۳۹۳ بعد از میلاد هر چهار سال تکرار می‌شد. البته بعضی‌ها می‌گویند احتمالا تا زمان سوختن معبد زئوس در سال ۴۲۵ بعد از میلاد ادامه پیدا کرد.

مایکروسافت محل اولین بازی‌های المپیک را بازسازی کرد

این فضای دیجیتال از طریق یک رابط وب، اپلیکیشن‌های آندروید و iOS و همچنین در نمایشگاه هدست واقعیت مجازی «هولولنز ۲» مایکروسافت که هم‌اکنون در موزه المپیک آتن افتتاح شده، در دسترس است.

به گفته وزیر فرهنگ و ورزش یونان، با نمایش دیجیتال المپیای باستان، میراث فرهنگی این کشور برای تمام جهان قابل دسترس می‌شود. بازسازی این مکان، به افزایش ارزش بازی‌های المپیک، صلح، هماهنگی، تعالی و رقابت سالم کمک شایانی خواهد کرد.

او می‌گوید: این پروژه به تحقیق و مستندسازی آثار تاریخی یونان کمک می‌کند و نشان می‌دهد که این کشور چقدر در زمینه گردشگری و برون‌گرایی کشور به عنوان یک جامعه دموکرات مدرن و قوی با گذشته‌ای طولانی و پویا تلاش کرده است.

عملا ۲۷ بنای تاریخی در محل المپیا در پروژه مایکروسافت بازسازی شده که از میان آنها می‌توان به از جمله استادیوم اصلی المپیک، کارگاه مجسمه‌ساز مشهور فیدیاس و معابد هرا و زئوس اشاره کرد. معبد زئوس حاوی مجسمه زئوس، مجسمه‌ای 12/5 متری از عاج و طلا بود که روی تختی از چوب سدر قرار داشت و به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان شناخته می‌شود.

مایکروسافت محل اولین بازی‌های المپیک را بازسازی کرد

در طرح سه‌بعدی این پروژه، هر کدام از ساختمان‌ها توسط باستان‌شناسان با دقت بسیاری بازسازی شده‌اند و تمام آنها با اطلاعاتی شامل تاریخچه‌های مکان و آثار باستانی معاصر ارائه می‌شود. کاربران از سراسر جهان می‌توانند به صورت مجازی از سایت باستانی المپیا دیدن کنند و با استفاده از فناوری واقعیت افزوده، تاریخ را به طور دست اول تجربه کنند.

کد خبر: 1118282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =