امارات: تلاش می‌کنیم تنش‌ با ایران را کاهش دهیم

یک مقام ارشد دیپلماتیک امارات مدعی شد که این کشور در تلاش برای کاهش تنش‌ها با ایران برآمده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس دولت امارات در نشستی مدعی شد که ابوظبی در صدد است تا تنش‌ها با ایران را کاهش دهد.

قرقاش که این ادعا را در نشست راهبردی ابوظبی مطرح می‌کرد، در ادامه مدعی شد: «اقدامات امارات برای کاهش تنش در راستای جلب اعتماد و اجتناب از درگیری با ایران انجام می‌شود.»

این مقام ارشد امارات در ادامه مدعی شد: «ما همچنان از دخالت ایران در عراق، سوریه و یمن نگرانیم و اقداماتی برای تنش‌زدایی هم داشتیم. البته ما نفعی در این درگیری نداریم و این منطقه است که بهای آن را در آینده می‌پردازد!»

انور قرقاش در ادامه اظهارات خود مدعی شد: «می‌توان اعتمادسازی کرد و از این راه به سمت وضعیتی پایدار رفت. البته برای ایران به نفع است تا همکاری با همسایه‌های خود داشته باشد. درگیری راه درست نیست و دیپلماسی و تعامل بهترین راه است. ما در تلاشیم تا با تمامی کشورها حتی با آن‌هایی که تنش‌هایی وجود دارد، تعامل داشته باشیم.»

این مقام اماراتی در انتها مدعی شد: «اولویتِ دیپلماسی و تعامل بر تقابل در رفتار ما، حتی در توافق‌های ابراهیم و همکاری ما با اسرائیل نیز به وضوح دیده می‌شود»!

هفته گذشته رسانه‌های اماراتی از رایزنی تلفنی «عبد الله بن زاید» وزیر امور خارجه امارات و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان خبر دادند. در این تماس طرفین روابط دو جانبه و زمینه‌های همکاری مشترک ایران و امارات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این در حالی است که بهمن ماه سال گذشته تایمز اسرائیل در گزارشی اعلام کرده بود که «رژیم صهیونیستی، امارات و بحرین به دنبال منصرف کردنِ دولت بایدن از بازگشت به برجام با همان شرایط پیشین این توافق هستند.»

در آن زمان انور قرقاش مدعی بود که یکی از شکست‌های برجام، «نبود صدای منطقه‌ای در آن» است!

همچنین هفته گذشته وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، قرار است در سفری ۱۰ روزه به کشورهای غرب آسیا سفر کند و پیش از آغاز مجدد مذاکرات هسته‌ای ایران با مقامات این کشورها در مورد برنامه هسته‌ای ایران و نگرانی‌ها درمورد آغاز مجدد مذاکرات رایزنی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =