فیاضی رای اعتماد نگرفت / فرصت یک هفته‌ای برای معرفی وزیر آموزش و پرورش

صلاحیت مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در نشست علنی امروز سه‌شنبه (26 آبان ماه 1400 ) مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (سه شنبه25 آبان) مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

فیاضی سابقه چندانی در آموزش و پرورش ندارد / رئیس جمهوری وزیری با سابقه مدیریت در حوزه تربیتی معرفی کند

کلیات برنامه فیاضی جنبه عملیاتی ندارد / امروز حتی در نظام پرداخت درون آموزش و پرورش هم عدالت نداریم

دلیل مخالفت‌ها با انتخاب فیاضی برای آموزش و پرورش چیست؟

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس دستور کارهای امروز پارلمان را به شرح ذیل قرائت کرد:

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد: طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد: طرح حمایت از مالکیت صنعتی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد: طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: لایحه پروتکل اصلاحی بند(5-4-1-10) اساسنامه موسسه منطقه‌ای استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تأیید صلاحیت و اندازه شناسی سازمان همکاری اقتصادی (ریسکام)

بررسی تقاضای عده‎ ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به  طرح جامع مدیریت شهری و روستایی طبق اصل (85) قانون اساسی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد وضعیت شاخص‌های اقتصادی در دولت های یازدهم و دوازدهم

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اجرای طرح چهل و شش هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان

گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال 1392 الی 1399

گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

گزارش کمیسیون انرژی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت

گزارش کمیسیون انرژی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران

 بررسی برنامه و صلاحیت آقای مسعود فیاضی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و اخذ رای اعتماد

 حضور رئیس جمهور برای دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس

بررسی برنامه و صلاحیت آقای مسعود فیاضی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و اخذ رای اعتماد در دستور کار امروز (سه شنبه 25 آبان) مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

در همین راستا، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم برای دفاع از مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم وارد صحن علنی مجلس شد.

 گزارش کمیسیون آموزش مجلس درباره برنامه‌های فیاضی قرائت شد

گزارش کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درباره برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش قرائت شد.

در این گزارش با اشاره به برنامه‌های خوب مسعود فیاضی، عنوان شده است: انتظار می‌رفت با توجه به سابقه مسئولیت برنامه عملیاتی با زمان بندی مشخص برای راهکارهای خود ارائه دهد.

 رئیس‌جمهور: فیاضی از میان 20 نفر بررسی و معرفی شده است/ توصیه افراد در معرفی وزرا تأثیرگذار نیست

آیت‌الله رئیسی با اشاره ضمنی به برخی انتقادات در خصوص خویشاوندی وزیر پیشنهادی با برخی مسؤولان، گفت: توصیه افراد به هیچ عنوان تأثیرگذار نیست و آنچه مهم است این است که افراد شایستگی‌های لازم را داشته باشند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز سه شنبه در جلسه بررسی صلاحیت مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن اظهار داشت: ۸۳ روز قبل توفیق داشتم در همین مکان و از همین تریبون در محضر نمایندگان ملت برای رأی اعتماد کابینه شرکت کردم و مسائلی را عرض کردم که به حل مسائل کشور امیدوار هستم.

وی افزود: بعد از 83 روز از تشکیل دولت، عنایت حضرت حق و دعای مردم و رهنمودهای رهبر انقلاب و رفع دغدغه های نمایندگان مجلس توانستیم برای رفع مشکلات پیش روی کشور راه حل‌هایی داشته باشیم و آن‌ها را حل و فصل کنیم.

رئیس‌جمهور گفت: در واکسیناسیون کرونا با تزریق ۱۰۰ میلیون دز گام رو به جلویی برداشته شد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در ابتدای کار و با شرکت در جلسات دولت قبل، متوجه شدم که دولت با کسری بودجه روبروست، تصریح کرد: گزارش هایی وجود داشت که دولت در پرداخت حقوق ها در ماه های آینده با مشکل رو به رو خواهد شد اما اکنون شاهد هستیم بدون استقراض از بانک مرکزی حقوق ها به موقع پرداخت می شود.

* دولت به منابع خود در خارج از کشور دسترسی پیدا کرده است

وی ادامه داد: در ابتدای کار دولت با فروش نفت با مشکل رو به رو بود اما اکنون شرایط بهتر شده است و فقط این موضوع را بگویم که دولت به منابع خود در کشورهای دیگر دسترسی پیدا کرده است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: دولت برای تمام مشکلات کشور شورایی تشکیل داده است مثلاً برای اشتغال شورایی تشکیل شد و در آنجا بررسی هایی انجام شد تا این مشکل حل شود.
 
آیت الله رئیسی با اشاره به تعامل با دنیا گفت: دولت از همان ابتدا بر تعامل با دنیا تاکید داشت و اکنون شاهد هستیم که دولت در حال احیای روابط خود با همسایگان است از این رو تعامل با دنیا رو به جلوست.

وی ادامه داد: دولت به مشکلات همه استان ها رسیدگی خواهم کرد مثلاً در مسائل هفت تپه استان خوزستان که از دولت قبل در جریان این موضوع بودم اکنون در دولت سیزدهم حل و فصل شده است و تمام حقوق های کارگران پرداخت شده است.

* با فعل ماضی حرف می‌زنیم نه فعل آینده

رئیس‌جمهور تاکید کرد: قرار است درباره اقدامات دولت به نمایندگان مجلس و مردم عزیز از اقدامات دولت گزارش هایی ارائه شود و قرار شده است با مردم با فعل ماضی حرف بزنیم و قرار نیست با مردم با فعل آینده صحبت شود یعنی باید بگوییم چه کاری انجام شده است.

آیت الله رئیسی بیان کرد: در هفته های آینده، جلساتی با نمایندگان مجلس همراه با وزرا خواهم داشت تا در آن جلسات برای حل و فصل مشکلات هماهنگی های لازم صورت گیرد زیرا امروز کشور نیازمند هر چه بیشتر تعامل دولت با مجلس است زیرا امروز امیدواری در بین مردم ایجاد شده است که باید این امیدواری روز به روز افزایش یابد.

وی تاکید کرد: سفرهای استانی برای بنده مهم است زیرا در سفرهای استانی بسیاری از مشکلات از نزدیک قابل حل است و همان طور که بیان کردم ۶ روز کار برای سطح ملی است و یک روز آن برای استان ها.

رئیس‌ جمهور در ادامه به بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: هم ارتقاء منزلت و جایگاه معلمان و هم ارتقاء معیشت آنها در این لایحه مدنظر است که در دستور کار مجلس و دولت قرار دارد و به نتیجه خواهد رسید.

رئیسی همچنین با تشکر از خانواده بزرگ آموزش و پرورش و خانواده‌های دانش‌آموزان برای بازگشایی مدارس تصریح کرد: با انجام واکسیناسیون شرایط به نحوی شده است که مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز کسب و کار فعال شده‌اند و بعد از 83 روز کار دولت، این شرایط فراهم شده و اگر رعایت‌ها بیشتر شود امکان بازگشایی بیشتر این مراکز هم میسر خواهد شد.

*فیاضی از میان 20 نفر بررسی و معرفی شده است

وی در ادامه با بیان اینکه در فرآیند انتخاب وزرا محور کار شایستگی است و رابطه رفاقت و قرابت و فشارهای رسانه‌ای باعث معرفی کسی نمی‌شود، تأکید کرد: این روش به عدالت نزدیک‌تر است و در انتخاب و معرفی وزیر آموزش و پرورش نیز همین روند طی شده است.

رئیسی گفت: کارگروه‌های کارشناسی با 20 نفر از افرادی که در مظان مسؤولیت بوده‌اند مصاحبه کرده‌اند و این به دلیل حساسیت و اهمیت بالای وزارت آموزش و پرورش بوده است.

رئیس‌ جمهور ادامه داد: شرایط کلی شامل روحیه انقلابی، فسادستیزی،‌کارآمدی و روحیه تحولی که برای همه وزرا مطرح بوده و این شرایط باید مستمراً ارزیابی شود، در انتخاب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هم مطرح بوده است و با بررسی‌های انجام شده در کارگروه‌های تخصصی، آقای دکتر فیاضی در مصاحبه‌های مختلف کارگروه‌ها از جایگاه قابل قبول و ممتازی برخوردار شده است.

وی خاطرنشان کرد: خودم نیز چند بار با ایشان صحبت و مصاحبه کردم و اینکه وزرای اسبق آموزش و پرورش هم ایشان را با صلاحیت اعلام کرده‌اند، به دلیل شناخت از آموزش و پرورش و شناخت از وزیر پیشنهادی بوده است.

*توصیه افراد در معرفی وزرا تأثیرگذار نبوده است

رئیسی همچنین با اشاره ضمنی به برخی انتقادات در خصوص خویشاوندی وزیر پیشنهادی با برخی مسؤولان تصریح کرد: ممکن است افرادی با هم خویشاوند باشند ولی دستاوردهای زندگی خود آنها اهمیت دارد؛‌اگر قرار بر بی‌توجهی به شایستگی‌ها و دستاوردهای افراد باشد این هم بی‌عدالتی است.

رئیس‌ جمهور اظهار داشت:‌ توصیه افراد به هیچ عنوان تأثیرگذار نیست و آنچه مهم است این است که افراد شایستگی‌های لازم را داشته باشند.

وی تأکید کرد: آنچه برای من مهم است حجت الهی است و تا در رابطه با کسی حجت الهی نداشته باشم اقدام نمی‌کنم؛ البته تصمیم و حق قانونی با مجلس است.

* ویژگی‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

رئیس‌ جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به بیان ویژگی‌ها و امتیازات وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرداخت و با بیان اینکه فیاضی مدرسه و نظام تعلیم و تربیت را می‌شناسد، گفت: فیاضی محتوای درسی را می‌شناسد و فرآیند تولید محتوا را می‌داند و با بسته‌های آموزشی آشنایی دارد و در این زمینه خودش نیز مباشرت داشته است.

رئیسی افزود: آقای فیاضی در ستاد آموزش و پرورش مدیرکل بوده و با زیرساخت‌های این وزارتخانه در بخش‌های فنی و نوسازی آشنایی دارد و بعضی سامانه‌های آموزش مجازی مانند شبکه «رشد» را ایشان طراحی کرده است که امروز با عنوان شاد مطرح است. فیاضی مسؤول فناوری وزارت آموزش و پرورش بوده و با انتشارات آموزشی نیز آشنایی خوبی دارد.

وی همچنین با بیان اینکه فیاضی نسبت به آموزش و پرورش شناخت دارد و برای آن برنامه قابل دفاع ارائه کرده گفت: کارشناسان میزان انطباق این برنامه‌ها با اسناد بالادستی بررسی کرده‌اند.

رئیس‌ جمهور افزود: آقای فیاضی علاوه بر شناخت نسبت به آموزش و پرورش و داشتن برنامه، تحول‌گرا نیز است؛ روحیه تحولی بسیار مهم است وگرنه همین وضع موجود رقم می‌خورد که هم معلمان گلایه‌مند هستند و هم خانواده‌های دانش‌آموزان.

رئیسی با بیان اینکه هر چه امیدواری نسبت به دولت بیشتر می‌شود انتظارات هم افزایش می‌یابد و این انتظارات نیز به حق است،‌تصریح کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش علاوه بر روحیه تحولی روحیه تعاملی هم دارد و این ویژگی از بخش‌های مختلف سوال شده است.

وی ادامه داد:‌ برنامه داشتن برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از دیگر ویژگی‌های وزیر پیشنهادی است که تأثیر مهمی در تحول این وزارتخانه دارد.

رئیس‌ جمهور همچنین با بیان اینکه با اکثر اعضای دولت شاید یک روز هم جایی نبوده‌ام و هم حزبی‌ نبوده‌ایم و نمی‌دانم به چه کسی رأی داده‌اند اظهار داشت: در عین حال دوستان قابل اعتمادی با این افراد آشنا بوده‌اند و آنها را معرفی کرده‌اند.

رئیسی همچنین با اشاره به ویژگی دیگر وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت:‌آقای فیاضی بیش از 25 پژوهش قابل دفاع و قابل ارائه در حوزه‌های مختلف مدرسه و دانشگاه دارد.

* سند تحول دولت سیزدهم طی چند روز آینده در اختیار مجلس و فرهیختگان قرار می‌گیرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از همین تریبون قول داده بودم که برنامه مدون و کوتاه‌مدتی درباره مسائل پیش‌رو ارائه کنم گفت:‌ در این خصوص برنامه‌ای تدوین شده و به عنوان سند تحول دولت سیزدهم و با استفاده از اسناد بالادستی تهیه شده و طی چند روز آینده در اختیار نمایندگان و فرهیختگان و صاحبنظران قرار خواهد گرفت و تقاضا داریم حتما به عنوان نقد و نظر و اصلاح نظراتشان را به ما منعکس کنند.

رئیسی تصریح کرد: در دولت تأکید ما این است که همواره ارتباط وزرا با مجلس برقرار باشد و اگر مجلس در جایی لازم دید که نظراتش مستقیما باید به من منتقل شود از طریق معاون پارلمانی یا رئیس مجلس اقدام کنند تا فوت وقت نشود.

وی در پایان با بیان اینکه با بزرگانی مانند حاج‌قاسم سلیمانی داریم که روحیه ما می‌توانیم داشته‌اند اظهار داشت:‌با این روحیه و با کمک مجلس و دولت می‌توان همه مسائل را حل کرد تا زندگی مردم رونق یابد و مشکلات آنها کم شود.

* اصلاح ساختار بودجه در لایحه بودجه 1401 لحاظ می‌شود

وی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در تقدم لایحه 1401 مجددا در جمع نمایندگان خواهم آمد که موضوع اصلاح ساختار بودجه که همواره مورد تأکید و تذکر نمایندگان است، در لایحه بودجه 1401 که با همکاری برخی رؤسای کمیسیون‌های مجلس و دولت در حال آماده‌سازی است لحاظ خواهد شد.

رئیس‌ جمهور افزود: آرامش مردم و بازار سرمایه نیاز به کار دارد و کارهایی آغاز شده و کارهای مهمتری نیز انجام خواهد شد.

 مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش | باقری: انتخاب فیاضی توهین به آموزش و پرورش و معلمان است/ فیاضی هیچ کجا تحولی ایجاد نکرده

حجت الاسلام محمد باقری نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 25 آبان) در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش و در مخالفت با آن اظهار داشت: من و خانواده‌ام 20 سال است که با آیت‌الله رئیسی آشنا هستیم و او را می‌شناسیم و با او رفت و آمد داریم. او را فرادی انقلابی و جهادی می‌دانم و در برهه فعلی انقلاب او می‌تواند بهترین رئیس جمهور باشد، ضمن اینکه آیت‌الله رئیسی بارها با نخبگان و متخصصان نشست‌های متعددی برای رفع مشکلات کشور داشته است.

وی افزود: من نه اصوگلرای تند هستم و نه اصلاح طلب تند، بلکه فردی مستقل هستم، ضمن اینکه معتقدم باندبازی‌های اصولگرایی و اصلاح طلبی پدر مملکت را درآورده است و باید طبق نظر مقام معظم رهبری اصولگرای اصلاح طلب باشیم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همان طور که آیت‌الله رئیسی در مجلس اعلام کردند که برای معرفی آقای فیاضی به عنوان گزینه پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش به حجت شرعی رسیده‌اند، نمایندگان مجلس هم باید برای رأی به وزیر آموزش و پرورش به حجت برسند.

باقری گفت: یک میلیون نفر در آموزش و پرورش معلم با مدارک دکتری و کارشناسی ارشد و... داریم؛ آیت‌الله رئیسی آیا در بین این یک میلیون نفر فردی قوی و دارای تحصیلات تکمیلی پیدا نکردند که به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی کنند.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی فرمودند که 20 گزینه برای آموزش و پرورش وجود داشته است در حالی که این وزارتخانه پیش از این و در طول 40 سال اخیر مدیرپرور بوده و خیلی از مدیران آن به سایر وزارتخانه‌ها رفته‌اند، چرا بعد از 40 سال نمی‌توانیم یک نفر را برای وزارت آموزش و پرورش بگماریم؛ بین 290 نماینده مجلس تعداد زیادی معلم هستند که می‌توانند سکاندار وزارت آموزش و پرورش باشند.

حجت الاسلام باقری خاطرنشان کرد: آقای فیاضی هم حتی یک روز هم مدیر مدرسه نبوده و تحقیق کردم و متوجه شدم حتی یک روز هم مدیرکل نبوده است.

نماینده مردم بناب در مجلس اظهار داشت: انتخاب آقای فیاضی به عنوان وزیر توهین به آموزش و پرورش و معلمان است. چرا بعد از گذشت 40 سال از انقلاب یک معلم باکرامت را پیدا نکردید که او بتواند به عنوان وزیر کرامت معلمان را حفظ کند.

وی افزود: در آموزش و پرورش مشکل برنامه نداریم زیرا سند تحول بنیادین بهترین برنامه و راهگشای مشکلات است در حالی که آقای فیاضی بدون برنامه بوده و حتی یک روز کار اجرایی انجام نداده است.

باقری گفت: توسعه همه جانبه کشور فقط توسط آموزش و پرورش صورت می‌گیرد، ولی با انتخاب فیاضی تحولی که آیت‌الله رئیسی مدنظررشان است محقق نمی‌شود زیرا او در هیچ کجا تحولی ایجاد نکرده و در هیچ اداره کلی هم نبوده است.

نماینده مردم بناب در مجلس اظهار داشت: کمیسیون آموزش مجلس به این نتیجه رسید که آقای فیاضی به درد آموزش و پرورش نمی‌خورد و آنها به این حجت رسیدند و گزارشی را به صحن ارائه کردند. ضمن اینکه برای نمایندگان مجلس هم گزارش کمیسیون آموزش حجت شرعی محسوب می‌شود.

وی افزود: رئیس جمهور یک هفته فرصت دارد وزیر بعدی را انتخاب کند و این که می‌گویند این وزارتخانه 3 ماه معطل می‌ماند اشتباه است.

باقری در پایان از نمایندگان مجلس خواست به احترام معلمان به آقای فیاضی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش رأی ندهند.

 مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش | مشکلات وزارتخانه را با جزوه فیاضی نمی‌توان حل کرد

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با اشاره به مشکلات نظام آموزش و پرورش گفت: آیا با جزوه وزیر پیشنهادی می‌توان این مشکلات را حل کرد؟

سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در مخالفت با برنامه‌ها و صلاحیت مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: مجلس در جریان رأی اعتماد به وزرا کاملا همراهی کرد و بالاترین رأی تاریخ انقلاب را به وزرا داد.

وی افزود: مجلس شما را از خودش می‌داند، ما دلمان می‌سوزد و نمی‌خواهیم دشمنان خرده بگیرند و دولت را ناکارآمد معرفی کنند، اما شما در معرفی وزیر نه با مجلس مشورت کردید و نه با مجموعه خودتان.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه با این روش مشکلات کشور افزایش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: ما دو میلیون نفر معلم و فرهنگی داریم، روزگاری از آموزش و پرورش وزیر و رئیس جمهور بیرون می‌آمد و امروز هم آموزش و پرورش نیروهای متخصص و علمی بسیاری دارد، ما می‌خواهیم آدم مقتدری را برای این وزارتخانه معرفی کنید.

دلخوش با بیان اینکه آیا شأن آموزش و پرورش این است که بعد از 40 سال این طور وزیر برای آن معرفی شود، گفت: خانواده بزرگ آموزش و پرورش در اولویت شما نیست؛ در حال حاضر آموزش و پرورش 25 تا 30 درصد کسری بودجه دارد و بازنشستگان هم دچار مشکل هستند. آیا با جزوه (برنامه پیشنهادی وزیر) می‌توان این مشکلات را حل کرد؟

 موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش | فیاضی شاید از بدنه وزارتخانه نباشد اما توانمندی لازم را دارد

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: هر وزیر پیشنهادی ممکن است الزاماً مربوط به بدنه وزارتخانه نباشد اما از توانمندی لازم برخوردار باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان در موافقت با مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش از سخنانی،‌ اظهار داشت: بسیاری از همکارانم در مواجهه با مسعود فیاضی «دو دو» و مخالفت کردند اما وقتی که با آنها صحبت کردم به آنها گفتم آیا اساساً صحبت‌های وی را شنیده‌اید و یا وی را دیده‌اید؟ که گفتند خیر!

وی افزود: اینکه صحبت‌های من و تو و بی بی سی را شنیده‌ایم و آمده‌ایم و در خانه ملت مخالفت می‌کنیم درست نیست. یا سکوت کنید و نه تایید. این حرف ها را در دوران انتخابات به من و شما هم گفتند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: در فضای مجازی مطالبی را مطرح می‌کنند که ذهن مسئولان مهندسی کنند؛ این مجلس قوی و توانمند است که بتواند با مطالعه کامل و آگاهی یک فرد توانمند را انتخاب کند.

گودرزی در ادامه بیان کرد: مشکل امروز کشور ما این است که مدیر اجرایی با سیاست‌گذار فاصله زیادی دارد یعنی ما از مدیریت استراتژیک و در واقع از برنامه ریزی استراتژیک عبور کردیم و لذا  امروز تفکر استراتژیک باید بر سازمانهای ما حاکم باشد.

وی خاطرنشان کرد: بنده قصد اسائه ادب به نمایندگان و همکاران را نداشتم، منظور من این است که ما هم در مجلس متولد نشده ایم و ریاست جمهوری هم رئیس جمهور به دنیا نیامده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: هرکسی ممکن است الزاماً مربوط به آن بدنه نباشد اما ممکن است فعالیت‌هایی کرده باشیم که به واسطه آن توانمندی لازم را برخوردار باشد؛ این فرد (مسعود فیاضی) از بدنه آموزش و پرورش نیست اما معمولا مشغول به فعالیت در این حوزه بوده است. در بحث اتصال به حوزه و دانشگاه و تربیت نسلی که باید انسانی موحد، مومن و معتقد به معاد، آشنا و متعهد به مسئولیت‌ها و وظایف در برابر خداوند خود و دیگران و طبیعت و همچنین حقیقت جو، ظلم ستیز، جهادگر و شجاع و ایثارگر فعال است و دغدغه دارد لذا آموزش و پرورش ما باید علامه شهیدی ها تربیت کند که ما این توانمندی را در آقای فیاضی می‌بینیم.

گودرزی بر همین اساس اضافه کرد: آقای فیاضی کسی است که ذهن فعالی برای این مسائل دارد و تسلط کافی و لازم را به مشکلات دارد و راه حل ارائه داده است؛ امروز مشکل آموزش و پرورش مشکلات سیاست پژوهی است که آقای فیاضی در حل این مسئله توانمند است، رتبه اول کنکور فیاضی در سال ۷۳ دلیل همین مدعاست.

وی در خاتمه گفت: امروز شرایط عمومی کشور و منطقه و فضای مذاکرات نیاز به این دارد که رفاه و همدلی و انسجام و همدلی با دولت انقلابی بیش از پیش باشد. خواهش من این است که به این وزیر اعتماد کنیم چرا که ما در فراکسیون جلسه گذاشتیم حرفهای وی را شنیدیم و بررسی کردیم و هر کاری کردم که خود را قانع کنم که بر اساس برخی اظهارات همکارانم که از آن عبور کنیم به حجت نرسیدم لذا می‌توانیم به این برادر خود اعتماد کنیم.

 موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش | فیاضی تفکر راهبردی و تحولی دارد

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه برای آموزش و پرورش مدیر انقلابی و جهادی می‌خواهیم تا رویکرد تحولی در این وزارتخانه ایجاد کند گفت:‌آقای فیاضی تفکر راهبردی برای این کار دارد.

زهره الهیان نماینده تهران در مجلس  شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 25 آبان) در جلسه علنی و در جریان بررسی صلاحیت و برنامه‌های مسعود فیاضی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و در موافقت با آن اظهار داشت: تا امروز صبح تصمیمی برای نطق و موافقت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نداشتم زیرا احساس می‌کردم باید حجت داشته باشم همانطور که رئیس‌جمهور در اینباره فرمودند اما بعد از صحبت با صاحب‌نظران به این جمع‌بندی رسیدم که باید در موافقت با آقای فیاضی صحبت کنم.

وی افزود:‌دولت آقای رئیسی بیشترین تعداد اعضای هیأت علمی را در کابینه خود نسبت به دولت‌های قبل دارد ضمن اینکه بیشترین تطابق مدارک تحصیلی وزرا هم با کار تخصصی آنها در این دولت است.

نماینده تهران در مجلس اظهار کرد: نگاه استراتژیک و پژوهانه و آینده‌نگرانه باید نسبت به آموزش و پرورش داشته باشیم زیرا آینده کشور و پیشرفت آینده انسان‌مدار در این وزارتخانه است.

الهیان گفت: نگاه کلان‌نگر باید در وزارت آموزش و پرورش باشد نه اینکه خود وزیر در تک تک کارها متخصص باشد.

وی گفت: مدیر انقلابی و جهادی و پاک‌دست باید در آموزش و پرورش باشد تا بتواند رویکرد تحولی دراین وزارتخانه ایجاد کند ضمن اینکه تفکر راهبردی در آقای فیاضی برای تحول در آموزش و پرورش وجود دارد.

وی گفت: قرار دادن افراد تکراری، استمرار وضع موجود و تکرار چالش‌ها و بحران‌های متعدد در وزارت آموزش و پروش است.

وی گفت:گزینه پیشنهادی  وزارت آموزش و پرورش 7 سال در این وزارتخانه مدیر بوده و برنامه تحولی دارد.

وی تصریح کرد: آقای فیاضی 7 سال سابقه تدریس داشته و افق و چشم‌اندازهایی را برای آموزش و پرورش تدوین کرده است اما ما بحث نسبت فامیلی را در مورد ایشان بارها شنیده‌ایم اما کسی در مورد برادر شهید ایشان سخنی نگفته است.

الهیان با اشاره به تدوین برنامه تحولی توسط وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای اجرای سند تحولی آموزش و پرورش گفت: برنامه 40 صفحه‌ای تدوین شده توسط ایشان به معنای ختم سند 2030 است و این یعنی پرونده 2030 در آموزش و پرورش بسته می‌شود و موج تخریب در رسانه‌های بیگانه نشان می دهد انتخاب درستی برای وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تحول در زیرساخت‌ها، تحول در نیروی انسانی، ساختار اداری، مالی و همین طور تحول در ساختار نرم‌افزاری و سخت‌افزازی آموزش و پرورش در برنامه‌های ایشان دیده می‌شود، ما همه در خصوص پرداختن به مطالبات معوق و به حق معلمان در این سال‌ها شنیده‌ایم اما آیا سوال شده است که تحول نرم‌افزاری در آموزش و پرورش چه جایگاهی در برنامه‌ها دارد.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نظریه جامع حکمت و فلسفه امام (ره) در آموزش و پرورش گفت: ما برای تحقق این نظریه گام‌های مهمی برنداشتیم و دانش‌آموزان ما دچار بحران هویتی در آموزش و پرورش هستند و چگونه زیستن و از کجا آمده و به کجا رفتن به دانش‌آموزان ما آموزش داده نمی‌شود و آنها با انبوهی از محفوظات و حساب و ریاضی مواجه شدند در حالی که آقای فیاضی برنامه جامعی برای این موضوعات دارد.

الهیان در پایان تأکید کرد: وزیر پیشنهادی برای فضای مجازی و هوشمندسازی مدارس، عدالت آموزشی، دانشگاه‌های مرتبط با وزارت آموزش و پرورش و سایر بخش‌های این وزارتخانه برنامه مفصل و جامعی دارد.

 فیاضی در دفاع از برنامه‌های خود: دغدغه من ارتقای آموزش و پرورش است

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن مجلس گفت: تنها دغدغه من ارتقای آموزش و پرورش است زیرا ۴۰ درصد از حجم دولت معادل ۵۰ میلیون نفر را در خود دارد.

مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش امروز سه شنبه در دفاع برنامه‌های پیشنهادی خود در صحنه علنی مجلس اظهار داشت: قطعا تنها دغدغه من ارتقای آموزش و پرورش است زیرا ۴۰ درصد از حجم دولت معادل ۵۰ میلیون نفر را در خود دارد از این رو بنده دست افراد مخالف میبوسم و دغدغه‌های آنها را سرلوحه کار خود قرار می‌دهم.

وی ادامه داد: بنده در مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتم و شأن نمایندگان مجلس را می دانم و به این واقف هستم که تصمیماتی که نماینده می‌گیرد تصمیم درستی است و هر تصمیمی که نمایندگان مجلس نسبت به بنده اتخاذ کند پذیرا هستم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: اگر می خواهید آینده یک کشور را مورد بررسی قرار دهید باید به نظام آموزش آن کشور نگاه کنید از این رو آموزش و پرورش برای تمام کارگزاران نظام از جمله انقلاب اسلامی مهم بوده است و خواهد بود.

فیاضی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش محوری ترین وزارتخانه در کشور است و باید در مسیر تحول کشور نقشی ایفا کند زیرا این دستگاه یک دستگاه آدم سازی برای دستگاه دیگر جایگاه های کشور است.

 مجلس به «مسعود فیاضی» اعتماد نکرد

نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با دستور بررسی صلاحیت مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در نشست علنی امروز سه‌شنبه (26 آبان ماه 1400 ) مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

نهایتا وکلای ملت با استماع نظرات موافقن و مخالفان گزینه پیشنهادی دولت، به مسعود فیاضی اعتماد نکردند.

فرصت یک هفته‌ای برای معرفی وزیر آموزش و پرورش

 «حاجی‌دلیگانی» عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: طبق قانون رئیس‌جمهور تنها یک بار می‌تواند برای یک وزارتخانه‌ سرپرست تعیین کند.

یعنی آقای رئیس‌جمهور تنها یک هفته زمان دارد تا فردی دیگر را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =