هیچ بودجه‌ای از وزارت بهداشت دریافت نکردیم/ درآمدزایی با برگزاری وبینارهای دانشجویی

دبیر انجمن علمی فناوری اطلاعات سلامت با اعتراض به این که وزارت بهداشت هیچ حمایتی از انجمن علمی فناوری اطلاعات سلامت نداشته است، گفت: به همین دلیل، با برگزاری وبینارهای دانشجویی، برای انجمن درآمدزایی داشتیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، انجمن‌های علمی محفلی برای فعالیت علمی فوق برنامه دانشجویان مانند برگزاری جشنواره، مسابقه و انتشار نشریه هستند. شیوع کرونا در ۲ سال گذشته  و تعطیلی دانشگاه‌ها، موانع زیادی برای فعالیت‌ این انجمن‌ها ایجاد کرده است. یکی از این مشکلات، قطع ارتباط انجمن‌ها با وزارتخانه و کمبود بودجه است. 

فرحان عسگری در گفت‌وگو با ایسکانیوز، با بیان این که انجمن علمی فناوری اطلاعات سلامت هیچ بودجه‌ای از وزارت بهداشت در یکسال گذشته دریافت نکرده است، اظهار کرد: با این وجود، تصمیم گرفتیم به دلیل شرایط کرونا، با طراحی وب‌سایت، وبینار و کارگاه برگزار کنیم.

دبیر سومین دوره از انجمن فناوری اطلاعات سلامت (HIT) با اشاره به این که کمک به برقراری عدالت آموزشی یکی از مزایای داشتن وب‌سایت بود، افزود: پیش از کرونا، کارگاه‌ها تنها در یک دانشگاه و برای تعداد محدودی برگزار می‌شد؛ اما پس از راه‌اندازی وب‌سایت این محدودیت از بین رفت و توانستیم رکورد ثبت‌نامی‌ کارگاه‌ انجمن‌های وزارت بهداشت را بشکنیم و ۳۵۰ نفر ثبت‌نامی داشته باشیم.

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با تصریح بر این که مشکلی که برای انجمن ما وجود داشت این بود که هرچه در کار پیش می‌رفتیم هزینه‌هایمان بیشتر می‌شد، گفت: مثلا برای هاست سایت یا سرورهای ادوبی کانکت یا سامانه‌های پیامکی هزینه‌ها زیاد شد؛ اما وزارت بهداشت هیچ حمایتی از انجمن ما نکرد. حتی نمی‌دانستند ما در حال انجام این فعالیت‌ها هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دغدغه بعدی که برای ما پیش آمد کم شدن انگیزه دانشجویان به مرور زمان بود. وب‌سایت ما دارای مشاوره ‌و پشتیبانی آنلاین است. نیروهایی که در این بخش مشغول بودند به تدریج از مجموعه جدا شدند چون انگیزه دانشجویان کم شده بود و هیچ سود مالی هم نداشتند.

عسگری با تاکید بر این که مجازی بودن آموزش، دانشجویان را خسته کرده است، افزود: تنها راه حفظ دانشجویان انگیزه بود. به همین دلیل، مجبور شدیم از درآمد خودمان به دانشجوها بدهیم تا انگیزه‌شان حفظ شود.

دبیر انجمن فناوری اطلاعات سلامت با بیان این که مشکل دیگر این بود که در دوره‌های قبل مسئولان وزارت بهداشت با دبیران انجمن جلسه داشتند؛ اما امسال به دلیل کرونا این جلسه لغو شد، تصریح کرد: به همین دلیل تنها ارتباط ما با کارشناس انجمن‌ها، روز انتخابات بود و بعد از آن دیگر ارتباطی وجود نداشت. به همین دلیل، دغدغه‌های انجمن‌ها شنیده نشد و اخیرا هم اعلام کرده‌اند که باید انتخابات جدید برگزار شود.

این دانشجوی فناوری سلامت با اشاره به وب‌سایت ما در یکسال، ۱۰ کارگاه کشوری برگزار کرد و مجموعا حدود هزار نفر ثبت‌نامی داشتیم، افزود: جریان درآمدی انجمن از طریق همین برنامه‌ها و سفارشات بود. به طوری که ۸۰ درصد درآمد از برگزاری وبینار و کارگاه، ۱۶ درصد درآمد از فروش ویدئوی وبینارها و چهار درصد درآمد هم از ریپورتاژ آگهی بود.

وی با تاکید بر این که هزینه‌ای که از دانشجویان می‌گرفتیم را خرج انجمن می‌کردیم، یادآور شد: همچنین این درآمد برای سرورهای ادوبی کانکت، سامانه‌های پیامکی و سامانه مدیریت یکپارچه شبکه‌های اجتماعی هزینه می‌شد. در کنار آن ما به انجمن‌های دانشگاهی هم کمک می‌کردیم. برای مثال انجمن دانشگاه چمران اهواز هیچ درآمدی نداشت و ما با برگزاری کارگاهی مشترک با آن‌ها، ۳۰ درصد درآمد را به اشتراک گذاشتیم.

دبیر انجمن فناوری سلامت در پایان با بیان این که همه این کارها انجام شد تا انجمن‌های دانشگاهی زنده بمانند، اظهار کرد: ما انتظار حمایت از وزارت بهداشت داشتیم؛ اما انجام نشد. البته اگر این شکایت ما به وزارتخانه گفته شود، می‌گویند چرا درخواست بودجه ندادید. در خواست بودجه ندادیم چون یکسال زمان می‌برد تا بودجه تامین شود، در حالی که کل دوره انجمن یکسال است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =