حمایت لبنان از مذاکرات ایران و عربستان

وزیر امور خارجه لبنان از مذاکرات ایران با عربستان و کشورهای غربی حمایت کرد و گفت که هرگونه توافقی با ایران تاثیر مثبت بر همه طرف‌ها خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، عبدالله بو حبیب، وزیر امور خارجه لبنان آمادگی خود را برای سفر مستقیم به عربستان در صورت دریافت دعوتنامه از سوی سران سعودی برای حل اختلافات اعلام کرد.

بوحبیب که در سفر کاری در روسیه به سر می‌برد، در مصاحبه با تی آر تی درباره افزایش تنش‌ها بین بیروت و ریاض، گفت: «زمان آن فرا رسیده است که این جنگ به گونه‌ای خاتمه یابد که نه برنده و نه بازنده‌ای داشته باشد.»

او در ادامه از توافق ایران با عربستان و کشورهای غربی دفاع کرد و گفت که هرگونه توافقی با ایران تاثیر مثبت بر همه طرف‌ها خواهد داشت.

بوحبیب در ادامه به دفاع از حزب الله پرداخت و گفت: «جنبش حزب الله در حکومت‌داری شرکت می‌کند و در عرصه سیاسی لبنان فعال است.»

بحران دیپلماتیک بین لبنان و کشورهای حاشیه خلیج فارس پس از انتشار یک مصاحبه تلویزیونی با جرج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان که در آن اعلام کرده بود که گروه انصارالله یمن در جنگ با عربستان در حال دفاع از خود است، تشدید شد.

پس از آن عربستان سفیر خود از بیروت را فراخواند و به سفیر لبنان در این کشور ۴۸ ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کند و کویت، امارات و بحرین نیز در این تصمیم به آن‌ها پیوستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =