فروش‌ فوق‌العاده خودرو متوقف شد

عدم برگزاری طرح فروش فوق‌العاده طی دو هفته اخیر پس از بازگشت به قیمت‌های قبلی و انتظار برای تصمیم‌گیری ستاد تنظیم بازار برای قیمت‌گذاری خودروها، می‌تواند بیانگر این باشد که خودروسازان از برگزاری طرح‌های فروش در قالب فروش فوق‌العاده تا زمان مشخص شدن نتیجه قیمت‌گذاری، فعلا منصرف شده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، دهه اخر آبان، پس از اتمام دوره شش ماهه از آخرین قیمت‌گذاری شورای رقابت برای محصولات خودروسازان، قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا مشمول افزایش قیمت و براین اساس قیمت‌های جدید برای نیمه دوم سال جاری اعلام شد. به دنبال این موضوع مدیران خودروساز قول دادند که با توجه به اصلاح قیمت‌ها، تولید و عرضه را افزایش خواهند داد و بدین ترتیب هر هفته عرضه فوری و فروش فوق‌العاده محصولات خود را اجرا خواهند کرد.

پس از آنکه قیمت‌ خودروهای داخلی بنابر تصمیمات دولت، به قیمت‌های قبلی بازگشت و مسئولیت تصمیم‌گیری برای قیمت خودروهای داخلی به ستاد تنظیم بازار واگذار شد، با توجه به اینکه تاکنون ستاد تنظیم بازار تصمیمی برای تغییر قیمت یا حفظ قیمت‌های فعلی نگرفته است، به نظر می‌رسد خودروسازان نیز نمی‌توانند یا نمی‌خواهند به قول خود وفادار بمانند؛ چراکه آن‌ها اجرای هفتگی فروش‌های فوق‌العاده را در گرو اصلاح قیمت‌ها دیده بودند.

بنابراین حال که وضعیت قیمت‌گذاری خودرو هنوز نامشخص است، به نظر می‌رسد خودروسازان نیز فروش فوق‌العاده محصولات خود را فعلا تا زمان تعیین تکلیف قیمت خودرو متوقف کرده‌اند.

این در حالیست که طی این دو هفته ایران‌خودرو تنها در یک نوبت برنامه پیش‌فروش یکساله شش محصول خود را در قالب مشارکت در تولید به مرحله اجرا در آورده است و سایپا نیز از روز گذشته پیش‌فروش یکساله هفت محصول خود را آغاز کرده است اما خبری از فروش‌های فوری در دو خودروساز بزرگ نبوده است.

البته لازم به ذکر است که اعلام قیمت‌های جدید ایران‌خودرو ( در همان ابتدا و پیش از بازگشت به قیمت‌ها) همزمان با برگزاری یک مرحله فروش فوق‌العاده همراه شد و زمانیکه قیمت‌ خودروها به قیمت‌های قبل بازگشت، یک روز از موعد ثبت‌نام متقاضیان گذشته بود و یک روز دیگر مهلت باقی مانده بود؛ لذا ایران‌خودرو طرح مذکور را پس از بازگشت قیمت‌ها، با همان قیمت‌های گذشته قرعه کشی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • دلسوز IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      3 1
      قابل توجه وزیر صمت و دولت محترم فرصت خوبی است تا سریعا برای ورود خودرو اقدام کرد وارد کنید بدون دخالت خودرو ساز بعد خودرو ساز هر چقدر دوست داره قیمت را ببره بالا و بالاتر دیگه حق با مردم است که خودرو خارجی با قیمت کمتر بخرن یا خودرو ایرانی به قیمت ۵ برابر