هواشناسی ایران | آلودگی هوا در کلانشهرها تا چهارشنبه ادامه دارد / سامانه بارشی در راه است

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز چهارشنبه و از افزایش آلاینده های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی تا آخر هفته خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جو پایداری پیش‌بینی شده است.

با توجه به نفوذ جریانات مرطوب جنوبی روز دوشنبه در مناطقی از هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، جنوب و غرب سیستان و بلوچستان و شرق فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی  پیش بینی شده است.

سه شنبه در مناطقی از خراسان جنوبی، شرق هرمزگان، جنوب کرمان و غرب سیستان و بلوچستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت شرایط پایداری هوا در سایر مناطق کشور ادامه دارد.

از اواخر روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی در مناطقی از آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش های پراکنده روی می دهد. پنجشنبه گستره بارش علاوه بر شمالغرب مناطقی از غرب سواحل دریای خزر و همچنین دامنه ها و ارتفاعات جنوبی البرز را فرا می گیرد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز وقوع بارش های پراکنده در برخی مناطق خراسان رضوی پیش بینی شده است. شنبه تا چهارشنبه با توجه به پیش بینی پایداری هوا پتانسیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت وجود دارد. همچنین امروز با توجه به وزش باد در استان‌های البرز و تهران انتظار می‌رود موقتاً از غلظت آلاینده‌های جوی کاسته شود.

دمای هوا از امروز تا چهارشنبه در استان های ساحلی دریای خزر به طور محسوسی افزایش می یابد. به ویژه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این افزایش دما با گرما باد همراه خواهد بود از اواخر روز چهارشنبه با توجه به شمال شدن جریانات از سوی دریای خزر دمای هوای مناطق کاهش می یابد بعد از ظهر امروز و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =