لایحه رتبه بندی معلمان قطعا تصویب می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس و دولت بهترین مدافع معلمان هستند گفت که لایحه رتبه بندی معلمان تصویب می‌شود منتها باید مشکل بار مالی آن رفع شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رحمت‌الله نوروزی، نماینده علی آباد کتول، در جلسه علنی امروز در تذکری گفت: طبق وعده رئیس مجلس قرار بود امروز لایحه رتبه بندی معلمان با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان طبق موافقت سازمان برنامه و بودجه و رئیس جمهوری در دستور مجلس قرار گیرد اما آقای نیکزاد، نایب رئیس مجلس، گفته دولت قصد پس گرفتن این لایحه را دارد. ما از آقای نوری، وزیر آموزش و پرورش، هم خواسته‌ایم هر چه سریع‌تر این لایحه اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه اکثر نمایندگان مجلس با رتبه بندی معلمان موافق هستند، ادامه داد: فرهنگیان از مجلس و دولت انتظار دارند؛ یک ماه گذشته و هنوز گزارش کمیسیون آموزش درباره لایحه رتبه بندی معلمان در سامانه مجلس بارگذاری نشده است. فرهنگیان چشم انتظار هستند، باید آموزش و پرورش از رخوت خارج شود.

رئیس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: کمیسیون آموزش نمی‌تواند خلاف اصل ۷۵ موضوعی را تصویب کند.

وی ادامه داد: همه مجلس درباره رتبه‌ بندی معلمان اتفاق نظر دارند و نظر دولت هم گرفته شده است؛ در صحن مجلس معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه اعتبار مورد نیاز این بحث در سال ۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرده که قطعی شده لذا کمیسیون نمی‌تواند مصوبه‌ای دارای بار مالی بیشتر از ۲۵ هزار میلیارد تومان داشته باشد. ما هم مکلفیم بر اساس این اعتبار حرکت کنیم که کمیسیون این کار را انجام نداده است.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: نظر دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌ها و دولت این است که بار مالی گزارش کمیسیون بیشتر از اعتبار پیش بینی شده است لذا دوشنبه هفته جاری مجددا جلسه‌ای برای اصلاح این گزارش برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: معلمان و عزیزان ما در آموزش و پرورش بدانند این قانون هر زمانی که تصویب شود، از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ شامل حال آن‌ها در سقف ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود و از ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز قانون در سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان اجرا می‌شود.

قالیباف در پایان گفت: معلمان عزیز به موضوعات مطرح شده در فضای مجازی توجه نکنند؛ مجلس و دولت بهترین مدافع معلمان هستند و ان‌شاءالله تصویب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1120067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • میهنم IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      سلام از دولت و مجلس انتظار داریم حقوق همه رو ببینند و از جمله نیروهای ناجا کارمندان و کارگران که دریافتی پایین دارند
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      تا توانستید بودجه رو کم کردید و اعتبارات تخصیص یافته را صرف هزینه های دیگر خود کردید این موضوعات مطرح شده رتبه بندی نیست و فقط ترمیم حقوق هست عملکرد شما باعث تاسف فرهنگیان می باشد