کارگروه نظارت بر فعالیت‌های قوه قضاییه تشکیل شود

محمدعلی صدرایی یکی از دانشجویان واحد تهران جنوب در نشست با دادستان کل کشور گفت: پیشنهاد می‌شود تا کارگروه تخصصی نظارت بر فعالیت وکلا، قضات، ضابطان و کارشناسان در قوه قضاییه تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور حجت الاسلام و المسلین منتظری، دادستان کل کشور امروز 15 آذر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد.  
محمد مهدی رضاییان یکی از دانشجویان واحد در حاشیه این مراسم خطاب به دادستان کشور گفت: شاهد عبور از فیلترینگ توسط کودکان هستیم آیا قرار نیست در این زمینه اقدامی انجام داد؟
رضاییان اظهار کرد: در سال های اخیر باب نقد مسولان بسته شده است و باید از تهمت زدن جلوگیری کرد.  
وی افزود: موضوع ترک فعل مسولان را شاهد هستیم. شما(دادستان کل کشور) در ۲۴ آذر ۹۸ با گرانی بنزین کجا بودید؟ چرا در کشور هیچ مسولی اخراج نشد و شاهد بروز جنگ های خیابانی بودیم. دولت گذشته برای بنزین، صف مرغ و ... کشته می گرفت و مردم از احقاق حقوق عمومی رضایت ندارند.
این دانشجو با بیان اینکه مردم فکر می کنند گوشی برای شنیدن نیازهایشان نیست، ادامه داد: راهکار شفاف سازی سند تحولات است در دهه پنجم انقلاب اسلامی مردم از سیاست خسته نشده بلکه از سیاسی بازی خسته شدند.

قوه قضاییه با تولیدکنندگان مهربان‌تر رفتار کند 

در ادامه فاطمه ملایری از دیگر دانشجویان سخنران خطاب به دادستان کل کشور گفت: سال‌هاست رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی تاکید دارند اما بیشتر شاهد اقتصاد رفاقتی هستیم. مافیا چوب در چرخ اقتصاد است.  
وی افزود: دست مافیا در تمامی مسایل کشور وجود داشته و برخی افراد به شکل انحصاری واردات قطعات خودرو را در  دست گرفته و دست های پشت پرده از حضور جوانان و متخصصان جلوگیری می کنند. دستگاه های دولتی تحت نظارت قرار بگیرد. انتظار داریم شرایط برای مردم و تولیدکننده داخلی تسهیل شود.  
ملایری ادامه داد:قوه قضاییه با تولید کنندگان مهربان تر رفتار کند تا بخش مولد تعطیل نشود.
این دانشجو تصریح کرد: فرآیند ثبت سفارش برنامه ریزی برای تولید داخل اقدامات مناسب انجام نداده است و نظارت قوه قضاییه بازدارنده نیست. با توجه به اینکه از تخلفات سیف رییس اسبق بانک مرکز اطلاعات وجود داشت اما اقدامی در این زمینه انجام نشده است.  

تشکیل کارگروه نظارت بر فعالیت‌های قوه قضاییه 

محمدعلی صدرایی، از دانشجویان سخنران در حضور دادستان کل کشور گفت: در قوه قضاییه قوانین انتظامی مناسب برای ضابطان دادگستری وجود داشته و فساد در سطوح مختلف قوه قضاییه وجود دارد.
وی افزود: حفاظت اطلاعات قوه قضاییه چندان پیگیر نیست و فقط در صورت شکایت بررسی انجام می شود.
به گفته وی پیشنهاد می شود تا کارگروه تخصصی نظارت بر فعالیت وکلا، قضات، ضابطان، کارشناسان و ... تشکیل شود.  
این دانشجو تاکید کرد: برای مثال تا کنون  بر فعالیت یک قاضی فقط قاضی نظارت داشت. در حال که باید این شیوه تغییر کند.
وی ادامه داد: در صورت تشکیل این کارگروه به شکل جزیی و کلی فعالیتها انجام می شود.

زهرا شیخ، دانشجوی دیگر واحد تهران جنوب در این نشست گفت: انتخاب قضات از فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌و حوزه علمیه جای تامل دارد.
وی افزود:  زنان فراوانی به دلیل جرایم اقتصادی و  سواستفاده مالی در حبس هستند و باید مورد توجه قرار بگیرند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1121008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =