پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰

بازار سرمایه روز سه‌شنبه متعادل بازگشایی شد و در دقایق بازگشایی عرضه و تقاضای زیادی مشاهده نشد اما رفته رفته عرضه افزایش یافت و شاخص کل ۴ هزار و ۳۶۲ واحد و شاخص هم وزن را ۲ هزار و ۶۳۲ واحد نسبت به روز معاملاتی قبل منفی کرد. اما بازار بورس چهارشنبه به کدام سمت می‌رود؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، طی جریان معاملات امروز بازار سرمایه، نمادهای “کگل”، “شفن”، “نوری”، “شستا”، “تیپیکو” بیشترین تاثیر منفی و معاملات نمادهای “شپدیس” و “فارس” بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

همانطور که پیش بینی می‌شد، بازار سرمایه سرمایه به دلیل بلاتکلیف بودن مذاکرات برجام و همینطور نرخ دلار، دچار سردرگمی شده و به همین دلیل خریدار و فروشنده خاصی در بازار وجود ندارد و احتیاط در معاملات بسیار مشهود است. همانطور که می دانید حجم و ارزش معاملات امروز بازار سرمایه، فاکتور بسیار مهمی است که متاسفانه امروز رقم آنها بسیار پایین بوده است. اخباری مبنی بر انتشار عرضه اولیه جدید “تپسی” منتشر شده که کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که در حال حاضر بازار سرمایه کشش عرضه اولیه جدید را نداشته و مسئولین زمان خوبی را برای انتشار آن انتخاب نکردند.

با این سیاست ها، نمی توان وضعیت بازار بورس فردا چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ را مثبت و صعودی پیش بینی کرد. تنها نکته مثبت امروز بازار سرمایه صحبت های جناب آقای عشقی، رئیس سازمان بورس در خصوص صندوق های دارایکم و پالایش یکم بود که گفت: در پی آن هستیم که بازارگردانی این دو صندوق را آغاز کنیم تا قیمت آن به قیمت NAV نزدیک شود.

کد خبر: 1121151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =