هواشناسی ایران | تداوم آلودگی هوای شهرهای صنعتی / دمای تهران به ۵ درجه می‌رسد

کارشناس هواشناسی گفت: تا سه روز آینده افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت انتظار می‌رود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است گفت: در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود. امشب در بعضی ساعات در شرق و جنوب شرق کشور سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت.

وی گفت: بعد از ظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی، در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و پنجشنبه در کردستان، کرمانشاه، زنجان و برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، همدان، قزوین و ارتفاعات تهران و البرز رگبار باران، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف همراه با کولاک پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: جمعه در برخی مناطق مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است. از این رو افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت انتظار می‌رود.

ضیائیان گفت: چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های ساحلی خزر باد گرم همراه با افزایش نسبی دما و  جمعه در این نواحی کاهش ۶تا ۸ درجه‌ای دما رخ خواهد داد. همچینن روز شنبه در نواحی شمال شرق کشور کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

وی درباره آب وهوای تهران گفت:  آسمان تهران فردا نیمه ابری تا ابری همراه با غبار است.  بیشترین دمای تهران به ۱۴ درجه و کمترین آن به ۵ درجه می رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =