تقویت قدرت رزم ارتش با الحاق ۴ فروند زیردریایی

با حضور معاون هماهنگ کننده ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش از آخرین دستاوردهای تجهیزاتی نداجا رونمایی شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ناخدا یکم ستاد پورکزازی فرمانده کارخانجات نداجا در مراسم الحاق ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند و 4 فروند زیردریایی به نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش مهم‌ترین تجهیزات و عدوات را در دست دارد که امکان هرگونه غافلگیری از سوی دشمنان متخاصم را از بین می‌برد.

وی افزود: جوانان انقلابی نیروی دریایی ارتش با پیروی از بیانیه گام دوم انقلاب و در راستای تبعیت از فرامین فرمانده معظم کل قوا در سر فصل ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی دومین‌گام خود را در بازسازی یکی دیگر از ناوشکن‌های سنگین نداجا برداشته و در ارتباطی همگون با قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران توانسته نگهداری تجهیزات دفاعی و تاکتیکی خود را بدون وابستگی به غیر تضمین کند.

ناخدا پورکزازی بیان کرد: بازطراحی و ارتقا سامانه‌های رانش و سامانه‌های دفاعی ناوشکن الوند که 94 متر طول، 1300 تن وزن و 26 گره دریایی سرعت دارد با حضور مداوم در ماموریت‌های دریایی خصوصا در دفاع مقدس تاثیر بسزایی گذاشته و امروز تجهیزات و شناورهای این ناوشکن قهرمان در مدت 260 روز و صرف 46هزار نفر ساعت و تعویض 41 تن ورق فولادی به طورکامل تعمیر شده است.

فرمانده کارخانجات نداجا ادامه داد: الحاق 4 فروند زیردریایی مرطوب السابحات 15 با عنایت به بیانات رهبر معظم انقلاب انجام شده تا به منظور شناسایی، گشت، نفوذ به اسکله‌های هدف، انهدام شناورهای ایستایی دشمن استفاده شود؛ این زیردریایی‌ها با طول 8 متر و وزنی بالغ بر 2.5 تن می‌تواند تا 10 روز در دریا بماند.

فرمانده کارخانجات نداجا خاطر نشان کرد: قابلیت دشواری شناسایی و ردیابی توسط شناورها و ایستگاه های دشمن، انجام عملیات در شب، ابعاد کوچک و کارایی بالا، توان اجرای عملیات‌های ویژه و زیر سطحی از قابلیت‌های این زیر دریایی‌هاست.

کد خبر: 1122584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =