دردسر فرهنگیان بعد از اجرای رتبه بندی معلمان

آموزش‌ و پرورش علاوه بر کمبود معلم دچار بحران کمبود «مشاور» و «مربی بهداشت» و سایر نیروهای اداری و خدماتی در مدارس است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عده زیادی از معلمان، بازنشستگی خود را به علت اجرای رتبه‌بندی به تعویق انداخته‌اند تا از مزایا و افزایش حقوق این لایحه بهره‌مند شوند. لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۰ سال بالاخره در روز چهارشنبه ۲۴ آذر در مجلس تصویب و برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شده است. بدون شک با اجرائی‌شدن این لایحه در آموزش‌وپرورش، عده زیادی از معلمان در سال جاری یا سال آینده بازنشسته خواهند شد که این سونامی بازنشستگی می‌تواند مشکلات زیادی را در آموزش‌وپرورش به‌ وجود آورد.

رتبه‌بندی معلمان نه مرحم درد معیشت شد نه نردبان ارتقا آموزش / فرهنگیان از چه چیز گله‌مندند؟

بی‌کاری یکی از مشکلات اساسی امروز کشور بوده و دغدغه اصلی مردم و دولت به حساب می‌آید. در این بین یکی از نهادهای مهم کشور به مشکل نیروی انسانی برخورده و باید برای آن فکری جدی کنند. دولت می‌تواند با یک سازماندهی درست بخشی از نیروی کار توانمند را وارد حوزه آموزش‌وپرورش کرده و با آموزش مهارت‌های لازم به آنها هم عده زیادی از افراد جامعه را به شغلی رسمی و مشخص برساند و همچنین مشکلات بزرگ‌ترین دستگاه اجرائی کشور را سامان دهد.

وزارت آموزش‌وپرورش باید از هم‌اکنون برای جبران کمبود معلم در سال آینده برنامه‌های عملیاتی را از مجاری قانونی دنبال کند تا علاوه بر جذب معلمان و جبران کمبود معلم، کیفیت آموزش را نیز مدنظر قرار دهد و به هرگونه استخدام غیرکارشناسی اقدام نکند. آموزش‌وپرورش علاوه بر کمبود معلم دچار بحران کمبود «مشاور» و «مربی بهداشت» و سایر نیروهای اداری و خدماتی در مدارس نیز هست. با اجرای رتبه‌بندی معلمان، سیل بازنشستگی به شدت افزایش می‌یابد و جمعیت دانش‌آموزان نیز رو به افزایش است و برای این فاصله عمیق باید فکری کرد، این بحران سال به سال عمیق‌تر می‌شود بر همین اساس ضروری است که سازمان اداری و استخدامی، برنامه و بودجه و آموزش‌وپرورش در جلسات مشترک وضعیت نیروی انسانی، کاستی‌ها و روند آینده آموزش‌وپرورش در این حوزه را در اسرع وقت پیگیری کنند. دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مسئولیت تأمین نیروی انسانی آموزش‌وپرورش را بر عهده دارند که فعلا بهترین راه برای جذب معلمان توانمند و باتجربه هستند.

البته مهارت‌آموزان ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان نیز با آزمون از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر و گذراندن دوره یک‌ساله در دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش‌وپرورش می‌شوند تا کمبود معلم را جبران کنند. معمولا معلمان ماده ۲۸ که یک سال دوره دیده و فارغ‌التحصیلان دوره چهارساله دانشگاه فرهنگیان هنوز نیاز دارند چند سال در موقعیت مناسب در کنار مدرسه و پیش‌کسوتان قرار گرفته تا تجربه‌های لازم و ضروری معلمی را کسب کنند.

کاهش دوره چهارساله آموزش به سه سال در دانشگاه فرهنگیان نیز از راهکارهای موجود برای حل این مشکل است. دانشگاه فرهنگیان نیاز دارد در مؤلفه‌های اجرائی و آموزشی از روش‌های نوین استفاده کند، اما متأسفانه در زمینه استاد و اعضای هیئت علمی، امکانات و تجهیزات آموزشی فاصله زیادی تا وضعیت مطلوب دارد و باید این مشکلات نیز حل شوند.

یکی دیگر از اقدامات برای حل مشکل کمبود معلم، بالابردن جمعیت کلاس‌های درس در دوره ابتدایی و متوسطه است که این امر، هم کیفیت آموزشی را کاهش داده و هم در شرایط کرونایی که در سال‌های آینده نیز باید شیوه‌نامه‌ها رعایت شوند، حضور همه دانش‌آموزان در کلاس امکان‌پذیر نخواهد بود.
سودآورترین ارزهای دیجیتال را در فضایی مطمئن معامله کنید!

راه دیگر برای حل مشکل کمبود شدید معلم، استفاده از حق‌التدریس معلمان به‌صورت اضافه‌خدمت شاغلان و تدریس بازنشستگان در سقف ساعات مجاز تدریس است. البته این موضوع فرصت خوبی برای استفاده از توان بازنشستگان است، ولی برخی از بازنشسته‌ها انگیزه لازم و توانایی استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی به‌ویژه در فضای مجازی را ندارند. با وجود استفاده از انواع روش‌های نام برده، باز هم جای خالی معلم دوره‌دیده، توانمند و دارای شایستگی‌های معلمی در دستگاه تعلیم و تربیت دیده می‌شود.

امید است مجلس و وزارت آموزش‌وپرورش با درنظرگرفتن شرایط بحرانی کمبود معلم و سونامی بازنشستگی در ماه‌های آینده، هرچه سریع‌تر نسبت به اتخاذ راهکارهای مناسب برای جذب معلمان باتجربه، توانمند و با صلاحیت حرفه‌ای، اقدامات لازم را انجام دهند.

معلمان مشمول طرح رتبه بندی
علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در مجموع ۷۳۰ هزار معلم شامل طرح رتبه بندی خواهند شد که در طول دوره ۱۰۰ ساله تاسیس نظام نوین آموزش و پرورش تصویب چنین قانونی بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی اجرای طرح رتبه بندی معلمان افزایش کیفیت آموزشی است، افزود: معلم باید مطالعه داشته باشد، در نتیجه معلم با سواد دانش آموزان با سوادی را تقدیم جامعه خواهد کرد.

منادی سفیدان اضافه کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان با بودجه ۱۲.۵ هزار میلیارد تومانی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد و از سال آینده ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه به این کار اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تصریح کرد: حداقل حقوقی که یک معلم تازه کار در بدو ورود به وادی معلمی خواهد گرفت، برابر ۸۰ درصد حقوق یک مربی دانشگاه تهران یعنی ۸ میلیون و ۸۰ هزار تومان است؛ در ادامه معلمان بسته به میزان سابقه، مدرک تحصیلی و تالیفات حقوقشان تنظیم خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه تامین رفاه معلم را موجب آبادانی مملکت دانست و گفت: رتبه بندی رقابت را بین معلمان بالا خواهد برد و هر کجا که رقابت باشد مسلما کیفیت آموزش نیز بیشتر خواهد شد. اصلی ترین عنصر آموزش در کشور معلمان هستند، لذا باید معلم خوب و باسواد را در جامعه افزایش دهیم.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: با قانون رتبه بندی، به حقوق تمام معلمان حداقل ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان اضافه می‌شود.

هر کسی که در حکم آن کلمه «معلم» آمده باشد، شامل قانون رتبه بندی می‌شود. هر ۵ سال معلم ها رتبه‌بندی می‌شوند.

ادامه توضیحات علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره حقوق معلمان بعد از اجرای طرح رتبه بندی را مشاهده می کنید.

«رتبه بندی فرهنگیان» موضوعی که سال ۹۰ شروع شد و سال ۱۴۰۰ یعنی امسال به دو گام نهایی خود برای اجرا رسید.

آغاز ماجرای طرح رتبه‌بندی معلمان به سال ۱۳۹۰ بازمی‌گردد. سالی که در آن شورای عالی انقلاب فرهنگی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش را تصویب کرد. در فصل هفتم هدف‌های عملیاتی و راهکارهای این سند و ذیل هدف دهم یعنی ارتقای منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه‌ای منابع انسانی با تاکید بر نقش الگویی و جایگاه معلم تاکید شده بود، این طرح در سال ۹۲ در دولت دهم به مجلس ارائه شد.

حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش وقت در تاریخ دوم تیر ۱۳۹۲ از تصویب نظام رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان در هیات وزیران خبر داد و از آن تاریخ به بعد کار تدوین این رتبه‌بندی آغاز شد.

این طرح بعد یک سال یعنی سال ۹۳ بر اساس ۴ رتبه شامل مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم تعریف شد تا معلم با هر سابقه‌ای که دارد متناظر با هم‌ردیف خودش در دانشگاه، حداقل ۸۰ درصد حقوق را دریافت کند، اما در روزهای پایانی سال ۱۳۹۳ بود که کلیات نظام رتبه‌بندی معلمان مجدداً و با تغییراتی اساسی در هیات وزیران در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری تصویب شد.

شهریور سال ۹۴، ضوابط رتبه‌بندی حرفه‌ای مشمولان طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان در شورای توسعه مدیریت در راستای اجرای طرح رتبه‌بندی به تصویب رسید سرانجام در سال ۹۴ اولین مرحله طرح رتبه‌بندی در حالی اجرا شد، البته که آنچه اجرا شد فقط ۱۰ درصد رتبه بندی بود.

طبق وعده مسئولان وقت آموزش و پرورش قرار بود مرحله دوم طرح رتبه‌بندی معلمان در سال ۹۵ و همچنین اجرای نظام رتبه‌بندی واقعی معلمان از ابتدای سال ۹۶ اجرایی شود، اما این اتفاق رخ نداد و مجلس یازدهم از ابتدای شروع به کار خود و مشخصا کمیسیون آموزش رتبه بندی را محور کار خود قرار داد و شروع به اصلاح و چکش کاری لایحه کرد. دولت هم اعلام کرد که برای اجرای آن ۲۵ هزار میلیارد بودجه در نظر گرفته است.

رتبه بندی فرهنگیان روز گذشته با نهایی شدن ۸ ماده نهایی و تصویب شد، البته که حدود یک ماه قبل ۳ ماده از این لایحه در مجلس به تصویب رسید، اما به دلیل برخی اختلاف نظرهای دولت و مجلس در مورد بار مالی رتبه بندی معلمان، لایحه به کمیسیون آموزش بازگشت.

ماده یک این لایحه بیشتر به هدف این رتبه بندی که ارتقای شان و منزلت فرهنگیان است پرداخته و مصادیق افرادی که به آن‌ها معلم اطلاق می‌شود معین شده به صورتی که بر این اساس معلم به افرادی اطلاق می‌شود که رسالت خطیر صرفاً تربیت دانش آموزان را در نظام تعلیم و تربیت رسمی عموم‌ی برعهده دارند. مانند آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، نیروهای توانبخشی مدارس استثنائی، مدیر و معاون در واحدهای آموزشی و تربیتی، البته که محمدباقر قالیباف رئیس مجلس تاکید کرده است که یکی از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود به فردی معلم اطلاق شود این است که فرد باید حتی اگر مدیر باشد ۲۴ ساعت در هفته تدریس داشته باشد.

یکی مسائلی که در رتبه بندی معلمان مورد سوال بود نحوه رتبه بندی است که در این لایحه گفته شده رتبه سطحی از تجربیات، شایستگی‌ها و مهارت‌ها عملکردهای فردی و شغلی معلمان است که بر مبنای نتایج ناشی از فرآیند ارزشیابی تعیین می‌شود؛ که این رتبه‌ها شامل رتبه آموزشیار معلم با ۱۰ درصد افزایش حقوق، مربی معلم با ۲۵ درصد افزایش حقوق، استادیار معلم با ۳۷ درصد افزایش حقوق، دانشجویار معلم با ۴۷ درصد افزایش حقوق و استاد معلم با ۵۲ درصد افزایش حقوق است.

بر اساس این لایحه و بند چهارم آن، فرآیند رتبه بندی برای کلیه معلمان بر مبنای امتیازات ناشی از دوره‌های ضمن خدمت، سنوات تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر و شهید رجایی، شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، عملکرد رقابتی، دانش تخصصی- تربیتی، پژوهشی، خلاقیت و نوآوری، سنوات تجربه معلمی، سوابق مدیریتی در آموزش و پرورش، آخرین مدرک تحصیلی و کسب امتیازات لازم در نظام رتبه بندی حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

افرادی مثل آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، نیروهای توانبخشی مدارس استثنائی، مدیر و معاون در واحدهای آموزشی و تربیتی، در پست‌های اداری وزارت آموزش و پرورش اشتغال دارند، کماکان معلم محسوب می‌شوند.

معلمی که بخواهد ارتقای رتبه و در نتیجه ارتقای حقوق بگیرد باید حداقل پنج سال خدمت در هر یک از رتبه‌ها را داشته باشد، ولی این لایحه معلمان شاغل در دوره ابتدایی، مدارس استثنایی و مناطق محروم، مرزی و عشایری، استثنائی را در نظر گرفته که به ازای هر سال خدمت ۳ ماه از سقف رتبه آن‌ها کاهش می‌یابد به عبارتی این معلمان با ۴ سال خدمت ارتقا پیدا می‌کنند.

نخبگان هم در این رتبه بندی شامل مزایایی شده اند، به این صورت که دوره خدمت در هر رتبه برای نخبگان صرفاً یکبار حداقل سه سال است. حداقل سابقه خدمت معلمی برای کسب رتبه‌های دانشیار معلم ۱۵ و استاد معلم ۲۱ سال است.

میزان افزایش حقوق معلمان با رتبه آموزشیار معلم ده درصد، مربی معلم پانزده درصد، علاوه بر افزایش رتبه قبلی، استادیار معلم دوازده درصد علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، دانشیار معلم ده درصد علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی و استاد معلم پنج درصد علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، به مجموع حقوق، مزایا و فوق العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان، افزوده می‌شود.

کف حقوق معلمان معادل هشتاد درصد مجموع حقوق و فوق العاده‌های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران، است و اگر از این میزان کمتر باید مابه‌التفاوت تا سقف مذکور تحت عنوان «تفاوت تطبیق» در احکام کارگزینی آنان درج خواهد شد و همه ساله متناسب با تغییرات حقوق و فوق العاده‌های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران افزایش حقوق اعمال می‌شود.

در این رابطه منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس به خبرنگار ما گفته که با تصویب لایحه رتبه بندی معلمان، حداقل حقوق معلمان ۸ میلیون و ۸۰ هزار تومان و حدکثر آن حدود ۱۶ میلیون تومان تعیین شد. منابع رتبه بندی معلمان در دولت قبلی ۵ هزار میلیارد تومان دیده شده بود و ما در مجلس لایحه را تغییر دادیم و سقف آن را به ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم و همانی شد که معلمان می‌خواستند و در نتیجه قانون مترقی در حمایت از آموزش کشور و با افزایش حقوق ۴ تا ۸ میلیونی معلمان تصویب شد.

همه امتیازات و درصدهای موضوع فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری علاوه بر امتیازات رتبه بندی شامل حال معلمان می‌شود.

این افزایش پرداختی بر اساس رتبه بندی از ابتدای ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال می‌شود بدون توجه به اینکه چه زمانی برای اجرا ابلاغ شود، به این معنی که حتی اگر رتبه بندی تا پایان سال اجرایی نشود هم، این افزایش حقوق برای معلمان ذخیره و سپس به آن‌ها پرداخت می‌شود.

این لایحه در مجلس شورای اسلامی روز گذشته یعنی ۲۴ آذر ماه مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت و به شورای نگهبان ارسال شد. قانون اساسی در اصل ۹۴ لازم دانسته است که تمام مصوبات مجلس شورای اسلامی جهت ‌بررسی به شورای نگهبان ارسال شود. این اصل میگوید: «کلیه‌ مصوبات‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ باید به‌ شورای‌ نگهبان‌ فرستاده‌ شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1122857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 64
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عزیزی IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      70 12
      فعلاً فقط در حد حرف است. باید در عمل فرایند اجرای رتبه بندی را دید و با توجه به شرایط جامعه ، نتیجه آن را خواهیم دید.
      • پیمان IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
        0 1
        منتظر همون 700 هزار تومنی؟ :)))
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      چرا این مملکت از هم تافته و جدابافته هست؟ چرا در این مملکت این همه انرژی و هزینه و عمر انسانها تباه بشود؟ الان در طبقه دانش آموزی با افزایش جمعیت تدریجی و کاهش معلم بخاطر بازنشستگی روبرو هستیم و برعکس در دانشگاهها با کمبود دانشجو و خالی ماندن صندلی های دانشجویی مواجه هستیم در نتیجه به نسبت دانشجو با اساتید و کارکنان مازاد. حالا نمیشود این دو بخش با عقد تفاهم نامه به تبادل نیرو اقدام کنند؟ بعنوان مثال واحدهای دانشگاه آزاد یا دانشگاههای غیرانتفاعی یا پیام نور می توانند اساتید مازاد تربیت دیده خود را به آموزش پرورش بدهند بدون اینکه با صرف هزینه در آموزش و پرورش یا هدر رفت بیت المال بخشی از نیروهای خود را تامین کنند...
    • IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      بازنشسته کجای این طرح کارشناسی است از تجربیات آنها استفاده کنید آنها گنج هستند
    • بازنشسته فرهنگی وجانباز IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      اعضای کمسیون زحمت کشیدن ولی حق مابازنشسته هاچی میشه که اززمان اجرای خدمات کشوری کلامحروم مانده ایم زحمت صادقانه وباشرافت درزمان تدریس عمرگرانبهای خودمان رابرای نسل آینده گذاشتیم ودرس دادیم کتاب هارادوره کردیم چرابایدماارادوربزنندسنگ تمام گذاشتیم تاحاصل زحمتمان راببینیم چرابایدحق ماراادانکنندبه وظیفه خودعمل کردیم تادولت دین خودشاعملیاتی کنه ده سال باحداقل ساختیم تابه حداقل مزدخودمان برسیم پس حق ماراکی بایدبده دهسال کم نیست آقایان مجلسی وجناب عرب اسدی لطفا حق ماهارابدیدحق مابازنشسته خوردن نداره ماهنوزنتونستیم یه جفت کفش خوب یه دست کت وشلوارمناسب ومجلسی بپوشیم راه رستوران رابخاطرجیبمان بلدنیستیم انسانهای اجتماعی تربیت کردیم وازاجتماع ورسم ورسوم معاشرت راازدست دادیم دیگه حقمان رانمیدیم چرابایدماهاهمه جانسل سوخته باسشیم انسان دائم درحال پیشرفت ولی مانه جناب رئیسی شمابدادمابرسید
    • بینام IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      نگه داشتن نیرو های قدیمی در آموزش و پرورش بدلیل کمبود نیرو ی انسانی، ظلمی به دانش آموزان است. چون ارتباط فنی و عاطفی بوجود نمی آید، بهتر است از نسل جدید برای تامین معلم استفاده کرد.
    • بینام IR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      لطفا از معلمین آموزشی برای تامین نیروی اداری استفاده ننمایید. در مراکز دانشگاه فرهنگیان، عده ای را فقط برای امور اداری پرورش دهید. آنوقت دچار کمبود معلم نخواهید شد. و از معلم فقط برای امر تدریس استفاده نمایید.
    • فهیم IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      1 0
      کلاه گشادی بر سر همکارانی که به امید رتبه‌بندی، بازنشستگی خود را به تعویق انداختند، گذاشته شد. اگر می‌دانستند رتبه‌بندی، حقه بندی است ابدا همچین کاری می‌کردند. بله هیچ کدامشان سال بعد نخواهند ماند.
    • جلال IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      1 0
      سلام،چراحرف مفت می زنید! آ پ چه موقع مشاور یا مربی بهداشت یا متصدی آزمایشگاه داشته؟ تا بعد رتبه بندی دچار کمبود شوند؟؟ ما ۳۰سال در آ پ خدمت کردیم! همیشه در مدرسه ی ۵۰۰/ ۵۰۷ نفره بودیم هیچ سالی هم مشاور،متصدی آزمایشگاه،مربی بهداشت نداشتیم! قابل توجه بولف بازان گرامی، حالانه به بار ونه به دار تمامی اجناس نسبت به قبل تصویب رتبه بندی ۱۰/۱۵درصدگران شده ، وبعضی از اقلام هم در دست گران شدن هستند! اگر شما مرحمت بنمایید!!
    • فردوسی IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      بزک نمیربهارمیاد
    • کیان IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      معلم بازنشسته چرا با معدل لیسانس در حکم حداکثر ۸ م است با ۳۰رسال سابقه مسخره نیست؟
    • شخصی IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      برید؟ جمع کنید این بی عدالتی هست که رتبه بندی به نیروهای خدمآتی نمی دید آخه چرا حق ما رو میخورید
    • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      برای شندر غاز معلمان را بفرستید،دنبال نخود سیاه از همین ذره تدريس هم بازشون کنید.
    • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      سلام بهتره مثل دیگر سازمان هاواداره هااگرقراره کاری انجام دهنده بی سروصداودرعمل باشه نه فقط تبلیغ وشعارتوخالی تحویل معلمان و جامعه دهند.
    • علی IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      این چندرغاز افزایش اسمش ترمیم حقوق است نه رتبه بندی
    • بیاتی DE ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      رتبه بندی یعنی چی؟من معلم با ۱۸ سال سابقه تدریس ۷،۱۰۰ حکمم است با رتبه بندی میشه ۹،۵۰۰ این یعنی من خیلی تغییر کردم وباید درجه یک بشم،مرد مومن آبدارچی شرکت های دولتی فقط ۷ تومن ماهی رفاهی و اضافه کار میگیرن،اون موقع گوش فلک وکر کردن که رتبه بندی اجرا کردن
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 2
      بیشترین جمعیت متعلق به دهه ی شصت بود که کلاس ها جای سوزن انداختن نداشت!چطور می گید جمعیت کلاس ها و مدارس بالاس در حالیکه متوسط فرزند هر خانواده یک الی دو دانش آموزان!نکته ی بعدی اینکه مقاله و کتاب چه ربطی به تدریس معلم داره؟! چرا همه چی رو کلیشه ای کردید؟!چرا بازار سیاه برای تهیه ی مقاله و چاپ کتاب راه انداختند!؟با این کار معلم رو وادار می کنید که برای گرفتن حق قانونیش وجدان رو زیر پا گذاشته و اقدام به تقلب کنه!یکم به معلمین بها بدید لطفا تا بتونید به تربیت نسل آینده امیدوار باشید!
    • زهرا IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      سلام قبلا برا آموزش ابتدایی یه دوره دوساله میزاشتن برا دبیرستان ۴سال تو دانشگاه همون تربیت معلم قدیم خوب بود اومدید ابروش درست کنید چشم کور کردید دانشگاه فرهنگیان راه انداختید الان هم ای میگید کمبود معلم پس چرا جذب نمی کنید اگه راست میگید نگران‌ باز نشستگان هستید هرکدومشون چندتا بچه‌ها تحصیل کرده داره خوب جذبشون کنید حتی مي تونید درعوض پاداش بازنشستگی هم بهشون ندید با یه تیر دو هدف بزنید
    • محمد بحرانی پور IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      امیدوارم فقط در حد حرف و وعده سر خرمن نباشه مثل دفعات قبل اینقدر توی این چند سال دروغ شنیدیم و وعده های توخالی به ما دادند که باور کردن هر تغییر مثبتی برای ما دشوار است می ترسم چوپان دروغگو باز هم دروغ گفته باشد ولی باز هم همان شد اولا که رتبه بندی را به میل خودشان مثله و ناقص کردند و یال و دم و کوپالش را بریدند و ثانیا هنوز اجرا نشده در فکر افزایش سالهای خدمت و سن بازنشستگی هستند ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      لطفا کاری بکنید که مرحوم خواجه حافظ شیرازی هم از رتبه بندی معلمان باخبرشده و شعری در این زمینه بسراید چون فقط ایشان از رتبه بندی آگاه نیست. فقط موندم برای همه وزارتخانه ها همینه یا فقط دوزار اضافه شدن حقوق معلمان اون هم بعد از ده سال اینطور تو بوق و کرنا میشه
    • ناشناس IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 1
      واسه کمبود معلم حتما میخوان طلبه ها رو بیارن اموزش و پرورش نکته جالب اینه که از نظر بنیان گذاران این قانون کسیکه ارشد تاریخ داره نمیتونه استخدام بشه و تاریخ درس بده ولی طلبه ای که هیچ تاریخ نخونده میتونه بشه دبیر تاریخ خدا ازتون نگذره با این همه بی عدالتی و قوانین بی منطق
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      یه خورده این حکومت اختلاس هاشو کم کنه و این همه جوان بی کار تحصیل کرده رو که استعداد معلمی دارند رو استخدام کنه، مشکل حل می شه. اینو دیگه هر ننه قمری می دونه که باید چی کار کرد
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      نظام رتبه بندی ظلم بزرگی است در حق بازنشستگان فرهنگی، هیچ منطقی حکم نمیدهد به چنین قانونی مگر منطق ظلم.
    • معلم IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      در شرایط بالا تنها شرطی که وجود نداره سابقه تدریس معلم است باز مثل زمان فانی به نفع پشت میز نشین های فراری از درس است
    • فرهنگی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      شما قبل از اجرای این طرح نگران بازنشستگی هستید فعلا که اجرا نشده اگر هم اجرا بشه مبلغ ناچیزی اضافه میشه نه ۴ تا ۸ میلیون پس چرا از حقوق دیگر سازمانها گزارش نمیدید
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      چرا بچه های بازنشستگان را در اموزش و پرورش به کار نمیگیرند
    • اردل IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      اصلا معلوم نیست چی میگن پر از ابهامه اولا اینکه میگه حداقل هفتصد تا هشتصد اضافه میشه بعد نوشته چهار میلیون تا هشت میلیون بعد نوشته از ابتدای مهر ذخیره میشه و پرداخت میشه.. یعنی احتمالا معوقات می‌ره دیون و پرداختش با کرام الکاتبین هست... واقعا جای تأسف داره.. بابا چرا اینهمه ابهام
    • علی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      سلام انصاف درحق نسل جونان و جویا کار داره ظلم میشه معلمی که 30سال خدمت کردی چرا بازنشت نمیشی تا ظرفیت بیشتری برای جذب نسل جوان ایجاد شود به نظرم معلمی که 30سال خدمت کرد باید حتما بازنشته شود تا ظرفیت پذیرش از طریق کنکور بیشتر شود
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 1
      رتبه بندی بی رتبه بندی ۶ماه در سال درس میدهند همان حقوقشون هم اضافی بود خود اولیا در خانه زحمت بچه هامون میکشند و با کلاس اضافه متأسفم به حال مدیران مملکت که نمی‌توانند برنامه ریزی اصولی بکنند تمام مدیران نالایق پول رتبه بندی ایجاد شغل می‌کردید واسه مردم بیکار معلمها که بلاخره یک حقوق ماه به ماه واسه شون میومد
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      همه اش حرفه
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      دیگه اجراکنیدده سال بعدازهمه این حرف وحدیث
    • داود IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      در خیلی از استانها مثل ایلام ،لرستان و.... تورم نیرو انسانی وحشتناک هست ، وحداقل تا پنج سال آینده نیاز به معلم ندارند ، متٲسفانه اکثر معلم کسر مؤظف دارند
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      مسخره است مسخره من معلم که ۱۵سال سابقه کاردارم بامعلمی که تازه استخدام میشه حقوقش یکی است.چون توتفاوت تطبیق میره بعد شمابگو انگیزه ای برای ارتقا رتبه باقی می مونه؟؟
    • اسماعیل IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 1
      وقتی مدیریت یه کشور، ضعیف باشه، قضیه از این بهتر هم نمیشه.برای روشن شدن سخن، مثالی میزنیم: اگه اسم این طرح رتبه بندی معلمان هست و هدفش احترام به مقام شامخ معلم، پس شل و سفت ندارد و باید شامل صغیر و کبیر آنان بشود. عدالت اجتماعی اینست که یک طرح یا نباید اجرا شود، یا اگه اجرا شد، تمام جامعه ی آماری آن شغل را باید شامل شود. مگه معلمان بازنشسته، برای این جامعه زحمت نکشیدند، که آنها را از این مزیت، محروم کردند؟
    • ن .د IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      سلام خداروشکرطلسم رتبه بندی هم شکسته شد معلم قهرمان خداقوت مبارک باشه از سال 90 بود که شروع رتبه بندی را می خواستند اجرا کنند که نشد حد اقل برای ما هایی که سال 96 باز نشسته شدیم سهمی از رتبه بندی را قایل بشید یا یکی از فرزندان مارا جایگزین کنید منتظر خبر های خوب هستیم
    • قلم IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      این رتبه بندی تغییری در وضعیت موجود معلمان ایجاد نمی کند، همه چیزش را گرفته اند، از امور ذهنی و معنوی شده، همه جا بحثش هست اما نمی توان آن را دید، کاش حداقل ثواب داشت مثل نماز، اذکار و اوراد...
    • ناشناس IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      شهر من کسی نماند همگی موعد بازنشطتگیها رفتند چون اعتمادی به دولت نبود .
    • احمد IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      با 700و 800 هزار تومان همه مشکلات فرهنگیان حل میشه؟ بعد از ده سال تفکر شاهکار کردید
    • حسام IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      بعد ده سال فقط به کسانی که نو معلمند اضافه حقوق تعلق میگیره تا حقوق من ۳۰ سال خدمت ومعلم سه روز خدمت برابر بشه واقعا دستمریزاد من با فوق لیسانس سی سال خدمت فیش حقوقیم الان هشت میلیون هفتصد هم اضافه بشه از اون طرف بیمه مالیات وبازنشستگی را افزایش میدید تورم بماند بله واقعا درست گفت طی ۱۰۰ سال بی سابقه است که بعد ده سال به معلمان با تجربه حقوق اضافه نشه فقط به تازه ورودی افزایش بدن صادقانه بگم با طرح پلکانی که آقای امیر آبادی بنا گذاشت فوق دیپلم ولیسانس با سابقه کمتر حدود یک میلیون از من بیشتر حقوق میگیرند علی برکت الله
    • . IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      چرا شامل رسته اداری مالی و خدمات نشد .این بی عدالتی است.
    • میلاد IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      اگه اضافه کاری رو هر ماه سر وقت بدن مثل بقیه ارگان ها. همه معلم ها حاضرن اضافه کاری بگیرن و مشکل نیرو رو حل کنن
    • حسین زاده IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      سونامی بازنشستگی،نتیجه بی تدبیری مسولان آموزش و پرورش ، سازمان امور استخدامی و مجلس است ، وظیفه مسولین است که میزان نیاز کشور را در سال های پیش رو برآورد کنند ، قرار نیست که یک کارمند بیش از سی سال خدمت کند. کارمندی باید آنقدر جذاب باشد که کارمند رغبت کند ادامه خدمت دهد ،متاسفانه در ایران کارمندان مورد استثمار قرار میگیرند ، کسی که از ابتدای جوانی وارد بدنه دولت می شود و در ابتدای پیری با کوله باری از مشکلات به حال خود رها می شود. برای زندگی در این جامعه بحران زده ، فلافل فروشی به کارمندی ارجحیت دارد
    • سجادی IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      قانون که زیاد تصویب میشه اما از اجرا خبری نیست
    • ناشناس IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      تکلیف بازنشستگان فرهنگی چی میشه؟ آیا این رتبه بندی رو حقوقشون تاثیری داره؟ یعنی همسان‌سازی انجام میشه؟
    • محدثه IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      یه سوال داشتم،ایا کسانی که از دانشگاه آزاد معلمی خواندن یعد از اتمام تحصیل از دانشگاه ازاد جذب میشن یا فقط مختص دانشگاه فرهنگیان هست؟؟
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      سلام.بنظرم نیازی نیست که هر مدرسه یک «مشاور»و یک «مربی بهداشت» داشته باشد، از آنجا که مشاوران و مربیان بهداشت کار زیادی ندارند، می توانند هر یک چندین مدرسه را پوشش دهند؛ با این توصیف نیازی به تعداد زیاد مشاور یا مربی بهداشت نیست، چون کار زیادی ندارند. اما اینکه تعداد بسیار زیادی دانش آموز با یک معلم در یک کلاس باشد، میتواند کیفیت آموزش را پایین بیاورد و به معلم شان هم فشار بیاورد، بنظرم
    • عیسی ربیعی IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      بخدا قسم باین دعوای رتبه بندی شان و شخصیت معلم پایمال شد
    • فرهنگی IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      باسلام ۳۲ سال پیش ، ما با دیپلم وارد آموزش و پرورش شدیم ، سه ماه تابستان ، دوره های ضمن خدمت گذراندیم و مهارتهای معلمی یاد گرفتیم ...... بهترین روش برای رفع کمبود معلم به نظر من ، این است که کسانی که دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند یک شیفت در دانشگاه فرهنگیان + پنجشنبه و جمعه و شیفت دیگر در مدارس مشغول به کار شوند.
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      حقدمعلم اینقدر افزایش نیست تازه تورم وگرانی این کار غیر کارشناسی گریبان مردم بدبخت را خواهد گرفت بازنشیتگان وکارگران درشرایط فعلی از حقوقهای بسیار کمی برخوردار هستند مجلس با این کار خود پایه اقتصاد را متزلزل تر از گذشته کرده
    • احمد IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      آبروی معلمو بردید بااینهمه سروصدای رتبه بندی، هیچ کاری هم نکردید، خجالت بکشید
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      چرا با روح روان معلم بازی میکنید معلمانی که ذره ذره دارن آب میشن از یه طرف بی پولی از یه طرف فشار تدریس مجازی با چشمان کمسو رتبه بندیهتون ههم که وعده سرخرمنه پس چرا رسانه اش کردید مطمئن باشید آه معلمها یه روز دامن شمارا میگیره
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      واقعا حق معلم خوردن نداره حقشوبدید بی سر صدا چه نیازی است رسانه اش کنید
    • محمد IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      افزایش ۸۰۰ یا ۷۰۰ تومانی این همه دردسر نمیخاد که
    • هموطن IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      عملا یعنی همان ۲۰ درصدی که کمابیش هر سال اضافه می شده البته ۱۰ درصد اضافه می شد حالا ۲۰ درصد شده و واقعا با این تفاوت تطبیقی هم که اعلام کردند در سالهای آتی کم کم اضافه حواهد شد یعنی هیچی دیگه رتبه بندی هم ساز و دهلی بود که از دور خوش بود با توجه به کمبود بودجه قضیه را فیصله دادند تا به حقوق رؤسا و نجومی بگیر ها بپردازند و این یعنی عدالت!مردم هگ فکر می کنند واقعا این قدر اضافه می شود و همه به به و چه چه که حقوقتان چه قدر بالا می رود دیگه نمی دونند که این مقدار افزایش کم کم و طی چند سال آتی عملی خواهد شد تازه اگه بودجه داشته باشند فعلا هم دارند می روند اموال وزارت خانه ها را بفروشند بریزند در خزانه دولت تا بتوانند سرلنه ی مدارس را بدهند و ما هم اصلا دلمون را صابون نمی زنیم چون می دونیم باز زیر خط فقریم و باز نمی تونیم خونه و ماشین بخریم حتی در سطح خیلی پایین ....
    • رضا IR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      کشور ما هیچ وقت در نظام آموزشی و.. نتوانسته پیشرفت کنه این به خاطر اهمیت ندادن به جایگاه معلم است در کشور های پیشرفته به جایگاه معلم و نظام آموزشی اهمیت بیشتری می دهند وبودجه بالایی هم اختصاص می دهند اما متاسفانه متاسفانه درکشور ما رتبه بندی معلمان باید بعد از ۱۰سال خاک خوردن، اینم به اینصورت تصویب بشه در کشوری که دم از اسلام و قرآن ائمه میزنند باید اینطور باشد چرا اینقدر بی عدالتی و نسنجیده کاری ......
    • حاجی امید IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      ۷۰۰هزار تومن خیلی زیاده چه خبرتونه چرا اموال بیت المال رو حیف و میل می کنید.
    • سارا امینی IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      باسلام دولت اسلامی موظف است حداقل امکانات رفاهی مسکن و پرداخت حق مسکن افزایش حقوق توانایی خرید لوازم خانگی و ماشین و موبایل و لب تاب و پرداخت وام ازدواج فرزندان وایجادسهمیه استخدام فرزندان فرهنگی بخصوص بازنشسته ها ما را کمک کند موفق باشید
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      سلام رتبه بندی به معلمان که اول مهر۱۴۰۰ بازنشسته شدن آیا شامل می‌شود؟
    • بهار IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      اگر رتبه بندی باید سال ۹۵ باید اجرایی میشد پس لطفا از همون سال درنظر بگیرید عزیزانی که بازنشست شدن .وحداقل حقوق میگیرن بااین حقوق بازنشستگی چطور میشه تواین مملکت زندگی کرد.
    • غلامرضا اکبری IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      کاش یه نفر به آقای منادی میگفت ، کدوم حقوق از ۸ میلیون شروع میشه!!؟ من الان حقوقم حدود ۶ میلیونه کف حقوق ۸ میلیون !!!!
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      اینقدر از رتبه بندی نگویید فکری به حال آموزش وارتقا سواد علمی دانش آموزان کنید از بازنشستگی نیروهایی که توانشان برای ایجاد تحول پایان رسیده است نگران نشوید بلکه به عنوان یک فرصت برای بکار گیری جوانان تحصیل کرده جویای کار بنگرید
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      لطفابه معیشت فرهنگیان توجه کنید
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      0 0
      جبران کمبود نیرو با دادن اضافه کاری به فرهنگیان که هم باعث جبران کمبود نیرو میشه هم مانند دیگر ادارات معلمان نیز درآمدی پیدا میکنند و هزینه ی سنگینی نیز برای جذب نیرو جدید روی دست دولت گذاشته نمیشود
    • حسینی GB ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      0 0
      طبق قانون همسان سازی سال گذشته هر مبلغ که به حقوق معلمان شاغل اضافه میگردد باید 90 درصد ان نیز به حقوق بازنشسته منظور گردد . لذا بر اساس این قانون معلمان بازنشسته سنوات قبل نیز بایستی از مزایای این رتبه بندی بهره مند شوند در غیر اینصورت باعث اعتراض انان خواهد شد