مبلغ کار دانشجویی دانشجویان کارشناسی و ارشد پرستاری افزایش یابد

مجمع شوراهای صنفی دانشجویان پرستاری و مامایی در نامه‌ای خطاب به معاون پرستاری وزارت بهداشت خواهان افزایش مبلغ کار دانشجویی دانشجویان کارشناسی پرستاری به ۱۵ هزار تومان و دانشجویان ارشد به ۲۰ هزار تومان شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجمع شوراهای صنفی دانشجویان پرستاری و مامایی در نامه‌ای خطاب به معاون پرستاری وزارت بهداشت خواهان افزایش مبلغ کار دانشجویی دانشجویان کارشناسی پرستاری به ۱۵ هزار تومان و دانشجویان ارشد به ۲۰ هزار تومان شدند.

این مجمع در این نامه از مسئولان وزارت بهداشت خواست تا افزایش سقف ساعت کار دانشجویان ارشد پرستاری از ۱۰۰ ساعت به ۱۵۰ ساعت در دستور کار قرار گیرد.

در ابتدای این نامه آمده است: امسال به یمن قرارگیری ۱۶ آذر روز دانشجو در کنار روز پرستار، باعث شد تا دانشجویان پرستاری این گمنام‌ترین و مظلوم‌ترین سربازان مدافعان سلامت نیز بیش از هر زمان دیگری در ساختار نظام درمانی کشور دیده شوند، به‌طوری که در دیدار ۲۱ آذرماه ۱۴۰۰ رهبر معظم انقلاب اسلامی با پرستاران و مدافعان سلامت جمعی از دانشجویان پرستاری نیز حضور به‌هم رساندند. اما متاسفانه هنوز شاهد آن هستیم که تلاش های این قشر مورد بی‌لطفی و بعضا بی مهری مسئولان مربوطه قرار می گیرد، به طوری که با وجود تورم بالا در کشور و چندین برابر شدن حقوق و دستمزد ها همچنان شاهد عدم افزایش مبلغ کار دانشجویی بالین دانشجویان پرستاری هستیم.

در ادامه این نامه آمده است: آیا از نظر وزارت بهداشت فعالیت دانشجویان در امر واکسیناسیون سنگین‌تر است یا کار دانشجویان در بخش‌های بیمارستان‌ها؟ خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته از سوی شورای مرکزی صنفی وزارت بهداشت، در نهایت با افزایش مبلغ کار دانشجویی واکسیناسیون دانشجویان به میزان ساعتی ۱۵۰۰۰ تومان موفق شد. هم اکنون ما نمایندگان دانشجویان پرستاری دانشگاه و دانشکده های پرستاری سراسر کشور درخواست افزایش مبلغ کار دانشجویی بالین دانشجویان کارشناسی پرستاری را به میزان حداقل ساعتی ۱۵ هزار تومان و مبلغ کارت دانشجویی دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری را به میزان حداقل ساعتی ۲۰ هزار تومان و نیز افزایش سقف کار دانشجویی دانشجویان کارشناسی ارشد را با توجه به نسبت کمتر بودن دروس دوره کارشناسی ارشد نسبت به دور کارشناسی از سقف ۱۰۰ ساعت در ماه به ۱۵۰ ساعت در ماه از مجموعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی معاونت پرستاری را داریم. امیدواریم با موافقت با این درخواست‌های حداقلی دانشجویان پرستاری امید حداقلی برای دیده شدن دانشجویان پرستاری در مجموعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایجاد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123210

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =