هدف حاج قاسم ایجاد وحدت در بین مسلمانان بود

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: حاج قاسم مقاومت را در داخل کشور و خارج از مرزها ایجاد و تحت تاثیر قرار داد. هدف حاج قاسم ایجاد وحدت در بین مسلمانان بود.

به  گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش علمی و پژوهشی مکتب حاج قاسم،دانشگاه و رسانه صبح امروز هشتم دی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار شد.

صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان در این نشست، گفت: باید بپذیریم که از فراق حاج قاسم ضربه خورده‌ایم. آوازه این مرد از مرزها خارج شده و بدون تحقیق نمی‌توان درباره او صحبت کرد.

وی افزود: نظرات من شاید امروز مورد پسند خیلی افراد نباشد؛ اما قاسم سلیمانی یک مرد عادی و در حال رشد بود. او همیشه در حال شدن بود.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه بلوغ سلیمانی هر لحظه در حال شدن بود، ادامه داد: سلیمانی کارگری کرده و در رستوران کار کرد و حتی از سوی سپاه رد صلاحیت شده؛ اما والاترین سردار شد.

وی افزود: سلیمانی قبل از اینکه یک سردار عالی باشد، نسبت به مسایل مردم دغدغه داشت و به هیچ عنوان عقایدش را تحمیل نمی‌کرد. بیش از ۸۰ درصد دیدار ما (خرازی و حاج قاسم) دوستانه و به طور هفتگی بود.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: برای چهره‌های سیاسی، هنری، فرهنگی و .... در صورت بروز مشکلات، حاج قاسم به حل مساله می‌پرداخت. به باور بنده اگر حاج قاسم بود مساله ریاست اصلاحات برطرف می‌شد. او در زمینه انقلاب مرزی بین خودی و غیر خودی قایل نبود.

خرازی افزود: حاج قاسم در جامعه‌ای با طبقات اجتماعی مختلف خودی و غیر خودی نمی‌شناخت و برای او تعبیرها و جدول‌بندی سیاسی معنا نداشت.

وی ادامه داد: در تاریخ افراد تاثیرگذار همچون امیرکبیر محدود بوده است. چندین کتاب در زمینه نادر افشار نوشته شده است در صورتی که با حاج قاسم قابل مقایسه نیست و این شهید مقاومت را در داخل کشور و خارج از مرزها ایجاد و تحت تاثیر قرار گرفتند و بیش از ۷۰۰ نفر در ونزوئلا در مراسم حاج قاسم شرکت می‌کنند. سلیمانی خداشناسی و مفهوم حقیقت را شناخت.

وی گفت: هدف حاج قاسم ایجاد وحدت در بین مسلمانان بود. حاج قاسم در مذاکرات با پوتین و اردوغان خوش درخشید. تفکرات سلیمانی در کشور خوش خواهد درخشید.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت:دانشگاه‌ها و مراکز علمی تفکرات سلیمانی را به عنوان یک فرد بدون وابستگی به هیچ حزب و خط فکری احیا کنند. به باور سلیمانی همگان فرزند این ملت هستند و باید همگان را مورد حمایت قرار داد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1123776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =