۲۱ زندانی ایرانی در جمهوری آذربایجان به کشور منتقل می‌شوند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو از انتقال ۲۱ زندانی ایرانی در جمهوری آذربایجان در روزهای آینده به کشور خبر داد و گفت: سه نفر از آنها از بانوان هستند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان از انتقال تعدادی از زندانیان ایرانی به کشور در روزهای آینده خبر داد و گفت: در پی سفر پربار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به جمهوری آذربایجان، پیگیری سفارت جمهوری اسلامی ایران و مساعدت مقامات جمهوری آذربایجان، ۲۱ زندانی ایرانی در روزهای آینده به میهن انتقال خواهند یافت.

وی یادآور شد: سه نفر از این زندانیان از بانوان هستند که با انتقال آنان دیگر هیچ بانوی ایرانی در زندان‌های این کشور نخواهیم داشت و امیدوارم در آینده نیز بانوی دیگری به جمع زندانیان هموطن در این کشور اضافه نشود.

خرداد ماه سال جاری نیز در پی تلاش سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو و  پیگیری‌های مسئولان جمهوری اسلامی ایران، ۲۰ نفر از اتباع ایرانی زندانی در جمهوری آذربایجان ( از جمله ۹ نفر از مجموع ۱۲ خانم زندانی) به منظور سپری کردن ادامه دوران محکومیت خود به ایران منتقل شدند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه هفته گذشته سفری یک روزه به باکو پایتخت جمهوری آذربایجان داشت و با مقامات این کشور از جمله رئیس جمهور، وزیر خارجه و رئیس پارلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سعید خطیب‌زاده نیز این سفر را سفری موفق برشمرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1123795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =