توقیف کشتی اماراتی هشداری آشکار برای اسرائیل

یک مسئول ارشد یمنی اعلام کرد که توقیف کشتی اماراتی در آب‌های یمن پیامی روشن برای دشمن صهیونیستی است مبنی بر اینکه فعالیت‌های خصمانه این رژیم در جزایر یمن بی‌پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، توقیف کشتی اماراتی حامل تجهیزات نظامی در آب‌های یمن توسط جنبش انصارالله  یکی از بارزترین تحولات جنگ یمن در آغاز سال 2022 میلادی محسوب می‌شود  که بار دیگر توازن قدرت را در این جنگ  به نفع یمنی‌ها تغییر داد.

در همین زمینه مصاحبه‌ای با «راشد عزیز» معاون سخنگوی رسمی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن  ترتیب داده‌ایم.

این مسئول یمنی در ابتدای گفتگوی خود اعلام کرد که اهمیت روند انتقال کشتی اماراتی به سواحل یمن در این است که این اقدام یک فرآیند کیفی پیشگیرانه مبتنی بر داده‌های دقیق اطلاعاتی است؛ از حیث آگاهی از ماموریت این کشتی و محموله‌ داخل آن و همچنین نظارت و ردیابی مسیر مقصد کشتی  و فعالیت‌های خصمانه آن در آب‌های سرزمینی یمن.

راشد عزیز در ادامه افزود، این عملیات در نوع خود با عملیات‌های قبلی متفاوت است؛ چرا که بدون درگیری مستقیم نظامی و وقوع تلفات انسانی، کشتی اماراتی توقیف شد و این معمایی است که ائتلاف متجاوز را مبهوت و متحیر کرده است. این سردرگمی سران ائتلاف متجاوز در اظهارات رسانه‌ای سخنگوی این ائتلاف که تلاشی ناامیدانه برای تغییر صحنه است؛ حتی اگر به قیمت گمراه کردن مخاطبان و افکار عمومی باشد، کاملا روشن است.

وی تصریح کرد، فرافکنی و اطلاعات نادرست رسانه‌ای که نیروهای ائتلاف متجاوز درباره این عملیات ارائه می‌دهند سنجیده نبوده و این اطلاعات نادرست و تکه تکه نشان‌دهنده میزان شوک و سردرگمی  ائتلاف متجاوز حتی در اظهارات و بیانیه‌های آن است. اما یمنی‌ها به سرعت پاسخ این دروغ‌های  سخنگوی ائتلاف متجاوز را دادند و رسانه «الاعلام الحربی» یمن عملیات توقیف کشتی اماراتی را با صدا و تصویر و محموله نظامی روی آن فاش کرد و همین امر بازتاب منفی برای نیروهای ائتلاف متجاوز داشت؛ چرا که موجب فروپاشی روحیه این نیروها و از دست رفتن اعتبار رسانه‌ای کشورهای عضو ائتلاف متجاوز شده است.

معاون سخنگوی رسمی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاکید کرد، اهمیت نظامی و راهبردی  این عملیات بی سابقه از چند نکته ناشی می‌شود که عبارتند از:

- نیروی دریایی یمن در حال حاضر نظارت و اطلاعات دقیقی درباره فعالیت نیروهای دریایی در آب‌های سرزمینی یمن و همچنین در آب‌های بین‌المللی  در زمینه شناسایی و ردیابی شناورهای نیروی دریایی متخاصم و همچنین کشتی‌های تجاری صلح‌آمیز و حفاظت از آنها دارد.

- این عملیات کیفی دارای ابعاد نظامی برای ائتلاف متجاوز و پیامی روشن به دشمن اسرائیلی است مبنی بر این که هرگونه اقدام نظامی علیه یمن به این معناست که شناورهای نیروی دریایی اسرائیل و پایگاه‌هایی که این رژیم در آن به آموزش مزدوران  می‌پردازد در معرض نابودی قرار می‌گیرند و اینکه تحرکات دشمن صهیونیستی در جزایر یمن طولی نخواهد کشید و بدون پاسخ نخواهد ماند.

- هشدار سخنگوی ارتش یمن در تشریح جزئیات این عملیات مبنی بر اینکه هرگونه هدف قرار دادن کشتی می‌تواند منجر به انجام یک عملیات کیفی دیگر شود، به این معناست که ممکن است یک پاسخ دوگانه در راه باشد که در حال حاضر به دلیل محافظت از محرمانه بودن آن و موفقیت هر اقدام بازدارنده در آینده، جزئیات این پاسخ قابل افشا نیست.

- طبق گفته‌های رئیس ستاد کل و رئیس اطلاعات ارتش یمن در رسانه‌ها هرگونه فعالیت خصمانه نظامی  در آب‌های یمن با پاسخی مستقیم مواجه خواهد شد و آب‌های یمن هرگز صحنه‌ای برای تحرکات خصمانه نخواهد بود و نیروی دریایی یمن به یاری خداوند توانایی اجرای چنین عملیات‌هایی را دارد. همچنین نیروهای مسلح یمن می‌دانند که چه زمانی و کجا عملیات‌های خود را انجام دهند و همچنین توانایی رصد دقیق اهداف متخاصم و کشتی‌های تجاری را دارند.

این مقام یمنی در پایان مصاحبه خود با تسنیم اعلام کرد، سال جدید میلادی با یک عملیات بی‌سابقه آغاز شد و در صورتی که ائتلاف متجاوز و در راس آن دولت آمریکا متوجه اشتباهات خود نشود، طی روزهای آینده عملیات به مکان‌های مهم استراتژیک خواهد رسید که با روش‌های مختلف و با قابلیت‌های نظامی دوگانه جدید اجرا می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1124608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =