افت تحصیلی و بهداشت روانی دانشجویان دندانپزشکی بررسی می‌شود

بهداشت روانی و افت تحصیلی دانشجویان در دانشکده‌های دندانپزشکی کشور توسط مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی بررسی می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی با توجه به اهمیت روزافزون آموزش دندانپزشکی و به درخواست دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، اولین فراخوان تماتیک در حوزه آموزش دندانپزشکی را از ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ در ۹ عنوان اعلام کرد.

پژوهشگران به منظور ارائه پروپوزال باید مواردی را رعایت کنند. از جمله اینکه مجری طرح باید یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی ترجیحا با تخصص دندانپزشکی یا آموزش پزشکی باشد.

از آنجا که تمام طرح‌ها باید در قالب طرح کشوری انجام شوند، همکاران طرح که نام آنها در پروپوزال قید می‌شود باید از کلان مناطق آمایشی مختلف (ترجیحا یک عضو هیات علمی دندانپزشکی از هر یک از ۱۰ کلان منطقه آمایشی) انتخاب شوند.

در شرایطی که دو پروپوزال در داوری علمی انجام شده از امتیاز برابری برخوردار شوند، اولویت با طرح هایی خواهد بود که حوزه دندانپزشکی به عنوان حوزه تمایز رسالت دانشگاه محل خدمت مجری اصلی طرح (مندرج در کتاب سبز دانشگاه) انتخاب شده باشد.

اولویت های پژوهشی شامل بررسی وضعیت معیشتی دندانپزشکان متعهد به خدمت ضریب k در کشور، بررسی بار آموزشی و کیفیت آموزش دانشکده‌های دندانپزشکی در کشور، محاسبه هزینه تمام شده آموزش دندانپزشکی در دانشکده‌های دندانپزشکی کشور، بررسی میزان تمایل اعضای هیات علمی، دستیاران تخصصی و متخصصان دندانپزشکی به مشارکت در فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، بررسی میزان شیوع نارضایتی و بی‌انگیزگی در اعضای هیات علمی دندانپزشکی و شناسایی علل زمینه ساز آن، بررسی بهداشت روانی دانشجویان با افت تحصیلی در دانشکده‌های دندانپزشکی کشور، بررسی دیدگاه کارشناسان آموزشی در رابطه با تغییرات آموزشی در آموزش دندانپزشکی، ارزیابی مهارت‌های بالینی در دانشجویان ترم ۱۱ و ۱۲ در دانشکده‌های دندانپزشکی کشور و  بررسی دیدگاه روسا و مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده‌های دندانپزشکی کشور در رابطه با روند جذب اعضای هیات علمی و تاثیرات آن است.

پژوهشگرانی که مایلند در این فراخوان شرکت کنند می‌توانند پروپوزال‌های خود را در کمیته گرنت ویژه سامانه مدیریت پژوهش مرکز ملّی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی ثبت کنند.

مرکز ملّی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی(نصر) با هدف سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، تدوین، تصویب، اجرا و دیده بانی تحـقیقات راهبردی آموزش عالی سلامت و جهت ایجاد بستر مناسب برای تحقیق، توسعه و مدیریت دانش در حوزه آموزش علوم پزشکی از طـریق حمایت از ایده‌های نوآورانه، شناسایی ظرفیت های بالقـوه آموزش پزشکی، احـصای اولویت های پژوهش در آموزش پزشکی، و مـدیریت آمار و اطلاعات آموزش پزشکی به منظور ارائه راهکارهای علمی جهت ارتقای نظام آموزش علوم پزشکی ایجاد شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1124836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =