کاهش ۱۰۰ هزار نفری دانشجویان بین‌المللی آمریکا در ۲ سال گذشته

تعداد دانشجویان بین‌المللی آمریکا در ۲ سال گذشته، ۱۰۰ هزار نفر کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تعداد دانشجویان بین‌المللی سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ در آمریکا، ۹۱۴ هزار و ۹۵ نفر اعلام شده است، در حالی که پیش از این بیش از یک میلیون دانشجوی بین‌المللی در این کشور مشغول به تحصیل بودند. کارشناسان معتقدند پاندمی کرونا یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش ۱۰۰ هزار نفری دانشجویان بین‌المللی آمریکاست. 

شکل زیر تعداد دانشجویان بین‌المللی این کشور را از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۱ نشان می‌دهد؛

کاهش ۱۰۰ هزار نفری دانشجویان بین‌المللی آمریکا در ۲ سال گذشته

تعداد دانشجویان بین‌المللی آمریکا بر اساس کشور مبدا

اکثر دانشجویان بین‌المللی که در ایالات متحده تحصیل می‌کنند، اصالتا از چین و هند هستند. در سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ به ترتیب ۳۱۷ هزار و ۲۹۹ دانشجو، چینی و ۱۶۷ هزار و ۵۸۲ دانشجو هم هندی بودند.

رشته‌های مهندسی، ریاضی و علوم کامپیوتر از رایج‌ترین رشته‌های تحصیلی این دانشجویان بود. جدول زیر نشان‌دهنده تعداد دانشجویان بین‌المللی مشغول به تحصیل در آمریکا بر اساس کشور مبدا است. 

کاهش ۱۰۰ هزار نفری دانشجویان بین‌المللی آمریکا در ۲ سال گذشته   

دانشجویان خارجی در ایالات متحده به صورت میانگین ۲۴۹ هزار دلار و ۱۴ سنت پرداخت می‌کنند که از بالاترین هزینه‌های تحصیل در جهان به حساب می‌آید. برای مثال دانشجویان که در کالجی در نیوانگلند تحصیل می‌کردند، به طور متوسط ۱۳ هزار و ۴۰۰ دلار آمریکا تنها برای شهریه پرداخت می‌کردند.

خانواده‌های پردرآمد دانشجویان آمریکایی به طور متوسط ۳۰ هزار و ۷۰۶ دلار آمریکا برای کالج پرداخت می‌کنند، در حالی که میانگین درآمد خانواده‌های آمریکایی تنها به ۲۶ هزار و ۲۲۶ دلار آمریکا می‌رسد. به طور معمول، ۳۰ درصد از خانواده ها شهریه دانشگاه را از طریق درآمد و پس انداز والدین پرداخت می کردند و ۳۱ درصد به کمک هزینه‌ها و بورسیه‌ها متکی‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1125524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =