شهرداری از روی خیرخواهی اتوبوس‌ها را به بی‌خانمان‌ها می‌داد /  اجاره ساعتی خانه‌ها به معتادان در یکی از محله‌های تهران

مطابق روال آخر هفته‌های مروری داریم بر مهم‌ترین تصمیمات شورای شهر که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، مطابق روال آخر هفته‌های مروری داریم بر مهم‌ترین تصمیمات شورای شهر که در ادامه می‌خوانید.

یکی از موضوعات مطرح شده در شورا موضوع اجاره دادن موقتی خانه‌ها به مصرف‌کنندگان مواد مخدر بود. زهرا شمس احسان؛ عضو شورا در این خصوص توضیح داد: در محدوده کوه گچی بیش از ۲۰ پلاک قرمز وجود دارد. مالکین این واحدهای مسکونی، بصورت غیررسمی و غیرمتعارف اتاق‌هایی را جهت مصرف ساعتی و روزانه به معتادین اجاره می‌دهند که در جریان بازدید ۱۷ آذر، بصورت سرزده بازدید از فضای داخل بخشی از پلاک‌های قرمز انجام و متاسفانه فضای اسفناکی در این پلاک‌ها مشاهده شد.

او افزود: با توجه به پیچیدگی مساله و ضرورت برنامه‌ریزی و اقدام با همکاری سایر دستگاه‌ها و بصورت مشترک مقرر شد طی جلسه با نمایندگان دادستان محترم تهران، مشخصات پلاک های قرمز فعال در این محدوده ارائه و در گام بعدی، مساله پلمپ، صدور اخطاریه و جمع آوری معتادین متجاهر در قالب قرارگاه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تعریف شود.

آلودگی هوا هم دیگر معضلی بود که نمایندگان مطرح کردند. ضعف مدیریتی در رسیدگی به این مشکل موضوعی بود که احمد علوی عضو شورای شهر تهران به آن اشاره کرد. او در این باره گفت: در چند سال گذشته حدود ۲۱ مسئول و کارشناس مرتبط با موضوع آلودگی هوا هر کدام علت متفاوتی را عامل اصلی آلودگی هوای پایتخت عنوان کرده‌اند. رسانه ها به حق می‌گویند که وقتی هنوز علت اصلی را نمی‌دانیم چطور می‌خواهیم آن را درمان کنیم.

بحث اتوبوس‌خوابی هم که گزارش‌های متعددی در خصوص آن در رسانه‌ها منتشر شده به شورای شهر هم رسید. نکته جالب در مورد آن صحبت‌های ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران بود که اظهار کرد این کار  خیرخواهی شهرداری بوده اما بد مطرح شده است.

امانی گفته که شهرداری از روی خیرخواهی و برای پناه دادن به عده‌ای که یا برای مداوا و یا اقدامات اداری به تهران می‌آیند اقدام به در اختیار دادن تعدادی اتوبوس کرده است و این از مشکلاتی است که پایتخت بودن برای تهران ایجاد کرده و تا وقتی تمرکزگرایی در شهر تهران داشته باشیم و همه مردم از کشور برای کوچکترین کار به تهران مراجعه کنند این روند ادامه خواهد یافت.

امانی اضافه کرد: شهرداری تهران به این دلیل که عده‌ای در مسیرهای اصلی می‌خوابیدند و نگران یخ‌زدگی این افراد بوده چند اتوبوس مخصوص این کار راه اندازی کرده تا کسانی که به گرمخانه‌ها مراجعه نمی‌کنند در این اتوبوس‌ها مستقر شوند. 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نیت این اقدام خوب بوده اما انعکاس بیرونی خیلی بدی داشته است، گفت: تمام شبکه‌های خارجی موج عظیمی از تخریب و دروغ به این موضوع اضافه کردند و نثار جمهوری اسلامی و کشور کردند. 

امانی گفت: ظاهر این اتوبوس‌ها نیز خوب نیست و شکل بدی دارد و پیشنهادم این است که این کار جمع شود و اگر قرار است کاری کند از همان سوله‌های مدیریت بحران استفاده و این عزیزان را سوار کنند و به این مکان‌ها منتقل کنند نه اینکه تا صبح در اتوبوس بمانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1125620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =