برندسازی یکی از اهداف مهم در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد است

قائم‌مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به توانمندی دانشگاه آزاد در عرصه های فناورانه گفت: دانشگاه آزاد به عنوان یک دانشگاه کارآفرین و حل مسئله محور باید در رویداد گام دوم به یک برند برجسته در حوزه فناوری مبدل شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، وحید ضرغامی قائم‌مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت همراه در نشست با احسان کامرانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، علیرضا سایبانی، رئیس شورای پژوهشی، فناوری این دانشگاه در استان، روسای واحدهای این استان  و سایر اعضای فعال در کمیته های رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در بندرعباس، فعالیت های و سیاست های این دانشگاه را در عرصه برگزاری رویداد گام دوم مهم و حیاتی خواند و افزود: دانشگاه در برگزاری این رویداد از تمام توان خود مایه می گذارد و روسای هر استان در کنار رئیس شورای پژوهشی و فناری آن استان  و همینطور روسای واحد های تابعه مسئولیت  کیفیت افزایی این رویداد را به عهده دارند.

وی یادآوری کرد: در این رویداد یک نگاه کلان حاکم است که قرار نیست با اتمام نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه در عرصه فناورانه، استارتاپ ها و... به پایان برسد بلکه این شروع جدیدی است برای ارتقا توانمندی ها، شناخت تهدیدها و ارزیابی عملکرد هر استان در پایش های بعدی این رویداد بزرگ است.

ضرغامی تغییر نگاه مردم به دانشگاه آزاد را به عنوان یک برند معتبر خواستار شد و گفت: باید توانمندی ها و پتانسیل های این دانشگاه را با همکاری همه حوزه ها به نمایش بگذاریم و دانشگاه را به برندی تبدیل سازیم که به عنوان انتخاب اول هر داوطلب، پژوهشگر و هر متقاضی ورود به دانشگاه باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در ابتدای این جلسه با تشریح توانمندی های این دانشگاه در استان هرمزگان یادآور شد: این دانشگاه به عنوان بزرگترین مجتمع آموزش عالی استان هرمزگان است که با داشتن توانمندی های بالفعل زیاد، نیمی از بار علمی استان را به دوش کشیده و حدود 60 در صد اعضای هیات علمی دانشگاه را در خود جای داده است.

احسان کامرانی وجود صنایع بزرگ فولاد، آلومینیوم، نفت، گاز و... را از مواهب بزرگ الهی در منطقه برشمرد و گفت : وجود جزایر و بنادر آزاد صنعتی و تجاری و همچنین موقعیت سوق الجیشی این استان نسبت به سایر استان ها  را وجه تمایز آن برای سرعت گرفتن در بخش توسعه قلمداد کرد و افزود: این پتانسیل های موجود و موقعیت استراتژیک در کنار منابع و صنایع بزرگ وظیفه دانشگاه را نیز سنگین نموده است و ما وظیفه داریم با ورود به بخش ها و لایه های مختلف جامعه، دانشگاه را به عنوان یک مرکز بزرگ علمی و پژوهشی معرفی کنیم.

وی گفت: دانشگاه آزاد با رسیدن به بلوغ فکری و پژوهشی لازم، باید با حرکت های کارآفرین محور مسیر توسعه را هموار سازد و این اتفاق شگون زمانی رخ می دهد که دانشگاه بتواند تعامل خود را در جامعه در تمام حوزه ها با اثر بخشی بیشتری دنبال کند و با رشد و توسعه همه جانبه تاثیر خود را در جامعه محسوس و ملموس نماید.

این جلسه که به صورت تخصصی در راستای برنامه ریزی بیشتر و سیاست گذاری بهتر برای شکوهمند سازی رویداد گام دوم شکل گرفته بود با تبادل نظر، بررسی و برنامه ریزی منسجم تر و هدایت شده برای آماده سازی واحدها و مراکز دانشگاه با حضور تاثیرگذار در این رویداد پایان یافت و بازدید از آزمایشگاه ها، کارگاه ها و همچنین بازدید از مجتمع کشتی سازی خلیج فارس از دیگر برنامه های این نشست بود.

برندسازی یکی از اهداف مهم در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد است

کد خبر: 1126463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =