گردشگری ایران / حمام قاضی اصفهان

حمام قاضی نخستین حمام تاریخی ایرانی با کاربری حمام است که توسط بخش خصوصی بازسازی و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، دیدن دنیای قدیم برای نسل جدید می تواند بسیار لذت بخش باشد. هیچ فردی از نسل جدید نمی تواند دوباره حمام عمومی را تجربه کند و یا ماساژ دلاک را حس کند. حمام قاضی که در اصفهان واقع شده است، گرمابه تاریخی بازسازی شده ای است که افراد هم می توانند از حمام آن استفاده کنند و هم ماساژ توسط دلاک بگیرند!

بیشتر بخوانید:

گردشگری ایران / کوه عینالی تبریز

اصفهان، مهد مکان های تاریخی و شگفت انگیز زیادی مانند سی و سه پل، پل خواجو، هشت بهشت و ده ها سازه تاریخی دیگر است که هر کدام به نوبه خود جهانی از شگفتی هستند. در بین تمامی آن ها می توان شگفتی طراحی و زیبایی معماری نسل های گذشته را دید.

اما حمام قاضی مکانی است که هم می توان معماری سنتی و قدیمی را دید و هم آن را با تمام وجود حس کرد!

حمام قاضی اصفهان

با ورود به حمام قاضی، حتی برای ساعتی هم که شده، از دنیای پر از آلودگی و پر تلاطم بیرون رها می شوید و حس آرامش عمیقی پیدا می کنید.

دستان پر قدرت دلاک چرک روزگار را از تن شما در میاورد و برای چند مدتی می توانید با تمام وجود حس سبک بالی داشته باشید!

حمام قاضی در دل اصفهان، در منطقه شهشهان و خیابان ابن سینا و بازارچه قاضی واقع شده است و چه از نمای بیرون و چه از داخل کاملا به شکل اصلی خود بازسازی شده است و شما هیچ طراحی مدرنیزه ای در آن مشاهده نخواهید کرد.

حمام های عمومی در تمامی شهرها گاه گداری پیدا می شوند اما آن ها نیز شکل سنتی خود را از دست داده اند و آداب سنن قدیمی دیگر در آن ها پیدا نمی شود.

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، حمام قاضی کاملا به شکل طرح اصلی و سنتی اش بازسازی شده است و به همین دلیل است که می توان حمام قاضی اصفهان را دریچه ای برای ورود به گذشته دانست!

حمام قاضی اصفهان

حمام قاضی نخستین حمام تاریخی ایرانی با کاربری حمام است که توسط بخش خصوصی بازسازی و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ افتتاح شد. این حمام شامل قسمت‌های مختلفی از جمله سربینه، گرمخانه، خزینه و همچنین حوضچه می‌شود که هر کدام به شکلی نمایانگر هنر معماری ایرانی هستند. از نکات جالب توجه درباره این بنا می‌توان به استفاده از آن برای برگزاری جلسات مهم، تصمیم‌گیری‌های سیاسی و حتی یافتن همسری مناسب برای پسران اشاره کرد. لنگ بستن، کیسه کشیدن، لیف زدن و راه رفتن در خزینه از جمله فعالیت‌های محوری این مجموعه با هدف احیا و بازسازی فرهنگ حمام ایرانی است.

با استفاده از خدمات ارائه شده در این حمام از جمله پذیرایی توسط نیروهای کار آزموده و آشنا با فرهنگ ایرانی، شما می‌توانید از حمامی آرام لذت ببرید و با فرهنگ اصیل ایرانی در خصوص توجه به سلامت و نظافت افراد آشنا شوید. پشت بام این حمام نیز از دیگر جاذبه‌های آن به‌شمار می‌رود که خود گواهی بر اصالت و بی‌نظیر بودن معماری ایرانی است. این مجموعه تاریخی قابلیت استفاده همزمان از هر دو بخش مردانه و زنانه را دارد و از جاهای دیدنی اصفهان در قلب بافت تاریخی شهر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =