سقف انتخاب واحد برای دانشجویان چقدر است؟

 دانشجو در هر نیم سال تحصیلی لازم است حداقل ۱۲ و حداکثر ۲۰ واحد درسی انتخاب کند و حداکثر واحد مجاز انتخابی در دوره تابستان ۶ واحد درسی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ثبت‌نام نیمسال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در برخی از دانشگاه‌های کشور آغاز شده و در دانشگاه‌های دیگر نیز تا چند روز آینده شروع می‌شود.به همین منظور ایسکانیوز در نظر دارد بر اساس آیین‌نامه آموزشی وزارت علوم، جزئیات حداقل و حداکثر واحد انتخابی از سوی دانشجویان، واحدهای جبرانی و غیره را برای دانشجویان مرور کند.

سقف انتخاب واحد برای دانشجویان چقدر است؟

بر اساس ماده ۷ آیین‌نامه آموزشی وزارت علوم، دانشجو در هر نیم سال تحصیلی لازم است حداقل ۱۲ و حداکثر ۲۰ واحد درسی انتخاب کند و حداکثر واحد مجاز انتخابی در دوره تابستان ۶ واحد درسی است.

در صورتی که میانگین نمرات دانشجویی در یک نیمسال حداقل ۱۷ باشد، در این صورت دانشجو با تأیید گروه آموزشی در نیمسال تحصیلی بعد می تواند حداکثر تا ۲۴ واحد درسی اخذ کند. چنانچه دانشجو در نیم سال آخر برای دانش آموختگی، حداکثر ۲۴ واحد درسی باقی داشته باشد، به شرطی که میانگین معدل وی بالای ۱۰ باشد، می‌تواند تا ۲۴ واحد درسی اخذ کند.

در شرایط خاص که دانشجو با گذراندن حداکثر ۸ واحد درسی فارغ التحصیل شود، با تأیید گروه آموزشی، می‌تواند واحدهای مذکور را در دوره تابستان اخذ کند.

 در صورتی که واحدهای انتخابی یا باقیمانده دانشجو در پایان هر نیم سال به تشخیص گروه آموزشی، بنا به دلایل موجه و خارج از اراده دانشجو به کمتر از ۱۲ واحد درسی برسد، در این صورت این نیمسال به عنوان یک نیمسال کامل در سنوات تحصیلی وی محسوب می‌شود، اما در مشروط شدن یا ممتاز شدن دانشجو بی‌تاثیر است.

به عبارت دیگر، در شرایط فوق؛ اگر میانگین دانشجو کمتر از ۱۲ شد مشروط نیست و اگر ۱۷ و بالاتر شد ممتاز محسوب نمی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =