میشل عون: دست عاملان اوضاع اقتصادی لبنان رو می‌شود

رئیس جمهور لبنان در سخنانی تأکید کرد: به زودی دست کسانی که عامل اوضاع اقتصادی وخیم لبنان هستند، رو می شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیو، میشل عون رئیس جمهور لبنان امروز سخنانی را در خصوص مشکلات بانکی و اقتصادی این کشور مطرح کرد. وی گفت: قرار نیست کسانی که پول‌های خود را به امانت در بانک‌ها سپرده گذاری کردند، تاوان اشتباهات و خطاهای دیگران را بدهند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور لبنان افزود: ما به دلیل اصرار بر انجام تحقیقات در زمینه فسادهای مالی تحت فشار قرار داریم. این طرف‌ها که البته هویتشان نیز مشخص است، نمی‌خواهند تحقیقات به نتیجه برسد و عاملان اوضاع کنونی اقتصادی شناسایی شوند.

وی اظهار داشت: بازی رو به پایان است و به زودی دست کسانی که عامل اوضاع اقتصادی وخیم کنونی در لبنان هستند، رو می‌شود. این سخنان پس از آن مطرح شد که «غاده عون» دادستان استان جبل لبنان اخیراً «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی این کشور را به دلیل شکایت گروه موسوم به «مردم خواهان اصلاحات هستند» احضار کرد.

دادستان جبل لبنان چندی پیش حکم ممنوع الخروجی ریاض سلامه را صادر کرده بود. نگاهی به سوابق ریاض سلامه و ارتباطات خارجی و داخلی او نشان می‌دهد که وی مراودات فراوانی با ایالات متحده آمریکا دارد به گونه‌ای که از او به عنوان مَرد شماره یک واشنگتن در لبنان یاد می‌شود؛ مَردی که مأموریت خالی کردن بانک‌های لبنانی را از سوی واشنگتن برعهده گرفته است.

رئیس بانک مرکزی لبنان جز شخصیت‌هایی است که همواره از او به عنوان فردی که در پرونده‌های فساد دست داشته، نام برده شده است. در همین راستا، دادستانی سوئیس اوایل بهمن ماه سال گذشته ریاض سلامه را به «پولشویی» بیش از ۳۰۰ میلیون دلار متهم کرد. دادستانی سوئیس با ارسال نامه‌ای رسمی به وزارت دادگستری لبنان خواهان شفاف سازی درباره انتقال این مبالغ توسط ریاض سلامه و برادرش به بانک‌های سوئیسی شد.

منبع: مهر

کد خبر: 1128319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =