بی‌اطلاعی آموزش دانشگاه از برگزار نشدن کلاس‌های مجازی/ اساتید از دانشجویان توقع بالایی دارند

دبیر انجمن علمی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان استان همدان معتقد است که برخی استادان از دانشجویانی که دروس را مجازی می‌گذرانند، توقعات بالایی دارند و دانشجویان نمی‌توانند از عهده این تکالیف برآیند.

هوشمند علمی دبیر انجمن علمی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که آموزش مجازی برای برخی واحدهای درسی می‌تواند جوابگو باشد؛ اما برای برخی واحدها به خصوص واحدهای عملی کفایت نمی‌کند، اظهار کرد: برای مثال واحد درسی به نام کارگاه هنر داشتیم که درسی عملی است؛ اما به صورت مجازی برگزار ‌شد.

وی با اشاره به این که برخی استادان توقع بالایی از دانشجویانی که دروس عملی را به صورت مجازی می‌گذرانند دارند، افزود: این استادان تکالیفی بر عهده دانشجویان می‌گذارند که انجام این تکالیف در شرایط آموزش مجازی امکان‌پذیر نیست.

علمی با ذکر مثالی یادآور شد: استاد برای واحد درسی کارگاه هنر، دانشجویان را وادار به خرید وسایل و ابزارهایی کردند که قیمت بالایی داشتند و به دلیل مجازی بودن، هیچ استفاده‌ای از آن وسایل نشد. استاد تاکید داشت که حتما باید مارک خاصی خودکار را تهیه کنیم، در حالی بسیاری از دانشجویان توانایی خرید آن مارک خودکار را نداشتند.

سامانه آموزش مجازی دانشگاه زیرساخت مناسبی ندارد

دبیر انجمن علمی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان استان همدان با تصریح بر این که برگزاری درس‌های عملی در قالب آموزش مجازی بسیار سخت است، گفت:  دانشجویان دانشگاه فرهنگیان موظف هستند که تدریس انجام داده، از خودشان فیلم بگیرند و به عنوان تکلیف کلاسی در سامانه دانشگاه بارگذاری کنند؛ اما متاسفانه سامانه آموزش مجازی زیرساخت مناسب برای بارگذاری فیلم‌های با حجم بالا را ندارد. به طوریکه زمان زیادی از دانشجویان تلف می‌شود و در نهایت هم موفق به بارگذاری فیلم نمی‌شویم.

وی با تاکید بر این که برخی استادان حاضر به نصب برخی اپلیکیشن‌هایی به عنوان جایگزین و برای کمک به دانشجویان نیستند، افزود: به نظر من، استادان باید روش‌های متنوعی برای ارائه تکالیف فراهم کنند تا دانشجویان به زحمت نیفتند. البته در مدت این ۲ سال برخی مشکلات برطرف شده؛ اما مشکلاتی مانند بارگذاری فیلم ها همچنان باقی مانده است.

علمی با بیان این که در ترم‌های اول آموزش مجازی پیش می‌آمد که استادی یک جلسه کلاس آنلاین را تشکیل نمی‌دادند و اطلاع‌رسانی هم صورت نمی‌گرفت، خاطرنشان کرد: گاهی ما تا نیم ساعت منتظر تشکیل کلاس بودیم؛ اما استاد نمی‌آمد.

دبیر انجمن علمی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان استان همدان در پایان اظهار کرد: البته در حال حاضر مشکل برگزار نشدن کلاس‌های آنلاین کمتر شده و در طول ترم فقط چند جلسه این مورد پیش می‌آید؛ اما قبلا بیشتر بود. مثلا یکی از استادان کرونا گرفته بود و تا چند جلسه کلاس تشکیل نشد؛ اما هیچ اطلاع‌رسانی صورت نمی‌گرفت. آموزش دانشگاه هم تنها زمانی متوجه تشکیل نشدن کلاس می‌شود که کسی تماس بگیرد و پیگیر دلیل برگزار نشدن کلاس شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1129638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدرسول IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      0 0
      درست خواه شد انشالله، علی برکت الله