ناکامی رژیم صهیونیستی در رهگیری پهپاد نفوذی

رسانه‌های عبری خبر دادند که آژیرهای خطر در چند نقطه از شمال فلسطین اشغالی در پی ورود یک یا دو پهپاد به صدا درآمده‌اند و ارتش رژیم صهیونیستی در رهگیری پهپاد ناموفق بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، رسانه‌های عبری، بعدازظهر امروز (جمعه)، از فعال شدن آژیرهای خطر در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

بنابر گزارش رسانه‌های عبری، آژیرهای خطر در شهرک‌های «جلیل علیا» و جولان اشغالی به صدا درآمده‌اند و ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است که در حال بررسی علت فعال شدن آژیرهاست.

لحظاتی بعد، رسانه‌های عبری خبر دادند که برای بار دوم آژیرها در شمال «طباریا» فعال شده‌اند و جنگنده‌های تل‌آویو در جولان اشغالی به پرواز درآمده‌اند.

برخی از رسانه‌های عبری از شنیده شدن صدای انفجار در شمال فلسطین اشغالی خبر می‌دهند و می‌گویند که نیروی هوایی تل‌آویو در شمال به حالت آماده باش درآمده‌اند.

لحظاتی بعد، رسانه‌های عبری -بنابر گزارش‌های اولیه- احتمال دادند که یک پهپاد وارد حریم فلسطین اشغالی شده باشد. شبکه «الجزیره» به نقل از خبرنگار خود نوشت: «صدای چند انفجار در منطقه "صفد" در جلیل علیا در نزدیکی مرز لبنان و جولان شنیده شده است».

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی «گلگلتز» رسما در گزارشی ورود یک پهپاد به حریم فلسطین اشغالی را تأیید کرد. «آویخای ادرعی» سخنگوی عربی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از ورود پهپاد به حریم فلسطین اشغالی، گنبد آهنین فعال شده است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که این پهپاد از حریم لبنان وارد فلسطین اشغالی شده است.

ادرعی بدون اشاره به سرنگونی پهپاد، افزود که جزئیات همچنان در حال بررسی است. با این حال، برخی از منابع خبری از ورود دو پهپاد به حریم فلسطین اشغالی سخن می‌گویند.

برخی از منابع خبری با انتشار ویدئوی زیر احتمال می‌دهند که این فیلم مربوط به محل برخورد پهپاد باشد. شبکه «الحدث» نیز به نقل از خبرنگار خود نوشت که دو پهپاد بر فراز منطقه الجلیل به پرواز درآمدند که یکی از آن‌ها از حریم لبنان وارد فلسطین شده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای دیگر اشاره کرد که ارتباط خود را با پهپادی که از لبنان وارد فلسطین اشغالی شد، از دست داده است. منابع خبری احتمال می‌دهند که گنبد آهنین موفق به رهگیری پهپاد نشده و این پرنده بدون سرنشین به سلامت به آشیانه خود بازگشته باشد.

ساعاتی بعد، ارتش رژیم صهیونیستی رسما در بیانیه‌ای اعلام کرد که با تمام وسیله‌های رهگیری (گنبد آهنین، جنگنده و بالگرد) نتوانسته پهپاد نفوذی از خاک لبنان را رهگیری کند و پهپاد به سلامت به خاک لبنان بازگشته است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که ارتش رژیم صهیونیستی دیشب در بیانیه‌ای مدعی شد که دو کوادکوپتر را در شمال و جنوب فلسطین اشغالی رهگیری کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی در حالی این ادعا را مطرح کرد که رسانه‌های عبری بیست و چهارم ماه جاری خبر داده بودند که ارتش این رژیم به اشتباه یک پهپاد خود را در مرز لبنان سرنگون کرده است. پایگاه عبری‌زبان «والا» در این خصوص خبر داده بود که نیروهای تل‌آویو با این تصور اشتباه که پهپاد از مرز لبنان عبور کرده و وارد خاک فلسطین اشغالی شده است،  یک پهپاد خود را سرنگون کردند.

 اواخر دی ماه نیز کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داده بود که دو تکاور این رژیم به دنبال تیراندازی اشتباه یکی از نیروها کشته شده‌اند؛ اقدامی که برخی از مقامات رژیم صهیونیستی از جمله «گیلعاد اردان» سفیر تل‌آویو در سازمان ملل متحد آن را فاجعه خواندند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1130283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =