طرح صیانت نیازمند اقناع سازی مردم است / امضای 163 نماینده پای نامه بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس

عضو مخالف کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی دلایل جمع آوری نامه در صحن علنی برای بازگشت و بررسی طرح در صحن علنی را تشریح کرد.

جلال رشیدی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره جمع آوری امضا در صحن علنی مجلس برای بازگشت و طرح صیانت از فضای مجازی و بررسی آن در صحن مجلس اظهار کرد: از دیروز حوالی ساعت 9 صبح به جمع آوری امضا از نمایندگان اقدام کردیم و متن نامه را منطبق با تبصره دو ماده 167 آیین نامه داخلی مجلس نوشتیم مبنی بر اینکه که اگر 50 نفر از نمایندگان درخواستی داشته باشند، نوشتیم.

وی افزود: تا این لحظه 163 نفر نامه را امضا کرده اند و این درخواست را دارند که رسیدگی به طرح صیانت از کاربران فضای مجازی، از کمیسیون مشترک به صحن انتقال داده شود و در صحن علنی مجلس بررسی شود.

عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت اظهار کرد: نمایندگان در خواست خود برای بازگرداندن طرح به صحن چند هدف را دنبال می کنند، اول اینکه به جای اینکه 20 نفر در مورد این طرح تصمیم بگیرند 200 نفر در مورد آن تصمیم خواهند گرفت. این طرح با شئونات زندگی 80 میلیون نفر سروکار دارد و این حق نمایندگان است این طرح را بررسی کنند.

وی خاطرنشان کرد: شفافیت در روند بررسی هدف  دوم نمایندگان از امضای بازگشت طرح به مجلس است. مانند همه قوانین دیگر باید نظرات تخصصی پیرامون طرح ارائه شود. اما هدف اصلی ما اقناع مردم است.

رشیدی کوچی گفت: مردم احساسشان این است که رفتار نمایندگان و افرادی که تصویب طرح را دنبال می کنند نگران کننده است، ضمن احترام کامل برای همکاران خودم، اینکه اصرار می شود طرح به این مهمی در یک کمیسیون بررسی شود و بعد در آن شرایط رأی گیری می شود.

بعد از جلسات با متخصصان ودغدغه مندان و نمایندگان کسب و کارهای مجازی صحبت می کردم، بارها اعلام کردند که فرصت کافی برای بیان دغدغه های خود در این طرح نداشتیم. اعتقاد دارم درست است ما برای فضای مجازی قانون نداریم و حتما باید در این مقوله ورود کنیم و این فضا را ساماندهی کنیم، اما نکته این است که اگر قرار است قانونی هم تصویب شود، اقناع سازی پیرامون آن صورت گیرد.

کد خبر: 1131058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =