برگزاری جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار/ کتاب آشنایی با دفاع مقدس از نو تدوین می‌شود

رییس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری جشنواره در ۱۷اسفند سالجاری با حضور مسولان در باغ موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این جشنواره داوری در دو بخش شناسایی استانی برگزار می شود و معاونت های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در این اقدام حضور دارند. اقدامات داوری بر اساس الگوها و دستورالعمل‌ها انجام می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری برگزاری ششمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار با حضور  احمد صالحی آراد، رییس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه ازاد اسلامی امروز هشتم اسفند در سازمان مرکزی برگزار شد.
 در ابتدای این نشست صالحی آرا با عرض تسلیت شهادت امام هفتم شیعیان و تبریک اعیاد پیش رو گفت: شهید مطهری شهدا را شمع محفل بشریت می دانند. شهادت و فرهنگ آن همگان را جذب کرده و مرز و جغرافیا نمی شناسد. برای مثال شهادت امام حسین (ع) بشریت را تحت تاثیر قرار داده و اجر شهدا همیشه جایگاه دارد.
وی افزود: شهدای ما برخواسته از مکتب هستند اما دشمنان این مرز و بوم به دنبال ایجاد جنگ شناختی هستند و رهبر انقلاب در زمینه جهاد تبیین و به دور از حاشیه سازی و همایش سازی را کنار گذاشته و به مرحله عمل رسید.

رییس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه ازاد اسلامی گفت: هم اکنون دشمن ایمان ما را مدنظر قرار داده و باید با آگاه سازی غبار را دور کرد.
وی با بیان اینکه جشنواره ایثار میراث دار شهدا و خانواده ایثارگران است ادامه داد: این اقدام در راستای جهاد تبیین است و خط بطلان به اقدامات ضد فرهنگی دشمنان کشیده است.

رییس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه ازاد اسلامی جشنواره ایثار با جامعه هدف شرکت همسر و فرزند شهیدان آزادگان، همسران و فرزندان و جانبازان ۲۰درصد فرزندان و همسران شهدا برگزار می شود ادامه داد: این جشنواره در واحدهای دانشگاهی برگزار و منتخبان به تهران معرفی و ۱۸نخبه انتخاب و معرفی می شود. هدف از این اقدام رقابت سازنده، شناسایی چهره های برتر و موفق از دیگر اهداف این جشنواره است. منتخبان این جشنواره فقط به دلیل فعالیتشان انتخاب می شوند. ۲۰دی ۱۴۰۰ اسامی منتخبان و نفرات برتر به کمیته علمی و داوری مرکز معرفی شد و در اوایل بهمن سه روز هیات داوری برگزار و از ۱۲۵ منتخب فقط ۱۸ نفر معرفی شدند.
به گفته وی در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا جشنواره به شکل استانی ‌ و در تهران به شکل ویدیو کنفرانس برگزار شد.

رییس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه ازاد اسلامی ادامه داد: در سالجاری این جشنواره در باغ موزه دفاع مقدس برگزار و از برگزیدگان تجلیل می شود.
وی تاکید کرد: دانشجویان فقط منتخب نباشند بلکه باید زمینه کارآفرینی آنها ایجاد شود.

رییس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه ازاد اسلامی با بیان اینکه امتیاز دهی بر اساس دستورالعمل است افزود: برای هر مقطعی پژوهش ها بر اساس زمان محدود و امتیاز ها تنظیم می شود. امتیاز ایثارگرای ۵درصد امتیاز آموزشی ۵۰درصد و امتیاز پژوهشی ۲۰درصد و امتیاز.    درصد است.
وی تاکید کرد: بیشتر در زمینه آموزشی و پژوهشی به دنبال تغییرات هستیم. ۱۷ اسفند سالجاری با حضور مسولان در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود.
داوری در دو بخش شناسایی استانی برگزار می شود و معاونت های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در این اقدام حضور دارند. اقدامات داوری بر اساس الگوها و دستورالعمل ها انجام می شود.

رییس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه ازاد اسلامی تاکید کرد: در کل کشور ۷۳نفر برگزیده و ۱۸نفر از دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم ۱۵ نفر و وزارت بهداشت و درمان۱۵نفر و وزارت آموزش و پرورش ۱۵ نفر منتخب دارد.
کتاب آشنایی با دفاع مقدس تدوین می شود

به گفته وی اساتید زیر فصل ها و آشنایی با درس دفاع مقدس از ترم جدید ارایه می شود و هم اکنون درس آشنایی با دفاع مقدس فقط در دانشگاه آزاد اسلامی اختیاری الزامی و نمره آن در معدل تاثیر دارد و هدف از نگارش کتاب آموزش دوره جدید برای اساتید با هدف تبیین برگزار می شود. بسیاری از مسولان بعد از انتصاب دانشگاه آزاد اسلامی مراجع کرده تا در زمینه جامعه ایثار گران مطلع شوند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1131461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =