وزیر آمورش و پرورش: شناسایی و بازگشت به مدارس دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

نوری گفت: شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مستلزم تلاش و انجام پیگیری‌های لازم است و در این خصوص باید با دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها گفت‌وگو و تبادل نظر انجام شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یوسف نوری در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با اشاره به سیاست جذب افراد نخبه‌ در آموزش و پرورش، اظهار کرد: افراد دارای استعدادهای برتر و نخبگان تأثیرات مستقیم و مثبتی بر روی مرتبیان(دانش‌آموزان) دارند.

بیشتر بخوانید:

لایحه رتبه بندی معلمان در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

وی با بیان اینکه الگوسازی و معرفی افراد شایسته به دانش‌آموزان از دیگر سیاست‌های این وزارتخانه است، گفت:آینده کشور در دست همین دانش‌آموزان است پس نه تنها نیازمند آموزگارانی دانا و فهیم هستند بلکه افرادی شایسته در تمام عرصه‌ها نیز باید به آن‌ها معرفی شود.

وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مستلزم تلاش و انجام پیگیری‌های لازم است و در این خصوص باید با دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها گفت‌وگو و تبادل نظر انجام شود.

نوری در ادامه ضمن تقدیر از تمامی خیّرانی که به هر نحوی زمینه تحصیل دانش‌آموزان را فراهم می‌کنند اضافه کرد: مدارس خیرساز باید به هر نامی که خیّران انتخاب می‌کنند مزین شود، این افراد نیکوکار و شایسته سهم بزرگی در پیشرفت و آبادانی کشور دارند.

عضو کابینه دولت مردمی از ادامه تلاش‌ها برای اجرایی کردن طرح رتبه بندی خبر داد و افزود: فرآیند گزینش و استخدام در آموزش و پرورش باید با نهایت دقت انجام و صلاحیت‌های عمومی و همچنین شایستگی‌های تخصصی مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ سلامتی دانش‌آموزان و مربیان و همچنین وضعیت تحصیلی آن‌ها گفت: تعطیلی کامل مدارس امری مطلوب نیست و تأثیر این اقدامات دهه آینده مشخص خواهد شد لذا در بسیاری از مناطق با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان مدارس را بازگشایی کرد.

نوری بابیان اینکه در فرآیند نقل و انتقالات متقاضیان باید تعهداتشان را سپری کرده باشند، خاطرنشان کرد: کمیته‌ای در راستای اجرای تبدیل وضعیت‌ها تشکیل شود تا مراحل آن به شکل دقیق انجام بگیرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عضوکابینه دولت مردمی با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش و تأکید براستفاده حداکثری از این فضاها، افزود: املاک مازاد غیرآموزشی شناسایی و اقدامات لازمه در خصوص آن‌ها انجام شود.

وزیر آمورش و پرورش در ادامه بر حضور میدانی مدیران کل در مدارس و در بین دانش‌آموزان تأکید و عنوان کرد: در راستای بررسی وضعیت ارائه خدمات تحصیلی به دانش‌آموزان باید وضعیت مدارس به صورت دقیق ارزیابی شود و این مهم بدون حضور میدانی امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1131920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =