رئیسی: بنای بودجه ۱۴۰۱ بر عدالت است

رئیس جمهور گفت: به هیچ وجه نمی‌توانم بپذیرم به عنوان یک مسئول افرادی در این کشور برای امکانات اولیه زندگی مشکل دارند، این قابل قبول نیست و تحقق پاسخگویی به این بخش نیازها از عهده دستگاه‌های متولی بر می‌آید.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در مراسم واگذاری ۸۷۰۰ واحد مسکونی به مددجویان و بهره‌برداری از پنل‌های خورشیدی روستای ملاعلی کردستان که به صورت ویدیوکنفرانس همزمان با سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد از جمله نهادهایی است که بیشترین اعتماد را نظام مقدس اسلامی و رهبر معظم انقلاب و عموم مردم به آن دارند و این اعتماد مردم پشتوانه بسیار بزرگی برای این نهاد است.

بیشتر بخوانید:

اخبار سفر رئیس جمهور به گلستان / رئیسی: ارتباط واقعی با مردم مشکلات را حل می‌کند

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم همه فراز و فرودهایی که این نهاد در طول سال‌های مختلف از اول تاسیس تاکنون داشته نه تنها از اعتماد مردم به آن کاسته نشده بلکه روز به روز بر آن افزوده شده و باید این اعتماد حفظ شود.

وی افزود: هم رهبر معظم انقلاب، هم دولت و هم عموم مردم به کمیته امداد اعتماد دارند چرا که این مجموعه به عنوان یک مجموعه قابل اعتماد و قابل اتکا برای عموم مردم باید اجر نهاده شود و در راستای فعالیت هرچه بیشتر با ایده‌های جدید و نوآوری منشا خدمات تاثیرگذار بیشتری در مسیر رفع فقر و محرومیت در کشور باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد:‌ جدای از نهادهای انقلابی، خیریه‌های دیگری هم در مسیر ریشه‌کن کردن فقر در کشور فعالیت دارند.

نظامات اجتماعی و اقتصادی باید مبتنی بر عقل بنا شود

رئیس جمهور افزود: جامعه اسلامی را نمی‌شود بر جود مبتنی کرد باید بر عدل استوار ساخت چون نظامات اجتماعی و اقتصادی باید مبتنی بر عقل بنا شود چرا که اگر هر چیزی در سر جای خود قرار گیرد، دیگر شاهد فقری نخواهیم دید.

وی اضافه کرد: فقر پدیده‌ و محصول بی‌عدالتی‌های اقتصادی و محصول بی‌عدالتی‌های اجتماعی است و اگر هر چیز در جای خود قرار گیرد و توزیع ظرفیت‌ها عادلانه صورت باشد دیگر شاهد فقر در جامعه نخواهیم بود.

آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: اینکه باید تصمیمات اقتصادی در کشور مبتنی بر نظام عادلانه، تولید و توزیع باشد تردیدی نیست و این کار باید حتما انجام شود.

رئیس جمهور افزود: ما در دولت بنای بودجه ۱۴۰۱ را بر عدالت گذاشته‌ایم به این صورت که آیا آمایش سرزمینی در همه نقاط متناسب با هم رشد پیدا کرده است یا نه؟ 

وی با بیان اینکه ممکن است کسی در مورد آمایش سرزمینی حرف داشته باشد و اشکالاتی به آن بگیرد، گفت: به صورت نسبی وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم توازنی در توسعه وجود ندارد لذا باید اجرای عدالت در عمل نسبت به حوزه‌های مختلف اتفاق بیفتند اینها همه کارهای زیرساختی و زیربنایی است که بتوانیم در جهت رفع فقر و محرومیت تاثیرگذار باشیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: همه ما باید در اجرای عدالت اقتصادی تلاش کنیم تا شاهد کاهش فقر و محرومیت در جامعه باشیم این کار مبنایی است.

وی در ادامه به ارتباط احسان و نیکوکاری و توجه به فقرا و نیازمندان با کار اقتصادی گریزی زد و با بیان اینکه این مهم تقدم رتبی دارد، گفت: همه ما نسبت به نیازمندان وظیفه داریم ضمن توسعه اقتصادی و تلاش در این زمینه نباید یک لحظه از وضعیت فقرا غافل شویم.

اولویت ریشه‌کن کردن فقر مطلق در کشور 

رئیس جمهور با تاکید بر اولویت ریشه‌کن کردن فقر مطلق در کشور، گفت: به هیچ وجه نمی‌توانم بپذیرم به عنوان یک مسئول افرادی در این کشور برای امکانات اولیه زندگی مشکل دارند، این قابل قبول نیست و تحقق پاسخگویی به این بخش نیازها از عهده دستگاه‌های متولی بر می‌آید.

وی تصریح کرد: از کمیته امداد، ستاد اجرایی، خیریه‌ها و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهیم مسئله ریشه‌کن کردن فقر مطلق به عنوان یک اولویت در کشور مطرح شود و در این هفته که به عنوان هفته نیکوکاری است بتوانیم مسئله فقر مطلق را ریشه‌کن کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت امکانات کافی برای ریشه کن کردن فقر مطلق را دارد و با یک کار جهادی و یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم به نتیجه برسیم، گفت: از استانداران انتظار داریم نسبت به ریشه‌کن کردن فقر مطلق از تمام ظرفیت‌ها استفاده و اجازه ندهند این موضوع به سال 1401 برسد.

وی اضافه کرد:‌ مسئله ریشه کن کردن فقر مطلق وظیفه همه مسئولان بوده و باید از همین امروز عزم خود را در این راستا جزم و با برنامه ریزی مناسب و اجرا گام‌های اساسی برداریم.

وی به تجربه خود در این خصوص در مشهد اشاره کرد و گفت: این تجربه موفق که در مشهد مقدس در زمینه ریشه‌کن کردن فقر مطلق داشتیم باید به کل کشور تعمیم داده شود.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: فقر  مطلق زیبنده نظام ارزشی ما نیست و قطعا به همت بخش‌های مختلف این مهم می‌شود در همین سال ۱۴۰۰ برطرف شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =