روسیه نیروی داوطلب به اوکراین می‌فرستد

رئیس جمهور روسیه از اعزام نیروهای داوطلب غرب آسیا برای پشتیبانی از نیروهای دونباس و انتقال غنیمت‌های تسلیحاتی اوکراین به این منطقه استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه از فرستاده شده مزدوران خارجی به اوکراین انتقاد کرد. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پوتین در جلسه شورای امنیت ملی روسیه از طرح «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه برای اعزام داوطلبان روس به اوکراین حمایت کرد.

بیشتر بخوانید

روسیه: آمریکا در تکاپو است با ایران به توافق برسد

رئیس جمهور روسیه گفت: «شاهد هستیم مزدوران خارجی از نقاط مختلف جهان به اوکراین اعزام می‌شوند». شویگو نیز گفت، وزارت دفاع روسیه از تقویت مرزهای غربی این کشور برای جلوگیری از توسعه ناتو حمایت خواهد کرد.

وزیر دفاع روسیه افزود، در حال حاضر ۱۶ هزار داوطلب که اغلب از غرب آسیا هستند برای کمک به نیروهای دونباس اعلام آمادگی کرده‌اند. شویگو همچنین پیشنهاد انتقال تسلیحات غربی به غنیمت گرفته شده در اوکراین به جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک را مطرح کرد که مورد استقبال پوتین واقع شد.

پوتین روز گذشته نیز در یک نشست اقتصادی گفت، دولت آمریکا به دروغ به مردم خود می‌گوید که روسیه عامل افزایش بهای حامل‌های انرژی در این کشور است. این در حالی است که روسیه فقط سه درصد از نفت آمریکا را (تا پیش از اعمال تحریم‌ها) تأمین می‌کرده است. پوتین همچنین اعلام کرد روسیه به صادرات حامل‌های انرژی ادامه خواهد داد که بخشی از آن از طریق خاک اوکراین انجام می‌گیرد.

منبع: فارس

کد خبر: 1133060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =