توافق در وین باید بر اقتصاد ایران تأثیر مثبت بگذارد

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: هر توافقی که در وین حاصل می‌شود باید تأثیر مثبتی بر اقتصاد کشور و مزیت‌هایی نیز در بخش‌های دیگری همچون سیاسی، هسته‌ای و حقوقی برای ما داشته باشد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مذاکرات برجامی ایران و گروه 1+4 در وین، گفت: تیم مذاکره‌کننده کشورمان باید در این مذاکرات برای رسیدن به یک توافق مطمئن و خوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را در نظر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: آمریکا: تعامل با روسیه درباره مذاکرات وین ادامه دارد 

وی با تأکید بر اینکه در مذاکرات وین کار مقطعی نباید انجام شود و هرگونه توافقی باید دائمی باشد، ادامه داد: در شرایطی که آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند یک فرصت خوبی برای ایران پیش آمد که بتواند بحث هسته‌ای خودش را به‌خوبی پیش ببرد اما در مقطعی فرصت‌سوزی‌هایی نیز در این زمینه رخ داد.

نماینده یزد در مجلس با بیان اینکه "پیشرفت‌های هسته‌ای باعث افزایش قدرت کشور در میز مذاکرات شد و قدرت چانه‌زنی ما را بالاتر برد"، افزود: هر توافقی که در وین حاصل می‌شود باید تأثیر مثبتی بر اقتصاد کشور و مزیت‌هایی نیز در بخش‌های دیگری همچون سیاسی، هسته‌ای و حقوقی برای ما داشته باشد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تأکید براینکه پس از توافق وین در حوزه اقتصادی اگر قرار است سرمایه‌گذار خارجی وارد کشور شود باید با اطمینان این موضوع انجام شود که نیازمند راستی‌آزمایی است، عنوان کرد: در بخش فروش نفت نیز این موضوع نیاز به راستی‌آزمایی دارد و تنها تعهد به‌روی کاغذ کفایت نمی‌کند.

جوکار با تصریح به اینکه در حوزه تضمین‌ها نیز باید تیم مذاکره‌کننده اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: غربی‌ها به‌ویژه آمریکایی‌ها باید تضمین‌های لازم برای اجرای تعهد خود را بدهند، بدعهدی‌ای که در اجرای برجام از سوی غربی‌ها رخ داد باعث شده است که ملت ایران به آنها اعتماد لازم را نداشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه غربی‌ها باید تضمین‌های لازم برای لغو تحریم‌های اعمال‌شده علیه ملت ایران را بدهند، اظهار کرد: این‌که غربی‌ها می‌گویند بخشی از تحریم‌ها را لغو می‌کنند و بخشی باقی می‌ماند برای ایران قابل قبول نیست.

نماینده یزد در مجلس تصریح کرد: غربی‌ها باید هزینه‌های خروج یک‌طرفه آمریکا از برجام را بپردازند و به‌دنبال امتیازگیری از ایران نباشند چون آنها بودند که به تعهداتشان عمل نکردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کد خبر: 1133182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =