خطیب‌زاده: اجازه نمی‌دهیم همسایگان تهدیدی برای ایران شوند

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ایران تحمل نمی کند که کانونی در نزدیکی مرزهایش کانون دسیسه و خرابکاری به داخل ایران شود انتظار ما از دولت عراق این است که یکبار برای همیشه به این وضعیت پایان دهد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سعید خطیب‌زاده در نشست خبری خود گفت: هیئت‌های مذاکره کننده برای تنفسی کوتاه به پایتخت‌هایشان برگشتند و این موضوع به درخواست هماهنگ کننده برجام انجام شد.

بیشتر بخوانید: خطیب‌زاده: برجام جدیدی در کار نخواهد بود

به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی، به محض اتخاذ تصمیم‌ها از سوی واشنگتن به نقطه اعلام توافق می‌رسیم. رایزنی‌ها در سطوح مختلف ادامه دارد به همین منظور آقای امیرعبداللهیان فردا عازم مسکو است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ۲۰ اسفند اعلام کرد، مذاکرات وین متوقف شده است.

به گفته جوزف بورل، «متن نهایی توافق برای بازگشت آمریکا به مذاکرات آماده شده، اما عوامل بیرونی باعث توقف مذاکرات شده است.»

در پی این سخنان سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه گفت که هیچ عامل بیرونی بر اراده مشترک برای توافق تاثیری ندارد.

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.
صهیونیست‌ها بدانند به تمام نقاطی که حضور دارند، اشراف اطلاعاتی داریم

سخنگوی وزارت خارجه گفت: به هیچ وجه پذیرفته نیست که یکی از همسایگان ما که روابط عمیقی و تعامل با ما دارد کانون ایجاد تهدید برای ایران باشد. این کانون تهدید شدن به یک کشور ثالث برنمی‌گردد. رژیم صهیونیستی بارها و بارها از داخل خاک عراق ناامنی ایجاد کرده و برخی تجمعات ضد انقلاب در اقلیم کردستان و گروهک‌های تروریستی صورت گرفته است.

به گفته خطیب‌زاده، «ایران تحمل نمی‌کند کانونی در نزدیکی مرزهایش کانون خرابکاری و اعزام گروه‌های تروریستی باشد چه توسط گروهک‌های ضد انقلاب و چه رژیم صهیونیستی در داخل اقلیم. در ملاقات‌ها گفته شده و انتظارم از دولت مرکزی عراق این است که یک بار برای همیشه به این وضعیت پایان دهد و اجازه ندهد مرزهایش مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. به تمام نقاطی که رژیم اشغالگر قدس حضور دارد اشراف اطلاعاتی داریم.»

در پی جنایت صبح روز دوشنبه رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به حومه شهر دمشق، سرهنگ پاسدار احسان کربلایی‌پور و سرهنگ پاسدار مرتضی سعیدنژاد به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

پس از آن بود که مرکز جاسوسی صهیونیست‌ها در اربیل عراق هدف موشک باران قرار گرفت. ساعاتی بعد نیز سپاه پاسداران در بیانیه‌ای انهدام این مرکز با موشک‌های نقطه زن را تائید کرد.

پیش از این مسعود بارزانی رئیس پیشین اقلیم کردستان عراق در پاسخ به اعتراضات ایران منکر حضور صهیونیست‌ها در اربیل شده بود و گفته بود «اگر چنین مراکزی را یافتید بدون اطلاع آن‌ها را منهدم کنید»

کد خبر: 1133486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =