۸۰ درصد دانشجویان در کلاس‌های درس حاضر شدند/ برگزاری یک میلیون کلاس در هفته جاری

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حین بازدید از کلاس‌های آموزشی واحد تهران‌غرب گفت: امروز حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد دانشجویان در دانشگاه حضور یافتند و استقبال از آموزش حضوری خیلی خوب بوده‌ است. یک میلیون کلاس در هفته جاری در واحدهای سراسر کشور تشکیل می‌شود که آمادگی آن جز با کار و تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در هفته گذشته ممکن نبود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،  محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور در مجتمع نیایش واحد تهران مرکزی از نحوه حضور دانشجویان و خدمت‌رسانی کارکنان این مجتمع بازدید کرد.
طهرانچی در حین بازدید از کلاس‌های آموزشی گفت: دانشگاه بدون حضور دانشجویان رونقی نداشت و کم فروغ بود. ما دلتنگ دانشجویان  بودیم. امیدوارم همه ما خصوصا دانشجویان قدر این حضور را بدانیم.  

وی افزود: حضور پرشور و محکم دانشجویان در اولین روز از آموزش حضوری، آن‌هم ۱۴ فروردین که حتی در روال عادی پیش از کرونا هم کسی نمی‌آمد، نشان می‌دهد آنها نیز مشتاق شرکت در کلاس‌ بودند و به رغم زحمت فراوان اساتید، پیگیری درس و دانشگاه صرفا از پشت رایانه و به‌صورت مجازی امکان‌پذیر نیست.  

طهرانچی در واکنش به اظهارات یکی از دانشجویان پیرامون مشکلات پرداخت شهریه بیان کرد: قبلا از دانشجو بابت تقسیط شهریه، چک گرفته می‌شد، اما ما با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا تصمیم گرفتیم که این روند را حذف کنیم و تقسیط شهریه بدون دریافت چک انجام شود و با اعتمادی که به دانشجو داریم می‌دانیم که سر موعد مقرر اقساط خود را تسویه می‌کند.  اشکالات موجود را قبول دارم، اما ارتباط دو طرفه میان دانشجو و دانشگاه می‌تواند مشکلات موجود را رفع کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از طبقات یکی از ساختمان‌های واحد تهران مرکزی با مشاهده ممانعت از ورود دانشجو به بعضی از اتاق‌های اداری گفت: نگهداشتن مراجعه‌کننده پشت در اتاق‌ها به بهانه کرونا با وجود تشکیل کلاس‌ها و حضور دانشجویان بی معنی است و دیگر نباید شاهد چنین کاری باشیم.


 در ادامه طهرانچی در حین بازدید از کلاس‌های آموزشی واحد تهران‌غرب گفت: امروز حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد دانشجویان در دانشگاه حضور یافتند و استقبال از آموزش حضوری خیلی خوب بوده‌ است.  
وی افزود: یک میلیون کلاس در هفته جاری در واحدهای سراسر کشور تشکیل می‌شود که آمادگی آن جز با کار و تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در هفته گذشته ممکن نبود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با دانشجویان اظهار کرد: دوران آموزش مجازی، دوران سختی بود زیرا بخشی از آموزش که ارتباط چهره با چهره بود به‌درستی اتفاق نمی‌افتاد و کلاس‌های مجازی واقعا فضای دلگیری داشت. ما اکنون شاهد آن هستیم که اساتید و دانشجویان از فرصت پیش آمده برای حضور در دانشگاه خوشحال هستند.  

از ظرفیت آموزش‌های مجازی به شکل مکمل استفاده می‌کنیم

 طهرانچی ادامه داد: همچنان از ظرفیت آموزش مجازی به‌صورت مکمل استفاده می‌کنیم و سعی داریم از فواید آن بهره‌مند شویم ولی محور آموزش حضوری است.  دانشگاه آزاد  اسلامی همواره در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون از دانشگاه‌های پیشرو بوده‌است. کلاس‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و باز گذاشتن پنجره کلاس و … برگزار می‌شود و ما نیز تاکید کرده ایم که تعداد افراد حاضر در کلاس از ۴۰ نفر بیشتر نباشد.  

 طهرانچی گفت: امروز بیش از ۹۰ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ۲ دز واکس خود را تزریق کرده‌اند و در تزریق دز سوم هم  دانشجویان ما از متوسط کشوری ۴ درصد بیشتر واکسن زده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =