امکان حذف و اضافه مجدد برای دانشجویان فراهم می‌شود

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیشنهاداتی در خصوص ایجاد امکان حذف و اضافه مجدد در این ترم مطرح شده که در صورت به سرانجام رسیدن، به صورت محدود و زمانی مشخص، این امکان برای واحدهای مختلف در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ با فروکش‌کردن موج شیوع ویروس کرونا در کشور و با بهبود شرایط بیماری، ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز برگزاری حضوری کلاس‌های درسی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را صادر کرد. در همین راستا رئیس جمهور دستوری مبنی بر بازگشایی تمام مراکز آموزشی پس از نوروز 1400 صادر و تمام این مراکز را ملزم کرد تا شرایط را برای بازگشایی مهیا کنند. دانشگاه آزاد اسلامی نیز در همین راستا با تشکیل ستادهای استقبال از دانشجویان و مهیا کردن امکانات لازم، شرایط بازگشایی واحدهای خود در سراسر کشور را مهیا کرده است.

مهران صلواتی، مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز پیرو تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر حضوری شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از 14 فروردین 1401 گفت: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ دستورالعملی به تمامی واحدهای دانشگاه، دستور تشکیل ستاد استقبال از دانشجویان متشکل از ریاست واحد، معاون آموزشی و معاون فرهنگی و دانشجویی را صادر کرد که این ستادها وظیفه آماده سازی و استقبال از دانشجویان در زمان بازگشایی را دارند. با توجه به پایان تعطیلات نوروزی عدم حضور عده‌ای از دانشجویان در کلاس‌ها قابل پیش‌بینی بود که ان‌شاءالله بناست تا با استفاده از سامانه پیامکی و اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی، شاهد حضور حداکثری دانشجویان در کلاس‌های درسی باشیم.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی طی بازدید انجام شده از واحد شهر قدس در اولین روز بازگشایی دانشگاه‌ها بیان کرد: الحمدلله شاهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد نیاز، فاصله گذاری مناسب، زمان تنفس کافی بین کلاس‌ها و دیگر موارد لازم برای برگزاری حضوری کلاس‌ها بودیم. گفت‌وگویی نیز با دانشجویان، اساتید، مدیران و کارمندان مجموعه انجام شده و نکات و توصیه‌های لازم و ضروری به عزیزان تذکر داده شده است تا با جدی انگاری در بحث حضوری شدن کلاس‌ها در شرایط فعلی، مشکلی برای عزیزان پیش نیاید.

وی در خصوص اختصاص فضای کافی آموزشی برای برگزاری کلاس‌ها افزود: برنامه‌ریزی آموزشی در ابتدای هر ترم و حدود یک ماه پیش از شروع ترم تحصیلی انجام می‌شود و بنای برگزاری این ترم نیز به شکل مجازی بوده است اما طی صحبت‌هایی که با ریاست و معاون محترم واحد انجام شده، با توجه به گستردگی کلاس‌ها و دانشکده‌ها و همچنین متراژ و چیدمان فضاهای آموزشی مجموعه به نحوی است که می‌توان با بررسی آموزشیار و بر اساس ظرفیت و زمانبندی کلاس‌های مشخص شده، فضای متناسب با هر کلاس را مشخص کرد. در واحدهای دانشگاهی‌ای که فضاهای فیزیکی کوچکتری را در اختیار دارند، باید به بحث تهویه، تنفس بین کلاس‌ها و رعایت پروتکل‌ها بیشتر توجه شود تا شاهد بروز مشکل برای کسی نباشیم؛ البته این موارد قابل پیش‌بینی است که امیدواریم مجموعه مدیریتی هر واحد برنامه ریزی و شرایط متناسب را بر اساس وضعیت واحد و دانشکده‌های خود مشخص کند تا انشاءالله این یکی دو ماه باقی مانده تا پایان این ترم تحصیلی را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم و ترم تحصیلی آینده را از مهر ماه با برنامه ریزی بهتر و علم دقیق تر به شرایط برگزار کنیم.

صلواتی در مورد امکان ثبت درخواست انتقال دانشجویان به واحد الکترونیک نیز اظهار کرد: بر اساس دستور دکتر طهرانچی، دانشجویانی که همچنان مایل به گذارندن تحصیل خود به شکل مجازی هستند، می‌توانند در صورت ارائه و وجود رشته خود در واحد الکترونیکی، درخواست انتقال دائم به واحد الکترونیکی را ثبت نمایند. همکاران اداره کل دانشجویی سازمان مرکزی نیز در حال آماده سازی ماده انتقال دانشجویان به واحد الکترونیک هستند که به زودی ظرف یکی دو روز آینده اعلام خواهد شد.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مورد مشکلات پیش آمده برای دانشجویان در برنامه‌ریزی‌های خود پس از اخذ کلاس‌ها گفت: پیشنهاداتی در خصوص ایجاد امکان حذف و اضافه مجدد در این ترم مطرح شده که در صورت به سرانجام رسیدن، به صورت محدود و زمانی مشخص این امکان برای واحدهای مختلف در نظر گرفته می‌شود تا دانشجویان بتوانند متناسب با برنامه‌ریزی خود اقدام به اخذ دروس مورد نیاز کنند.

خبرنگار: علی طاهری زاده

انتهای خبر/

کد خبر: 1135299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 0
      باید تا آخر این ترم حداقل با این حجم مسافرتها غیر حضوری انجام میشد تکلیف خود به خود مشخص می شد این عجله برای چی بود