لبنان | معاون نخست وزیر: ورشکست شدیم / رئیس بانک مرکزی: صحت ندارد

رئیس بانک مرکزی لبنان تأکید کرد، با وجود خساراتی که به بخش مالی در لبنان وارد شده است، بانک مرکزی همچنان به وظایف محوله به خود بر اساس ماده 70 قانون پولی و بانکی ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «سعاده الشامی» معاون نخست‌وزیر لبنان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی از ورشکستگی رسمی دولت و بانک مرکزی خبر داد و گفت که باید خسارت‌ها میان دولت، بانک‌ها، بانک مرکزی و سپرده‌گذاران تقسیم شود.

بیشتر بخوانید

همکاری های تجاری دریایی ایران و لبنان افزایش می‌یابد

او به شبکه الجدید لبنان گفت: «این واقعیت قابل کتمان نیست و نمی‌توان در شرایط انکار زندگی کرد و به سپرده‌گذاران اجازه برداشت از بانک‌ها را داد. امیدوار بودم چنین اتفاقی رخ می‌داد، اما در شرایط طبیعی نیستیم.»

معاون نخست‌وزیر لبنان همچنین از درخواست مشاوره از صندوق بین‌المللی برای حل مشکلات مالی دولت خبر داد و افزود: «وزارت دارایی برنامه‌ای برای پرداخت معوقات طرح خواهد کرد، اما فردا این اتفاق نمی‌افتد و اگر اراده سیاسی جامعی وجود داشته باشد، زمان کافی خواهیم داشت و انجام این کار آسان‌تر خواهد بود.»

سعاده الشامی در ادامه گفت: «دولت و بانک مرکزی ورشکست شده‌اند، خسارت‌ها میان دولت، بانک‌ها و بانک مرکزی و مردم تقسیم می‌شود؛ خسارت‌هایی ایجاد شده و ما در پی کاهش اثرات این خسران برای مردم هستیم.»

در پی اعلام این خبر بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از شرایط اقتصادی لبنان اعلام انزجار و شکایت کرده و زبان به انتقاد از دولتمردان گشودند. انفجار بندر بیروت در چهارم اوت ۲۰۲۰ به عنوان گلوگاه اقتصادی لبنان وضعیت بد مالی این کشور را به مرز فاجعه رساند.

وضعیت بد اقتصادی لبنان در شرایطی است که این کشور در ۱۵ ماه می (۲۵ اردیبهشت) با انتخابات پارلمانی مواجه است و از مدت‌ها پیش گروههای سیاسی مختلف و افراد مستقل خود را برای ورود به این کارزار سیاسی آماده می‌کنند.

ورشکستگی دولت لبنان صحت ندارد

ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی لبنان شامگاه امروز دوشنبه خبر داد که آنچه درباره ورشکستگی بانک مرکزی گفته می‌شود، نادرست است.

پایگاه خبری النشره به نقل از سلامه گزارش داد، با وجود خساراتی که به بخش مالی در لبنان وارد شده است، بانک مرکزی همچنان به وظایف محوله به خود بر اساس ماده ۷۰ قانون  پولی و بانکی ادامه می‌دهد.

وی تأکید کرد، بر اساس طرح بهبود اقتصادی که دولت لبنان تدوین کرده و با همکاری صندوق بین‌المللی پول اجرایی خواهد شد، تلاش خواهد شد که خسارات وارده به بخش مالی این کشور جبران شود.

این در حالی است که «سعاده الشامی» معاون نخست‌وزیر لبنان اخیرا از ورشکستگی رسمی دولت و بانک مرکزی خبر داد و گفت که باید خسارت‌ها میان دولت، بانک‌ها، بانک مرکزی و سپرده‌گذاران تقسیم شود.

او گفت: «این واقعیت قابل کتمان نیست و نمی‌توان در شرایط انکار زندگی کرد و به سپرده‌گذاران اجازه برداشت از بانک‌ها را داد. امیدوار بودم چنین اتفاقی رخ می‌داد، اما در شرایط طبیعی نیستیم.»

سعاده الشامی در پایان تأکید کرد: «دولت و بانک مرکزی ورشکست شده‌اند، خسارت‌ها میان دولت، بانک‌ها و بانک مرکزی و مردم تقسیم می‌شود؛ خسارت‌هایی ایجاد شده و ما در پی کاهش اثرات این خسران برای مردم هستیم.»

وضعیت بد اقتصادی لبنان در شرایطی است که این کشور در ۱۵ ماه می (۲۵ اردیبهشت) با انتخابات پارلمانی مواجه است و از مدت‌ها پیش گروههای سیاسی مختلف و افراد مستقل خود را برای ورود به این کارزار سیاسی آماده می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کد خبر: 1135358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =